⚡️ Як виплачувати лікарняні за електронними листками непрацездатності
Депутати прийняли за основу проєкт Закону від 20.05.2020 № 3515, яким пропонують змінити визначення прожиткового мінімуму, встановивши, що це прийнятний рівень витрат, який дозволяє підтримувати достатній рівень життя людини, притаманний суспільству. Розмір прожиткового мінімуму визначатимуть в розрахунку на одну особу.
Передбачили, що прожитковий мінімум має встановлюватися у відсотковому співвідношенні до середньомісячної заробітної плати в Україні за рік, що передує року формування Державного бюджету України на наступний рік, з урахуванням прогнозного рівня інфляції поточного року. Відсоткове співвідношення розміру прожиткового мінімуму до середньомісячної заробітної плати має становити не менше:
- у 2021 році — 40%;
- у 2022 році — 41%;
- у 2023 році — 42%;
- у 2024 році — 44%;
- у 2026 році — 45%;
- у 2027 році — 46%;
- у 2028 році — 47%;
- у 2029 році — 48%;
- у 2030 році — 49%;
- у 2031 році — 50%.
- ✍ Які вимоги до заповнення листка непрацездатності
- ✍ Як відбувається перевірка правильності заповнення лицьового боку листка непрацездатності
- ✍ Які відмітки про порушення режиму у листку непрацездатності
- ✍ Як заповнювати графу «Звільнення від роботи» у листку непрацездатності
- ✍ Як заповнювати листок непрацездатності в інших випадках
- ✍ Чи оплачувати листок непрацездатності, у якому виявили помилку
- ✍ Як оформити дублікат листка непрацездатності
При цьому, якщо фактичний розмір прожиткового мінімуму протягом трьох місяців перевищує більш ніж на 10% розмір затвердженого, Кабмін має розглянути питання щодо підвищення розміру прожиткового мінімуму.
У Прикінцевих положеннях проєктом визначили розміри, у яких мають застосовуватися показники прожиткового мінімуму для системи оподаткування доходів домогосподарств та для системи обрахунку пенсій, починаючи із 44% у 2021 році і до 100% у 2041 році. Тобто з підвищенням на два відсотка кожного року. У разі наявності економічних підстав цей відсотковий показник може бути переглянутий ВРУ.
Також пропонують змінити підходи до встановлення розмірів посадових окладів — не в залежності від прожиткового мінімуму, а від мінімального розміру посадового окладу для відповідних категорій працівників.
Для визначення штрафів та грошових стягнень за адміністративні, кримінальні та інші порушення пропонують застосовувати розрахункову одиницю, що затверджують законом про Державний бюджет України на відповідний рік.