Підприємство ліквідували: як внести виправлення до трудової книжки працівника

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Якщо підприємство ліквідували, виправлення помилок у трудовій книжці працівника має виконати його правонаступник. Порядок виправлення передбачає відповідна інструкція

pdfo_iz_grosh_komp.jpg

Сплата ЄСВ з мінзарплати: п’ять ситуацій з практики

Працівник подав документи для призначення пенсії. Однак ПФУ не врахував певний його трудовий стаж через те, що в трудовій книжці не виправили певні записи про роботу. Заклад видав працівнику довідку про те, що не виправив записи. Однак ПФУ не врахував цю довідку під час розрахунку пенсії.

Як внести виправлення до трудової книжки? — з таким питанням працівник звернуся до Держпраці.

Держпраці пояснила, що виправити помилки в трудовій книжці може:

  • відповідна посадова особа підприємства, де зробили неправильний запис;
  • правонаступник підприємства, якщо його ліквідували;
  • вища організація, якій підпорядковувалося ліквідоване підприємство, — якщо немає правонаступника;
  • обласний чи державний архів — за відсутності вищої організації, якій підпорядковувалося ліквідоване підприємство (п. 2.6. Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мін’юсту від 29.07.1993 № 58 (далі — Інструкція № 58)).

Виправлені відомості мають повністю збігатися з оригіналом відповідного наказу чи розпорядження роботодавця. Якщо ці документи втратили або вони не відповідають фактичним даним, помилки в трудовій виправляють на підставі інших документів, що підтверджують виконання робіт, яких не зазначили в трудовій книжці (особові картки, трудові договори, розрахункові відомості тощо).

Показання свідків не можуть бути підставою для виправлення записів у трудовій книжці (п. 2.9. Інструкції № 58).

Порядок виправлення помилок у трудовій книжці:

  1. у графі № 1 трудової книжки записують порядковий номер запису;
  2. графі № 2 — дату, коли внесли порядковий номер запису;
  3. графі № 3 — спочатку роблять запис про те, що відповідний запис недійсний, зазначають його номер незалежно від суті помилки, записують фразу «Запис за №… недійсний»), а потім зазначають правильне формулювання;
  4. графі № 4 — повторюють дату і номер наказу/розпорядження, із якого неправильно внесли запис до трудової книжки.

У трудових книжках і вкладишах заборонено закреслювати, витирати, заклеювати неправильні або неточні записи, які внесли раніше.

За інформацією ГУ Держпраці в Одеській області


Сильна підтримка — сильна Україна! Це звичайно про нас із вами. Ми опинилися в невідомому досі для нас становищі. Тому щоб ви та ваша компанія залишалася у робочій колії, пропонуємо підтримку. Зекономте на передплаті фахових видань «Головбух», «Головбух Агро», «Головбух Медицина», а також до експертно-правової системи «Експертус Головбух».

Обговоріть передплату з вашим менеджером: 0 800 21 12 20 (дзвінки безплатні) або напишіть у чат. Миру нам.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Премія за підсумками року: нарахування та оподаткування

Річна премія — це винагорода за результатами роботи за рік. Інколи її називають тринадцятою зарплатою. Законодавство детально питання нарахування премій не врегульовує і роботодавець має певну свободу. У консультації — як нараховується річна премія, які є види, їхнє оподаткування, вплив розрахунку середньої зарплати для відпускних, лікарняних та інших виплат
68216

Міжнародний день бухгалтера 2025: ідеї привітань і святкування професійного свята

Міжнародний день бухгалтера, або Міжнародний день бухгалтерії — професійне свято бухгалтерів, яке відзначаємо щорічно 10 листопада. Тобто вже невдовзі :) Спеціально до свята ми підготували для вас п'ять порад, як незвично провести цей день
4544

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18769

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98683

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді