Як підписати податкову звітність, якщо директор або головбух тимчасово відсутні

Електронний документообіг між платником та податковою здійснюють без укладення відповідного договору

Як підписати податкову звітність, якщо директор або головбух тимчасово відсутні

Як підготуватися до тривалої відсутності світла, тепла та води

Це питання регламентують Податковий кодекс України (ПК) та Закони України:

  • «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV;
  • «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (абз. 1 п. 42.6 ПК).

Платник/автор створює електронні документи у строки та порядку, що визначає законодавство для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді. В електронних документах платник зазначає всі обов’язкові реквізити та використовує кваліфікований електронний підпис (КЕП) чи печатку. При цьому керується Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами (далі — Порядок № 557), затвердженим наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557 (п. 2 розд. ІІ Порядку № 557).

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ КЕП чи печатки платника (абз. 2 пп. 48.5.1 ПК).

Щоб надати право підпису електронних документів іншим особам, яким делегували право підпису, повідомте про цих осіб податкову, на обліку в якій перебуваєте. Для цього направте повідомлення про надання інформації щодо КЕП (далі — Повідомлення) в електронному вигляді за формою додатка 1 до Порядку № 557 (п. 3 розд. ІІІ Порядку № 557).

До Повідомлення внесіть інформацію про підписувача, якому надаєте право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення накладіть:

  • спочатку КЕП усіх осіб, що включили до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення;
  • потім — КЕП керівника;
  • насамкінець — кваліфіковану електронну печатку (за наявності) (п. 4 розд. ІІІ Порядку № 557).

Першу квитанція надсилають упродовж двох годин з часу, коли його отримала податкова, в іншому разі — упродовж перших двох годин наступного операційного дня.

Другу квитанцію формують автоматично. Вона підтверджує, що податковий орган прийняв чи не прийняв Повідомлення.

Отже, у разі тимчасової відсутності (відпустка, лікарняний):

головного бухгалтера на податкову звітність, що сформували в електронному вигляді, накладають КЕП керівника/директора та кваліфіковану електронну печатку (за наявності);

директора/керівника — КЕП посадових осіб, яким делегували право підпису, шляхом направлення Повідомлення, яке прийняв орган контролю, у такому порядку:

  • першим — головного бухгалтера;
  • другим — особи, яку зазначили в Повідомленні з типом підпису «Директор»;
  • третім — кваліфікована електронна печатка (за наявності).

За інформацією ДПС у Київській області


безплатний вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікований електронний підпис: види та використання

Електронний цифровий підпис — це заміна традиційного підпису «від руки». В його основі лежить криптографічний захист електронних даних з використанням особистого ключа особи, яка підписує документ. Які існують види електронного підпису, які з них обов’язкові і в яких ситуаціях, який підпис вимагає ДПС, що таке захищений носій і токени та їхні альтернативи
55665

ФОП з найманими працівниками: як нарахувати і виплатити зарплату

Чи може ФОП мати найманих працівників? Так, фізособи-підприємці можуть мати найманих працівників. Відповідно, вони мусять нараховувати і виплачувати зарплату, платити з неї податки. Розглянемо, як це правильно робити і якими документами оформлювати
59

Облікова ставка НБУ 2024

Облікова ставка НБУ — монетарний інструмент, за яким НБУ встановлює для суб'єктів грошово-кредитного ринку орієнтир щодо вартості залучених та розміщених грошових ресурсів. Із 20.09.2024 розмір облікової ставки НБУ залишиться на рівні 13% річних
53494

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді