Як підписати податкову звітність, якщо директор або головбух тимчасово відсутні

Електронний документообіг між платником та податковою здійснюють без укладення відповідного договору

Як підписати податкову звітність, якщо директор або головбух тимчасово відсутні

Як підготуватися до тривалої відсутності світла, тепла та води

Це питання регламентують Податковий кодекс України (ПК) та Закони України:

  • «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV;
  • «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (абз. 1 п. 42.6 ПК).

Платник/автор створює електронні документи у строки та порядку, що визначає законодавство для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді. В електронних документах платник зазначає всі обов’язкові реквізити та використовує кваліфікований електронний підпис (КЕП) чи печатку. При цьому керується Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами (далі — Порядок № 557), затвердженим наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557 (п. 2 розд. ІІ Порядку № 557).

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ КЕП чи печатки платника (абз. 2 пп. 48.5.1 ПК).

Щоб надати право підпису електронних документів іншим особам, яким делегували право підпису, повідомте про цих осіб податкову, на обліку в якій перебуваєте. Для цього направте повідомлення про надання інформації щодо КЕП (далі — Повідомлення) в електронному вигляді за формою додатка 1 до Порядку № 557 (п. 3 розд. ІІІ Порядку № 557).

До Повідомлення внесіть інформацію про підписувача, якому надаєте право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення накладіть:

  • спочатку КЕП усіх осіб, що включили до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення;
  • потім — КЕП керівника;
  • насамкінець — кваліфіковану електронну печатку (за наявності) (п. 4 розд. ІІІ Порядку № 557).

Першу квитанція надсилають упродовж двох годин з часу, коли його отримала податкова, в іншому разі — упродовж перших двох годин наступного операційного дня.

Другу квитанцію формують автоматично. Вона підтверджує, що податковий орган прийняв чи не прийняв Повідомлення.

Отже, у разі тимчасової відсутності (відпустка, лікарняний):

головного бухгалтера на податкову звітність, що сформували в електронному вигляді, накладають КЕП керівника/директора та кваліфіковану електронну печатку (за наявності);

директора/керівника — КЕП посадових осіб, яким делегували право підпису, шляхом направлення Повідомлення, яке прийняв орган контролю, у такому порядку:

  • першим — головного бухгалтера;
  • другим — особи, яку зазначили в Повідомленні з типом підпису «Директор»;
  • третім — кваліфікована електронна печатка (за наявності).

За інформацією ДПС у Київській області


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Товарно-транспортна накладна (ТТН) 2025

Правильно оформите товарно-транспортну накладну — знизите ризики під час податкової перевірки. Розбираємо, коли обов’язкова виписка ТТН, як її заповнити, подаємо приклад нової товарно транспортної накладної, що почала діяти у 2025 році
321729

Підвищення кваліфікації бухгалтера 2025

Якщо у вашій резолюції на 2025 рік є пункти «підвищити свій професійний рівень», «стати більш цінним фахівцем», «розвиватися професійно», Вища школа Головбуха допоможе втілити все задумане. Ваші колеги вже встигли оцінити переваги нашої школи підвищення кваліфікації для бухгалтера, спробуйте і ви!
18731

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді