Підприємство ліквідували: як внести виправлення до трудової книжки працівника

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Якщо підприємство ліквідували, виправлення помилок у трудовій книжці працівника має виконати його правонаступник. Порядок виправлення передбачає відповідна інструкція

pdfo_iz_grosh_komp.jpg

⚡ ЄСВ для ФОП знов обов’язковий — 2025 ⚡

Працівник подав документи для призначення пенсії. Однак ПФУ не врахував певний його трудовий стаж через те, що в трудовій книжці не виправили певні записи про роботу. Заклад видав працівнику довідку про те, що не виправив записи. Однак ПФУ не врахував цю довідку під час розрахунку пенсії.

Як внести виправлення до трудової книжки? — з таким питанням працівник звернуся до Держпраці.

Держпраці пояснила, що виправити помилки в трудовій книжці може:

  • відповідна посадова особа підприємства, де зробили неправильний запис;
  • правонаступник підприємства, якщо його ліквідували;
  • вища організація, якій підпорядковувалося ліквідоване підприємство, — якщо немає правонаступника;
  • обласний чи державний архів — за відсутності вищої організації, якій підпорядковувалося ліквідоване підприємство (п. 2.6. Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мін’юсту від 29.07.1993 № 58 (далі — Інструкція № 58)).

Виправлені відомості мають повністю збігатися з оригіналом відповідного наказу чи розпорядження роботодавця. Якщо ці документи втратили або вони не відповідають фактичним даним, помилки в трудовій виправляють на підставі інших документів, що підтверджують виконання робіт, яких не зазначили в трудовій книжці (особові картки, трудові договори, розрахункові відомості тощо).

Показання свідків не можуть бути підставою для виправлення записів у трудовій книжці (п. 2.9. Інструкції № 58).

Порядок виправлення помилок у трудовій книжці:

  1. у графі № 1 трудової книжки записують порядковий номер запису;
  2. графі № 2 — дату, коли внесли порядковий номер запису;
  3. графі № 3 — спочатку роблять запис про те, що відповідний запис недійсний, зазначають його номер незалежно від суті помилки, записують фразу «Запис за №… недійсний»), а потім зазначають правильне формулювання;
  4. графі № 4 — повторюють дату і номер наказу/розпорядження, із якого неправильно внесли запис до трудової книжки.

У трудових книжках і вкладишах заборонено закреслювати, витирати, заклеювати неправильні або неточні записи, які внесли раніше.

За інформацією ГУ Держпраці в Одеській області


Сильна підтримка — сильна Україна! Це звичайно про нас із вами. Ми опинилися в невідомому досі для нас становищі. Тому щоб ви та ваша компанія залишалася у робочій колії, пропонуємо підтримку. Зекономте на передплаті фахових видань «Головбух», «Головбух Агро», «Головбух Медицина», а також до експертно-правової системи «Експертус Головбух».

Обговоріть передплату з вашим менеджером: 0 800 21 12 20 (дзвінки безплатні) або напишіть у чат. Миру нам.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Звіт про відповідність резидента Дія Сіті: як заповнити і коли подати

1 червня — дедлайн подання Звіту про відповідність резидента Дія Сіті та незалежного висновку. У цій консультації знайдете все, на що треба зважити, аби не втратити правових та податкових преференцій
45

Як відобразити в обліку та оподаткувати спецодяг

Безплатно забезпечити працівника спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту (ЗІЗ) на роботі — це обов’язок роботодавця. Правильно відобразити це в обліку — обов’язок бухгалтера. У консультації — як придбати та оформити ЗІЗ, як їх облікувати і списати з різними варіантами оподаткування
65196

Малоцінні необоротні матеріальні активи: відображаємо в обліку

Малоцінні, але необхідні, особливо в офісі. Хто відмовиться в спеку від кондиціонера чи в холод від обігрівача? Принтери, сканери, ксерокси, меблі, кондиціонери — більшість офісного обладнання належить до малоцінних необоротних матеріальних активів. Сьогодні про основні нюанси обліку малоцінних необоротних матеріальних активів
275282

Малоцінні швидкозношувані предмети (МШП)

Малоцінний в обліку не означає не потрібний у господарстві. Без цих дрібниць взагалі може зупинитися виробничий процес, оскільки без спецодягу та інструментів робітники не будуть працювати. Такі об’єкти, як правило, відображаються в обліку як малоцінні швидкозношувані предмети (МШП). У консультації — про визначення, облік та списання МШП
311322

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді