Як повернути кошти за отриманий товар через РРО, якщо розрахунок провели через інший класичний РРО

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Суб’єкт господарювання може повернути через РРО кошти за отриманий товар (надану послугу), якщо розрахунок здійснював через інший класичний РРО, лише за умови ідентифікації попередньо створеного розрахункового документа

Як повернути кошти за отриманий товар через РРО, якщо розрахунок провели через інший класичний РРО

Алгоритм дій суб’єктів господарювання (СГ) при поверненні товарів (послуг) визначили Порядком реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовують для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), що його затвердив Мінфін наказом від 14.06.2016 № 547 (далі — Порядок № 547).

Реєстрацію продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів через РРО проводять одночасно з розрахунковою операцією (п. 5 розділу III Порядку № 547). Розрахунковий документ на повну суму проведеної операції, створений у паперовій та/або електронній формі, надають особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї. Розрахункову операцію вважають проведеною через РРО, якщо дані про її обсяги введені в режимі реєстрації.

Перехідні відпускні та середня зарплата для критичності

Реєстрацію видачі коштів у разі повернення товару (відмови від послуги, прийняття цінностей під заставу, виплати виграшів у державні лотереї та в інших випадках) або скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку здійснюють шляхом реєстрації від’ємної суми (п. 7 глави III Порядку 547).

При цьому заборонена реєстрація через РРО від’ємних сум з використанням операції «сторно».

Водночас, СГ може провести через РРО операцію повернення коштів за отриманий товар (надану послугу), якщо розрахунок здійснювали через інший класичний РРО, за умови:

  • ідентифікації попередньо створеного розрахункового документа;
  • проведення реєстрації від’ємного значення на суму повернення товару.

В інших випадках така можливість відсутня.

За інформацією ДПС у Дніпропетровській області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як працювати з РРО та ПРРО під час воєнного стану у 2026 році

Воєнний стан не скасовує обов’язку застосовувати РРО та ПРРО, але передбачає окремі правила роботи. Пояснимо, як працювати з ПРРО без інтернету у 2026 році, коли можна застосовувати офлайн-режим, як діяти в разі збою та які штрафи загрожують за РРО-порушення
44585

Форма ведення обліку товарних запасів ФОП: як організувати

Товарний облік — звична річ для ФОПів. Та чи впевнені ви, що організували облік товарних запасів в усіх необхідних випадках? Проаналізуємо нормативку, наголосимо на документації, розберемо практичні ситуації
54476

Інвентаризація грошових коштів

Гроші люблять лічбу, тому не нехтуйте інвентаризацією коштів. Гроші мають дві форми: готівкову та безготівкову. Першу перевірити простіше, хоча й не без нюансів. А з другою — доведеться пововтузитися. У статті розповімо: як підготуватися до інвентаризації; на що звернути увагу під час перевірки купюр і рахунків, як задокументувати результати
18305

Інтернет-торгівля і РРО: коли потрібен касовий апарат при онлайн-продажах

Сучасну торгівлю уже не можна уявити без електронних технологій. Інтернет-магазини, мобільні застосунки, оплата банківською карткою, використання для розрахунку інтернет-банкінгу. А ще є електронні гроші та криптовалюти. Коли тут треба РРО/пРРО і фіскальний чек? У чому відмінність використання РРО/пРРО для накладеного платежу (післяплати) через Укрпошту та Нову пошту, кур’єра. Відповіді на ці питання з урахуванням позиції ДПС — у консультації
26172

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді