Як підписати податкову звітність, якщо директор або головбух тимчасово відсутні

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Електронний документообіг між платником та податковою здійснюють без укладення відповідного договору

Як підписати податкову звітність, якщо директор або головбух тимчасово відсутні

Як підготуватися до тривалої відсутності світла, тепла та води

Це питання регламентують Податковий кодекс України (ПК) та Закони України:

  • «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV;
  • «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (абз. 1 п. 42.6 ПК).

Платник/автор створює електронні документи у строки та порядку, що визначає законодавство для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді. В електронних документах платник зазначає всі обов’язкові реквізити та використовує кваліфікований електронний підпис (КЕП) чи печатку. При цьому керується Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами (далі — Порядок № 557), затвердженим наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557 (п. 2 розд. ІІ Порядку № 557).

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ КЕП чи печатки платника (абз. 2 пп. 48.5.1 ПК).

Щоб надати право підпису електронних документів іншим особам, яким делегували право підпису, повідомте про цих осіб податкову, на обліку в якій перебуваєте. Для цього направте повідомлення про надання інформації щодо КЕП (далі — Повідомлення) в електронному вигляді за формою додатка 1 до Порядку № 557 (п. 3 розд. ІІІ Порядку № 557).

До Повідомлення внесіть інформацію про підписувача, якому надаєте право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення накладіть:

  • спочатку КЕП усіх осіб, що включили до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення;
  • потім — КЕП керівника;
  • насамкінець — кваліфіковану електронну печатку (за наявності) (п. 4 розд. ІІІ Порядку № 557).

Першу квитанція надсилають упродовж двох годин з часу, коли його отримала податкова, в іншому разі — упродовж перших двох годин наступного операційного дня.

Другу квитанцію формують автоматично. Вона підтверджує, що податковий орган прийняв чи не прийняв Повідомлення.

Отже, у разі тимчасової відсутності (відпустка, лікарняний):

головного бухгалтера на податкову звітність, що сформували в електронному вигляді, накладають КЕП керівника/директора та кваліфіковану електронну печатку (за наявності);

директора/керівника — КЕП посадових осіб, яким делегували право підпису, шляхом направлення Повідомлення, яке прийняв орган контролю, у такому порядку:

  • першим — головного бухгалтера;
  • другим — особи, яку зазначили в Повідомленні з типом підпису «Директор»;
  • третім — кваліфікована електронна печатка (за наявності).

За інформацією ДПС у Київській області

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Табель обліку робочого часу: як правильно заповнити у 2025 році

Як правильно відобразити лікарняні, щорічну та декретну відпустку в табелі обліку робочого часу? Пояснюємо особливості складання табеля у воєнний час. У консультації — зразок і готовий шаблон для скачування
253985

Бронювання ФОП 2025: чи можуть підприємці отримати відстрочку від мобілізації

Чи можливе бронювання фізичних осіб-підприємців в Україні? Це питання активно обговорюють, адже багато ФОПів хочуть отримати для себе і своїх працівників відстрочку від мобілізації. Хоча на сьогодні такої можливості офіційно немає, у ВРУ розглядають кілька законопроєктів, які можуть змінити ситуацію. Розберімо, що пропонує законодавець
20212

Календар бухгалтера 2025: вересень

Правильний розрахунок зарплати, відпускні та лікарняні, вчасна подання податкової, фінансової та статистичної звітності — ви легко впораєтеся з усім, якщо скористаєтеся нашим календарем
24502

Як змінили Розрахунок сільгоспчастки у 2025 році

Із 18 липня 2025 року діють оновлені правила заповнення Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва. Тепер до сільгоспдоходу можете включати більше операцій, а деякі «дивні обмеження» скасовані. Дізнайтеся, на які зміни чекати у звітності за новою формою
53

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді