У податковому обліку використовуємо прискорену амортизацію: як амортизувати в бухобліку

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з бухгалтерського обліку та оподаткування, Київ
Підприємство нараховує прискорену амортизацію основних засобів груп 3, 4, 5, 9, які ввело в експлуатацію з 01.01.2020. Чи може воно застосовувати до цих основних засобів будь-який метод розрахунку амортизації відповідно до НП(С)БО або МСФЗ (крім виробничого)?

У податковому обліку використовуємо прискорену амортизацію: як амортизувати в бухобліку

Військовий збір для ФОПів: скільки сплачувати з 2025 року

Індивідуальна податкова консультація від 28.02.2023 № 435/ІПК/99-00-21-02-02-06

У період з 01.01.2020 до 31.12.2030 під час визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств у розрахунку амортизації основних засобів (ОЗ) застосовують мінімально допустимі строки амортизації:

  • два роки — для четвертої (машини та обладнання) та п’ятої груп;
  • п’ять років — для третьої (передавальні пристрої) та дев’ятої груп.

Мінімально допустимі строки амортизації ОЗ використовують незалежно від строків амортизації у бухобліку.

ОЗ, до яких застосовують мінімально допустимі строки амортизації, мають одночасно відповідати двом вимогам:

  1. введені в експлуатацію в межах одного з податкових/звітних періодів у період з 01.01.2020 до 31.12.2030;
  2. не були у використанні.

Такі ОЗ слід використовувати у власній господарській діяльності. Їх не можна продавати чи надавати в оренду іншим особам. Виняток — платники податків, основним видом діяльності яких є послуги з надання в оренду майна (п. 43-1 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу України).

Отже, коли застосовуєте прискорені строки амортизації ОЗ, користуйтеся методами нарахування амортизації, що передбачають правила бухгалтерського обліку (крім виробничого).

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Заповнюємо авансовий звіт 2025 на прикладах

Авансовий звіт — це основний документ, який підтверджує витрати підзвітної особи. У бухгалтерській роботі важливо мати під рукою правильний зразок і бланк, щоб заповнити документ без помилок. Тут ви можете скачати авансовий звіт 2025 у форматі Excel безплатно
519

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

Облікова політика підприємства — це документ, у якому ви закріплюєте свій підхід до ведення бухобліку та складання фінансової звітності. Якщо нормативні акти передбачають варіанти — обираєте один. Якщо варіантів немає — фіксуєте власний обліковий підхід до окремих операцій. У разі спорів із податковою облікова політика може стати вашим аргументом у суді. Тож підходьте до її розробки стратегічно: формуйте правила, дотримуйтеся їх на практиці — і матимете додатковий захист у разі перевірок або претензій
120908

Поворотна фінансова допомога: бухгалтерські проводки

У консультації розглянемо, що таке поворотна фінансова допомога, поворотна фінансова допомога від засновника, чим вона відрізняється від звичайної позики. Дізнаємося, чи оподатковується поворотна фінансова допомога, що із її дисконтуванням і багато інших важливих аспектів
342869

Списання основних засобів у 2025 році: правила, документи, приклади

Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
292823

Головне для бухгалтера в серпні 2025

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у серпні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники, які вплинуть на роботу бухгалтера у серпні
863

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді