Порядок оскарження податкових повідомлень-рішень (далі — ППР) або інших рішень контролюючих органів в адміністративному порядку визначили статтею 56 Податкового кодексу України (ПК).
Скаргу подавайте до контролюючого органу вищого рівня у письмовій або електронній формі засобами електронного зв’язку (за потреби — з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які вважаєте за потрібне надати), протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання ППР або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржуєте (п. 56.3 ПК).
Якщо контролюючий орган самостійно визначає грошове зобов’язання за причинами, не пов’язаними із порушенням податкового законодавства, маєте право на адміністративне оскарження рішень контролюючого органу протягом 30 календарних днів, що настають за днем надходження ППР (рішення) контролюючого органу (п. 56.12 ПК).
Протягом шести місяців з дати закінчення встановленого строку 10 робочих днів, маєте право подати скаргу разом з клопотанням про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку та копіями підтверджуючих документів поважності причин його пропуску (за наявності).
Скарга може містити клопотання про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку. ДПС, розглядаючи клопотання, поновлює пропущений строк на подання скарги в адміністративному порядку, якщо визнає причини його пропуску поважними (абз. 3 п. 56.3 ПК).
Крім того, строки подання скарги на ППР або будь-яке інше рішення контролюючого органу можуть бути продовжені за правилами і на підставах, визначених пунктом 102.6 ПК.
Наразі податківці проводять камеральні, фактичні та позапланові документальні перевірки. А ще чекаємо на відновлення планових перевірок. Як наслідок — платники отримують ППР із донарахованими сумами. Нагадаємо, як можна оскаржити неправомірні, з вашого погляду, донарахування
Меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє платнику надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДПС, в тому числі скаргу до ДПС.
Форма передбачає заповнення або вибір із запропонованих наступних реквізитів:
- регіон в якому знаходиться орган ДПС;
- орган ДПС, до якого відправляєте лист (запит, тощо);
- тип документа;
- тематика звернення;
- короткий зміст листа;
- сканований документ, який необхідно завантажити. Файл повинен бути у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 5 МБ.
Відправлені листи можете переглянути у вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».
Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДПС повідомляють про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС, до якого цей запит направили. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС можете переглянути у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету.