Як списати знищене або зіпсоване майно: лист Мінфіну

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

облік

agro_opod_2102.jpg

Фінансова звітність за МСФЗ: комплект і строки подання

Лист Мінфіну від 10.10.2022 № 41010-06-62/23254

Якщо уповноважені особи підприємства, майно якого знищене чи зіпсоване через війну, мають доступ до активів, первинних документів і регістрів бухобліку, що містять дані про зобов’язання і власний капітал, вони мають провести інвентаризацію. Йдеться про підприємства та їх структурні підрозділи, розташовані на території:

  • АР Крим, м. Севастополя, Донецької та Луганської областей;
  • проведення воєнних чи бойових дій.

Що робити, якщо немає доступу до активів, первинних документів і регістрів бухобліку, щоб підтвердити інформацію про зобов’язання і власний капітал підприємства? У цьому разі інформацію про активи, зобов’язання і власний капітал відображають у річній фінзвітності за даними бухобліку.

Підприємства, майно яких знищене чи зіпсоване, зобов’язані:

  • провести інвентаризацію станом на перше число місяця, що настає за місяцем, в якому з’явилася можливість доступу до активів, первинних документів і регістрів бухобліку;
  • відобразити результати інвентаризації в бухобліку відповідного звітного періоду.

Якщо встановили факти викрадення, нестачі, знищення майна, керівник підприємства може ухвалити рішення провести інвентаризацію окремо визначеного майна на день встановлення цих фактів.

Якщо під час інвентаризації виявили розбіжності між фактичною наявністю активів і зобов’язань і даними бухобліку підприємства, нестачу запасів:

  • у межах норм природного убутку — спишіть на витрати за розпорядженням керівника підприємства;
  • понад норми природного убутку, а також втрати від псування цінностей — спишіть з балансу та віднесіть на рахунок винних осіб. Якщо винних осіб не встановили, нестачу зарахуйте на позабалансовий рахунок до моменту встановлення винних осіб або закриття справи.

Отже, продовжуйте обліковувати у складі активів підприємства необоротні активи та запаси, які відображали в бухобліку до введення воєнного стану та які на дату складання фінзвітності фактично перебувають на тимчасово окупованій території або в зоні воєнних чи бойових дій.

Водночас підприємство має:

  • оцінити негативний вплив змін в економічному і правовому середовищі;
  • визнати суми втрат від зменшення корисності необоротних активів до моменту настання умов доступу до таких активів, проведення інвентаризації та ухвалення відповідно рішення щодо їх списання або відновлення корисності.

Підприємства, які перебувають у зоні воєнних чи бойових дій і застосовують національні стандарти бухобліку, виявлені під час інвентаризації нестачі, втрати або знищення необоротних активів і запасів відображають у складі витрат підприємства на підставі належно оформлених документів.

Інформацію про відсутність доступу до активів і первинних документів підприємства зазначають у примітках до фінзвітності.

Уповноважений орган чи посадова особа, яка керує підприємством, або власник підприємства несе відповідальність:

  • за організацію бухобліку;,
  • фіксування у первинних документах фактів проведення господарських операцій;
  • збереження оброблених документів, регістрів і звітності впродовж установленого строку, але не менше трьох років/ керує.

Перелік територіальних громад, що розташовані в районах проведення воєнних/бойових дій або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні, блокуванні станом на 23.09.2022, Мінреінтеграції затвердило наказом від 25.04.2022 № 75 (у редакції від 26.09.2022 № 217).

Зважайте, що листи міністерств не встановлюють норм права, мають винятково рекомендаційний та інформативний характер.

 

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Інвентаризація 2025: порядок проведення, строки та оформлення результатів

Інвентаризація на підприємстві: чому вона важлива, як правильно підготуватися, хто відповідає за її проведення. Розглядаємо особливості річної інвентаризації, строки та процедуру, а також як скласти наказ
257001

Форми документів для проведення інвентаризації та обліку її результатів

Редакція системи «Експертус Головбух» згрупувала для вас бланки та зразки документів, необхідні для оформлення всіх етапів проведення інвентаризації, фіксації її результатів для всіх видів підприємств, у т. ч. для сільськогосподарських. Скористайтеся!
92424

Інформаційна гігієна бухгалтера: фільтруємо шум

Світ змінюється швидше, ніж податкові форми. Щодня — новини, телеграм-канали, чати. І все ніби важливе. Та насправді — лише частина варта вашої уваги. Тож як відрізнити істину від чуток? Як зберегти фокус і ментально не вигоріти? Розкладаємо по пунктах
657

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді