Застосування РРО у 2015 році: зміни та нововведення

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Визначено випадки незастосування РРО та розрахункових книжок при здійсненні розрахунків

Із 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 № 71-VIII (далі — Закон № 71-VIII), яким унесено, зокрема, зміни до Закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг».

Так, платники єдиного податку першої груші не застосовують реєстратори розрахункових операцій (РРО), а платники єдиного податку другої та третьої груп не застосовують РРО лише при здійсненні діяльності па ринках, при продажу товарів роздрібної торговельної мережі, через засоби пересувної мережі. У решті випадків застосування реєстраторів є обов’язковим.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Вказані норми набирають чинності для платників єдиного податку третьої групи — з 1 липня 2015 року, а для платників єдиного податку другої групи — з 1 січня 2016 року.

Згідно з нормами Закону № 71-VIII, платники єдиного податку другої та третьої груп які з 01.01.2015 до 30.06.2015 включно почнуть застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО, з дати початку їх застосування до 1 січня 2017 року звільняються від проведення перевірок із питань дотримання порядку застосування РРО.

Окрім цього, до 01.01.2016 використання електронних контрольно-касових апаратів, введених в експлуатацію до 01.01.2015, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, подають до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв’язку лише інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або безготівковій формі, яка міститься в їх фіскальній пам’яті, і при цьому не подають електронних копій розрахункових документів.

Із 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише РРО, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів із продажу товарів (послуг), РРО з купівлі-продажу іноземної валюти.

Окрім цього, визначено випадки незастосування РРО та розрахункових книжок при здійсненні розрахунків.

Так, при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва підприємствами, установами й організаціями всіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, дозволяється не застосовувати РРО у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому) порядку. У разі надання підприємствами послуг, розрахунки за які здійснюються в готівковій формі, розрахункові операції необхідно проводити із застосуванням реєстратора.

Реєстратори розрахункових операцій необхідно застосовувати при виконанні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та операцій комерційних агентів банків з приймання готівки для подальшого її переказу. Обов’язковим також є застосування реєстраторів при продажу товарів у системах електронної торгівлі (комерції).

Проте тимчасово, до 1 липня 2015 року, суб’єкти господарювання звільняються від санкцій за порушення:

  • у разі проведення розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку;
  • при виконанні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, якщо ці операції викопуються у касах уповноважених банків з оформленням розрахункових документів відповідно до нормативних актів Національного банку України, та операцій комерційних агентів банків із приймання готівки для подальшого її переказу;
  • при продажу товарів у системах електронної торгівлі (комерції).

Тобто в разі недотримання суб’єктами господарювання вимог щодо обов’язкового застосування реєстраторів у перелічених вище випадках фінансові санкції можуть застосовуватися лише з 01.07.2015.

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image52

Статті за темою

Усі статті за темою

Календар бухгалтера 2025: жовтень

Актуальна осіння інформація для бухгалтера — виробничий календар на жовтень 2025 року та податковий календар на жовтень 2025 року. Розрахувати зарплату, відпускні та лікарняні, скласти табель робочого часу, вчасно подати фінансову, податкову та статистичну звітність і сплатити податки — у поміч календар для бухгалтера на жовтень 2025 року
24071

Акт виконаних робіт 2025: бланк, зразок і правила заповнення

Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
462540

Суміщення посад: як оформити і скільки платити

Коли підприємство розширює обсяги роботи, то спершу орієнтується на тих працівників, які вже на нього працюють. Оформити додаткову роботу можна по-різному: внутрішнє сумісництво, премії за інтенсивність, а є ще варіант — суміщення посад. Що таке суміщення, в чому його відмінність від внутрішнього сумісництва та виконання роботи тимчасово відсутнього працівника, як оформити суміщення посад — розповімо в огляді
157944

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді