Збільшення фінрезультату за окремими операціями з нерезидентами

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Коригування фінрезультату до оподаткування по операціях щодо придбання/продажу товарів, робіт та послуг, проведених з окремими категоріями нерезидентів, здійснюють згідно з нормами підпунктів 140.5.4 та 140.5.51 Податкового кодексу України

Збільшення фінрезультату за окремими операціями з нерезидентами

Банк проведень: облік штрафів, пені, неустойки у відповідача та позивача

Відповідно до норми пп. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 ПК фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшують на суму 30 % вартості товарів, у тому числі необоротних активів (крім активів з права користування за договорами оренди), робіт та послуг (крім операцій, зазначених у п. 140.2 та пп. 140.5.6 п. 140.5 ст. 140 ПК, та операцій, визнаних контрольованими відповідно до ст. 39 ПК), придбаних у:

  • нерезидентів (у тому числі пов’язаних осіб – нерезидентів), зареєстрованих у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого КМУ відповідно до пп. 39.2.1.2 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПК (постанова КМУ від 27.12.2017 № 1045);
  • нерезидентів, організаційно-правова форма яких включена до переліку, затвердженого КМУ відповідно до підпункту «г» пп. 39.2.1.1 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПК, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи (постанова КМУ від 04.07.2017 № 480).

Підпунктом 140.5.51 п. 140.5 ст. 140 ПК передбачено, що аналогічні коригування здійснюються при реалізації товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг (крім операцій, визнаних контрольованими відповідно до ст. 39 ПК), на користь нерезидентів вищезазначених категорій юрисдикцій (абз. 2 та 3 пп.140.5.51 п. 140.5 ст. 140 ПК).

Разом з тим дані вимоги не застосовуються, якщо операція не є контрольованою та сума таких витрат підтверджується платником податку за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки» відповідно до процедури, встановленої ст. 39 ПК, але без подання звіту.

Крім того, передбачено:

  • якщо ціна придбання перевищує ціну, визначену за принципом «витягнутої руки» відповідно до процедури, встановленої ст. 39 ПК, коригування фінансового результату до оподаткування здійснюється на розмір різниці між вартістю придбання та вартістю, визначеною, виходячи з рівня ціни, визначеної за принципом «витягнутої руки»;
  • якщо ціна реалізації є нижчою за ціну, визначену відповідно до принципу «витягнутої руки», встановленого ст. 39 ПК, коригування фінансового результату до оподаткування здійснюється на розмір різниці між вартістю, визначеною, виходячи з рівня ціни, визначеної за принципом «витягнутої руки», та вартістю реалізації.

Так, при перевищенні цін у разі придбання або заниженні цін при реалізації товарів, робіт та послуг, визначених пп. 140.5.4 та 140.5.51 п. 140.5 ст. 140 ПК, порівняно з цінами, визначеними відповідно до принципу «витягнутої руки», платник податку має право здійснити коригування відповідно до пп. 39.5.4 п. 39.5 ст. 39 ПК, або таке коригування може бути здійснено до медіани діапазону цін (рентабельності) на підставі перевірки контролюючого органу.

При цьому коригування здійснюється на розмір різниці між фактичною вартістю придбання або продажу товарів (робіт та послуг) та вартістю, визначеною виходячи з рівня ціни, визначеної за принципом «витягнутої руки», і таке коригування може бути як меншим за 30 % вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг придбаних (реалізованих) у відповідних операціях, так і більшим.

Фінансовий результат до оподаткування збільшується на всю суму вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, визначених пп. 140.5.4 та 140.5.51 п. 140.5 ст. 140 ПК як придбаних, так і реалізованих на користь нерезидентів, зазначених вище категорій, якщо такі операції не мають ділової мети.

Слід зауважити, що коригування (збільшення) фінансового результату до оподаткування можливе тільки за підсумками податкового (звітного) року, коли остаточно ідентифікуються господарські операції як контрольовані або неконтрольовані, з дотриманням вимог пп. 39.2.1.7 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПК.

Крім цього, для цілей обґрунтування суми витрат (доходів) за операціями, передбаченими пп. 140.5.4 та 140.5.51 п. 140.5 ст. 140 ПК, платник податків має задокументувати як сукупність документів або єдиний документ, складений у довільній формі, інформацію, визначену у пп. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 ПК, в обсязі, необхідному для оцінки платником податку та контролюючим органом відповідності рівня ціни або показника рентабельності відповідної операції (операцій) принципу «витягнутої руки». Обсяг інформації, зазначеної в такій документації, можна вважати достатнім, якщо платник податків належно обґрунтував рівень ціни або показник рентабельності відповідної операції (операцій) за найбільш доцільним методом, визначеним пп. 39.3.1 п. 39.3 ст. 39 ПК.

Обґрунтування, що суму витрат (доходів) підтверджено за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки» відповідно до процедури, встановленої ст. 39 ПК, надається платником на запит контролюючого органу під час проведення документальної перевірки за звітний період, за підсумками якого платником податку прийнято рішення про незбільшення фінансового результату, або на запит контролюючого органу відповідно до п. 73.3 ст. 73 ПК.

Зазначені питання висвітлені в Узагальнюючій податкової консультації щодо застосування окремих положень статті 39 ПК, у тому числі під час коригування фінансового результату до оподаткування на підставі пп. 140.5.4, 140.5.51 та 140.5.6 п. 140.5 ст. 140 ПК, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 14.05.2021 № 266.

За інформацією ДПС

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як застосовувати міжнародні договори

Подвійне оподаткування — типова проблема міжнародного бізнесу. Уникнути її можна через міжнародні договори про усунення подвійного оподаткування. Тема стає актуальною, якщо маєте справу з нерезидентами, виплачуєте їм доходи (дивіденди, роялті, проценти, дохід від надання послуг), ведете облік в їхніх представництвах чи дочірніх підприємствах, самі здійснюєте бізнес за кордоном. З якими країнами укладені міжнародні договори та як їх застосовувати ― дізнайтеся в цьому огляді
12312

Код УКТ ЗЕД: як знайти

Щоб отримати код УКТ ЗЕД онлайн, скористайтеся навігатором від системи «Експертус Головбух» — знайдіть свій код товару за УКТ ЗЕД
53834

Заповнення та подання звіту про експорт (імпорт) послуг (форма № 9-ЗЕЗ (квартальна))

Експорт-імпорт послуг є постійним об’єктом дослідження у статистичних щорічниках. Ці дані отримують із форми № 9-ЗЕЗ. З’ясуємо, хто й як складає звіт про експорт (імпорт) послуг
32834

Оферта: що це та як оформити

Оферта як пропозиція укласти угоду, як використовувати оферту у ЗЕД, якими бувають оферти, структура оферти, контроферта та прийняття угоди — акцепт оферти. Публічна оферта як необхідність у діяльності інтернет-магазину. Ці та інші питання — в огляді
4117

Інвойс: зразок

Особи, які провадять зовнішньоекономічну діяльність, щодня мають справу з інвойсом. Мінфін визнає його первинним документом. А податківці вимагають додатково складати до інвойсу акт виконаних робіт, податкову накладну чи рахунок-фактуру. Чия позиція в пріоритеті та що робити на практиці? Усе пояснить експерт
70270

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді