Як підписати податкову звітність, якщо директор або головбух тимчасово відсутні

Електронний документообіг між платником та податковою здійснюють без укладення відповідного договору

Як підписати податкову звітність, якщо директор або головбух тимчасово відсутні

Як підготуватися до тривалої відсутності світла, тепла та води

Це питання регламентують Податковий кодекс України (ПК) та Закони України:

  • «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV;
  • «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (абз. 1 п. 42.6 ПК).

Платник/автор створює електронні документи у строки та порядку, що визначає законодавство для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді. В електронних документах платник зазначає всі обов’язкові реквізити та використовує кваліфікований електронний підпис (КЕП) чи печатку. При цьому керується Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами (далі — Порядок № 557), затвердженим наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557 (п. 2 розд. ІІ Порядку № 557).

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ КЕП чи печатки платника (абз. 2 пп. 48.5.1 ПК).

Щоб надати право підпису електронних документів іншим особам, яким делегували право підпису, повідомте про цих осіб податкову, на обліку в якій перебуваєте. Для цього направте повідомлення про надання інформації щодо КЕП (далі — Повідомлення) в електронному вигляді за формою додатка 1 до Порядку № 557 (п. 3 розд. ІІІ Порядку № 557).

До Повідомлення внесіть інформацію про підписувача, якому надаєте право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення накладіть:

  • спочатку КЕП усіх осіб, що включили до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення;
  • потім — КЕП керівника;
  • насамкінець — кваліфіковану електронну печатку (за наявності) (п. 4 розд. ІІІ Порядку № 557).

Першу квитанція надсилають упродовж двох годин з часу, коли його отримала податкова, в іншому разі — упродовж перших двох годин наступного операційного дня.

Другу квитанцію формують автоматично. Вона підтверджує, що податковий орган прийняв чи не прийняв Повідомлення.

Отже, у разі тимчасової відсутності (відпустка, лікарняний):

головного бухгалтера на податкову звітність, що сформували в електронному вигляді, накладають КЕП керівника/директора та кваліфіковану електронну печатку (за наявності);

директора/керівника — КЕП посадових осіб, яким делегували право підпису, шляхом направлення Повідомлення, яке прийняв орган контролю, у такому порядку:

  • першим — головного бухгалтера;
  • другим — особи, яку зазначили в Повідомленні з типом підпису «Директор»;
  • третім — кваліфікована електронна печатка (за наявності).

За інформацією ДПС у Київській області


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата 2025: на які виплати впливає

Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
15274

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8217

Підакцизні товари в Україні 2025

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
65785

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
74

Компенсація комуналки від орендарів і підрядників: ПДВ наслідки для ЗОЗ

Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних
1549

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді