Бухгалтерський облік, оподаткування та трудові відносини під час воєнного стану
Проєкт Закону від 20.03.2023 р № 9128
Як пояснюють автори законопроєкту, останнім часом воєнну тематику використовують в комерційних цілях. У маркетингових комунікаціях виробники споживчих товарів та послуг вдаються до недоречного використання трагічних подій війни, назв постраждалих міст, патріотичних закликів і військових вітань. Наприклад, реєструють торговельні марки алкогольних напоїв, продуктів харчування, інших товарів, назви акцій для клієнтів, слогани реклами, які застосовують чи обіграють воєнну тематику у необережний, а подеколи і просто у неприпустимий спосіб.
Законопроектом пропонують внести зміни до статті 6 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» від 15.12.1993 № 3689-XII та до статті 8 Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 № 270/96-ВР.
Змінами планують:
1) встановити, що не можуть одержати правову охорону та не можуть бути зареєстровані як торговельні марки позначення, що відтворюють:
- повністю чи частково назви подій, пов'язаних із здійсненням заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії;
- назви населених пунктів та місцевостей, постраждалих унаслідок російської збройної агресії, а також місць (населених пунктів чи їх частин), що є загальновизнаними символами стійкості та героїзму Українського народу (крім випадків використання таких назв в адресах, а також реклами торговельних марок, зареєстрованих до 24.02.2022);
- найменування виробників, назв типів і видів озброєння, військової і спеціальної техніки;
- назви родів військ, військових підрозділів Збройних Сил України, інших створених відповідно до законів України військових формувань (підрозділів);
- привітання, які визначені законодавством як офіційні для Збройних Сил України, інших створених відповідно до законів України військових формувань;
2) заборонити розповсюджувати рекламу товарів, робіт і послуг з використанням:
- назв подій, пов'язаних із здійсненням заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії;
- назв населених пунктів та місцевостей, постраждалих унаслідок російської збройної агресії, а також місць (населених пунктів чи їх частин), що є загальновизнаними символами стійкості та героїзму Українського народу (крім випадків використання таких назв в адресах, а також реклами торговельних марок, зареєстрованих до 24.02.2022);
- згадувань бойових дій та військових операцій, за можливості їх ідентифікації на місцевості, пов'язаних із здійсненням заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії;
- імен військовослужбовців ЗСУ, інших створених відповідно до законів України військових формувань (підрозділів), а також цивільних осіб, які брали участь у здійсненні заходів з нацбезпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії;
- найменування виробників, назв типів і видів озброєння, військової і спеціальної техніки;
- назв родів військ, військових підрозділів Збройних Сил України, інших створених відповідно до законів України військових формувань (підрозділів);
- привітань, які визначені законодавством як офіційні для Збройних Сил України, інших створених відповідно до законів України військових формувань.
3) не поширювати обмеження на рекламу кіно-, відео- та видавничу продукцію, присвячену висвітленню подій, пов'язаних із здійсненням заходів з нацбезпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії.
У разі прийняття Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Роботодавці інколи намагаються покращити умови праці для працівників, але це може спричинити для них неочікувані штрафи. Підкажемо, що податківці вважають додатковим благом і чи можна уникнути податкових ризиків, коли надаєте працівникам додаткові послуги або товари