Що робити, якщо провели розрахунок через РРО і зазначили неправильний вид оплати

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Податківці повідомили, як діяти, якщо при розрахунку через РРО зазначили неправильний вид оплати

Реєстрація видачі коштів у разі повернення товару або скасування помилково проведеної через реєстратор розрахункових операцій (РРО) суми розрахунку здійснюють шляхом реєстрації від’ємної суми (п. 7 гл. III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Мінфіну від 14.06.2016 № 547; далі — Порядок № 547). При цьому заборонено реєструвати через РРО від’ємні суми за допомогою операції «сторно».

Водночас для суб’єктів господарювання, які застосовують програмний РРО (далі — ПРРО) передбачено: якщо після направлення ПРРО в режимі онлайн даних розрахункового документа про проведену розрахункову операцію для реєстрації фіскальним сервером присвоєно фіскальний номер відповідному розрахунковому документу, але до отримання ПРРО від фіскального сервера даних про такий фіскальний номер розрахункового документа припинився зв’язок ПРРО з фіскальним сервером, розрахункова операція була завершена ПРРО в режимі офлайн. Такій розрахунковій операції надають фіскальний номер із діапазону фіскальних номерів. Щоб усунути дублювання розрахункових документів, можна провести операцію «сторно» із реєстрацією операції на фіскальному сервері, формуванням номера розрахункового документа на цю операцію та зазначенням номера розрахункового документа, який сторнують, та номера розрахункового документа, який дублюють (п. 11 розд. V Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій», затвердженого наказом Мінфіну від 23.06.2020 № 317).

Під час скасування помилково проведеної через РРО або ПРРО суми розрахунку або помилково вибраної форми оплати (готівка, картка, кредит тощо) складіть акт, в якому зазначте дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа.

Акти про скасування помилково проведеної через РРО/ПРРО суми розрахунку, помилкової форми оплати зберігайте протягом трьох років. При цьому будете зобов’язані надати ці акти органам контролю під час проведення перевірки (п. 8 розд. III Порядку № 547).

Отже, якщо помилково провели суму через РРО/ПРРО за відділом «безготівка та/або картка»:

· складіть акт про скасування суми, яку провели помилково;

· коли отримаєте готівку від покупця за проданий товар / надану послугу, проведіть розрахункову операцію на повну суму покупки через РРО/ПРРО та обов’язково видайте розрахунковий документ у паперовій чи електронній формі.

За інформацією ЗІР, категорія 109.06

Шановні бухгалтери, редакція «Головбух» працює для вас. Відновили випуск електронних журналів, відповідаємо на запитання ваших колег, готуємо матеріали, які допоможуть економіці нашої країни та всім, хто працює в умовах військового стану. Передплачуйте е-журнал «Головбух» в інтернет-магазині. Підтримуймо економіку України разом! Будьмо на зв’язку щодня.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як працювати з РРО та ПРРО під час воєнного стану у 2026 році

Воєнний стан не скасовує обов’язку застосовувати РРО та ПРРО, але передбачає окремі правила роботи. Пояснимо, як працювати з ПРРО без інтернету у 2026 році, коли можна застосовувати офлайн-режим, як діяти в разі збою та які штрафи загрожують за РРО-порушення
44560

Інтернет-торгівля і РРО: коли потрібен касовий апарат при онлайн-продажах

Сучасну торгівлю уже не можна уявити без електронних технологій. Інтернет-магазини, мобільні застосунки, оплата банківською карткою, використання для розрахунку інтернет-банкінгу. А ще є електронні гроші та криптовалюти. Коли тут треба РРО/пРРО і фіскальний чек? У чому відмінність використання РРО/пРРО для накладеного платежу (післяплати) через Укрпошту та Нову пошту, кур’єра. Відповіді на ці питання з урахуванням позиції ДПС — у консультації
26162

Реєстрація РРО: алгоритм, необхідні документи

Розрахунки за продані товари/послуги готівкою та з використанням платіжних карток суб’єкти господарювання мусять проводити, використовуючи зареєстровані РРО. Розберемо правила реєстрації РРО
43523

Розрахунки через термінал: чи потрібен РРО

Розрахунок платіжною карткою за товар чи послугу вже став звичною справою. Як у сфері торгівлі здійснюються розрахунки через платіжні термінали і як це впливає на облік суб’єкта господарювання — продавця товарів
19402

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді