Що робити при надзвичайних ситуаціях на виробництві за воєнного стану

Держпраці у Волинській області відповідає на найпоширеніші запитання, що робити при надзвичайних ситуаціях на виробництві під час війни

Які дії працівників у надзвичайних ситуаціях на виробництвах з підвищеною небезпекою?

На кожному підприємстві мають бути складені плани локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій (ПЛАС).

Метою ПЛАС є планування дій (взаємодії) персоналу підприємства, спецпідрозділів, населення, центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо локалізації та ліквідації аварій і пом’якшення їх наслідків. Перелік виробництв (цехів, відділень, виробничих дільниць) і окремих об’єктів, для яких розробляється ПЛАС, визначає та затверджує власник (керівник) підприємства. ПЛАС повинен охоплювати всі рівні перебігу аварії, які встановлені в процесі аналізу небезпек.

Як організовують боротьбу з аварією?

Для забезпечення ефективної боротьби з аварією на всіх рівнях її розвитку наказом створіть штаб, який виконуватиме такі функції:

· збір і реєстрація інформації про хід розвитку аварії та вжиті заходи щодо боротьби з нею;

· поточна оцінка інформації та прийняття рішень щодо оперативних дій у зоні аварії та поза її межами;

· координація дій персоналу підприємства і всіх залучених підрозділів і служб, які беруть участь у ліквідації аварії.

Керує роботою штабу відповідальний керівник (ВК) робіт щодо локалізації та ліквідації аварій.

У ПЛАС зазначте місце розташування штабу, зокрема і резервне. Також зазначте посадових осіб, які виконують функції ВК.

Який порядок відключення засобів контролю за роботою машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки?

На підприємстві повинен бути розроблений порядок на планові або позапланові відключення засобів вимірювання, систем і засобів автоматизації, відмова яких може призвести до зупинки виробничого процесу з важкими економічними наслідками, блокування випуску продукції, шкідливого впливу на довкілля, а також до порушення вимог чинних нормативно-правових актів.

Це стосується мирного часу та періоду воєнного стану. Особливих умов немає.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8226

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
86

Облікова ставка НБУ 2025

Облікова ставка НБУ — монетарний інструмент, за яким НБУ встановлює для суб'єктів грошово-кредитного ринку орієнтир щодо вартості залучених та розміщених грошових ресурсів. Із 18.04.2025 розмір облікової ставки НБУ залишився на рівні 15,5% річних
64179

Витрати майбутніх періодів: що врахувати при складанні фінансової звітності

Витрати майбутніх періодів не часто можна побачити у бухгалтерському балансі. Однак для них відведено аж цілий рядок. Що таке витрати майбутніх періодів та чи можна обійтися без них? Чим витрати майбутніх періодів відрізняються від авансу за послуги? Чи є витрати майбутніх періодів у фінансовій звітності за МСФЗ? Відповідні на ці питання — знайдете у консультації
49388

Видаткова накладна: для кого і для чого

Видаткова накладна, мабуть, найпоширеніший документ у тих, хто постійно придбаває або продає різні ТМЦ. Саме на підставі видаткової накладної юрособи та фізособи-підприємці відпускають матеріальні цінності під час своєї господарської діяльності. Звичайні покупці також часто мають справу з видатковою накладною, коли придбавають товари у магазинах оптової торгівлі, наприклад, будматеріалів. Розберімося докладно, за якими правилами складати видаткову накладну у 2025 році
217589

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді