Яку відмову у прийнятті на роботу вважають «необґрунтованою»

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

⚡️До 4 грудня перерахуйте середню зарплату й доплатіть працівникам кошти

Необґрунтована відмова у прийнятті на роботу — це така, яка не містить конкретних причин або посилається на мотиви, що не пов’язані з діловими або професійними якостями претендента на робоче місце. В ній необхідні посилання на норми законодавства, також потрібно довести, яких саме якостей бракує претенденту.

Яку відмову у прийнятті на роботу вважають «необґрунтованою»

Не буде вважатися необґрунтованою відмова у прийомі, якщо на підприємстві відсутня відповідна вакансія.

За наявності письмової вимоги оформити відмову у прийнятті на роботу роботодавець викладає підстави у письмовій формі. Таку відмову надають одразу після прийняття на посаду іншого претендента.

Неприпустимо відмовляти в працевлаштуванні з дискримінаційних мотивів. Перелік ознак, за якими заборонені обмеження прав, міститься, зокрема, у статті 2-1 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП).

Якщо претендент на посаду не належить до певних категорій громадян, і інспектор Держпраці встановить необґрунтованість відмови в працевлаштуванні, дії роботодавця трактуватимуть як порушення інших вимог законодавства про працю. За статтею 265 КЗпП за таке порушення передбачені фінансові санкції. Окрім того, чинне законодавство дозволяє оскаржити таку відмову в суді (ч. 2 ст. 232 КЗпП).

За інформацією Держпраці у Дніпропетровській області

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Відрахування із заробітної плати 2025: ПДФО, військовий збір, аліменти та інші утримання

Податки з зарплати — це ПДФО, військовий збір та інші утримання із заробітної плати, наприклад аліменти чи профспілкові внески. У статті ви знайдете приклади розрахунків і пояснення щодо оподаткування зарплати та нарахування ЄСВ
450069

Інвентаризація 2025: порядок проведення, строки та оформлення результатів

Інвентаризація на підприємстві: чому вона важлива, як правильно підготуватися, хто відповідає за її проведення. Розглядаємо особливості річної інвентаризації, строки та процедуру, а також як скласти наказ
247058

Фінансовий моніторинг у 2025 році: порогові операції, підозрілі платежі, нові правила

Що слід знати про фінансовий моніторинг при здійсненні своїх платежів, що таке порогові та підозрілі операції, як бути у ситуації відмови банку у проведенні платежу з вимогою довести законність коштів? Які обмеження на перекази між картками фізосіб? Яку інформацію про клієнта бухгалтери-підприємці та аудитори мають передавати до Держфінмоніторингу? Кінцеві бенефіціари — хто це та що буде, якщо про них не повідомити. Ці та пов’язані питання — в огляді експерта
87190

Страховий стаж 2025: як рахувати і що входить у розрахунок

Страховий стаж впливає на розмір лікарняних, декретних і пенсійних виплат. Тому роботодавець має правильно його визначити — і для працівника, і для Пенсійного фонду. Розберімо, як рахувати страховий стаж найманим працівникам, підприємцям і виконавцям за цивільно-правовими договорам
71964

Середньооблікова кількість штатних працівників: приклад розрахунку

Під час розрахунку середньооблікової кількості штатних працівників є нюанси, які варто врахувати, аби все було правильно. Так, як хоче Держстатистика. У консультації — правила та приклади розрахунку цього показника
185792

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді