Підприємство нараховує прискорену амортизацію основних засобів груп 3, 4, 5, 9, які ввело в експлуатацію з 01.01.2020. Чи може воно застосовувати до цих основних засобів будь-який метод розрахунку амортизації відповідно до НП(С)БО або МСФЗ (крім виробничого)?

Військовий збір для ФОПів: скільки сплачувати з 2025 року Індивідуальна податкова консультація від 28.02.2023 № 435/ІПК/99-00-21-02-02-06
У період з 01.01.2020 до 31.12.2030 під час визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств у розрахунку амортизації основних засобів (ОЗ) застосовують мінімально допустимі строки амортизації:
- два роки — для четвертої (машини та обладнання) та п’ятої груп;
- п’ять років — для третьої (передавальні пристрої) та дев’ятої груп.
Мінімально допустимі строки амортизації ОЗ використовують незалежно від строків амортизації у бухобліку.
ОЗ, до яких застосовують мінімально допустимі строки амортизації, мають одночасно відповідати двом вимогам:
- введені в експлуатацію в межах одного з податкових/звітних періодів у період з 01.01.2020 до 31.12.2030;
- не були у використанні.
Такі ОЗ слід використовувати у власній господарській діяльності. Їх не можна продавати чи надавати в оренду іншим особам. Виняток — платники податків, основним видом діяльності яких є послуги з надання в оренду майна (п. 43-1 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу України).
Отже, коли застосовуєте прискорені строки амортизації ОЗ, користуйтеся методами нарахування амортизації, що передбачають правила бухгалтерського обліку (крім виробничого).
✔️ Чи реєструвати акцизні склади ✔️ Коли сплачувати акцизний податок ✔️ Чи реєструватися платником акцизу ✔️ Хто має отримати ліцензію
Авансовий звіт — це основний документ, який підтверджує витрати підзвітної особи. У бухгалтерській роботі важливо мати під рукою правильний зразок і бланк, щоб заповнити документ без помилок. Тут ви можете скачати авансовий звіт 2025 у форматі Excel безплатно
Облікова політика підприємства — це документ, у якому ви закріплюєте свій підхід до ведення бухобліку та складання фінансової звітності. Якщо нормативні акти передбачають варіанти — обираєте один. Якщо варіантів немає — фіксуєте власний обліковий підхід до окремих операцій.
У разі спорів із податковою облікова політика може стати вашим аргументом у суді. Тож підходьте до її розробки стратегічно: формуйте правила, дотримуйтеся їх на практиці — і матимете додатковий захист у разі перевірок або претензій
У консультації розглянемо, що таке поворотна фінансова допомога, поворотна фінансова допомога від засновника, чим вона відрізняється від звичайної позики. Дізнаємося, чи оподатковується поворотна фінансова допомога, що із її дисконтуванням і багато інших важливих аспектів
Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у серпні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники, які вплинуть на роботу бухгалтера у серпні