Що є податковим номером платника податку та в яких документах його зазначають

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Облік платників в контролюючих органах ведуть за податковими номерами

Що є податковим номером платника податку та в яких документах його зазначають

Порядок обліку платників податків і зборів затвердив Мінфін наказом від 09.12.2011 № 1588 (далі — Порядок № 1588).

Податковим номером платника податків є:

  • код за Єдиним держреєстром підприємств та організацій України для платників, які включають до такого реєстру (юрособи-резиденти та відокремлені підрозділи юросіб-резидентів та нерезидентів);
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків-фізособи (далі — реєстраційний номер), крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта;
  • реєстраційний (обліковий) номер платника, який присвоюють контролюючі органи за структурою, встановленою в пункті 2.3 розділу ІІ Порядку № 1588, платникам, визначеним у пункті 2.4 розділу ІІ Порядку № 1588 (п. 2.2 Порядку № 1588).

Структура реєстраційного (облікового) номера платника, який присвоює контролюючий орган:

XX000000К, де:

XX — приймає значення 77 — для платників - резидентів, 88 — для платників - нерезидентів;

000000 — порядковий номер;

К — контрольний розряд, який формують за алгоритмом, визначеним ДПС (п. 2.3 Порядку № 1588).

Податковий номер платника зазначають у всіх свідоцтвах, довідках, в інших документах або повідомленнях, що видають платнику, у всіх податкових деклараціях (розрахунках, звітах), платіжних документах щодо податків і зборів, у фінансових документах, а також в інших випадках, передбачених законодавством (п. 2.5 Порядку № 1588).

Податковий номер платника не змінюють протягом усього періоду перебування на обліку в ДПС такого платника, за винятком випадків зміни коду за ЄДРПОУ або реєстраційного номера (п. 2.6 Порядку № 1588).

Після зняття з обліку платника податковий номер закривають та надалі не використовують (п. 2.8 Порядку № 1588).

За інформацією ДПС в Одеській області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Податковий борг у 2026 році: як перевірити та що робити

Податковий борг може спричинити пеню, податкову заставу та примусове стягнення коштів. Пояснимо, як перевірити податковий борг у 2026 році, коли він виникає та як його погасити або списати. Розберемо також наслідки боргу для підприємств і єдинників
57400

Великі платники податків: критерії та вимоги

Що означає бути великим для цілей оподаткування? Що змінюється у підприємства після набуття статусу великого платника податків і куди тоді подається звітність? Розглянемо ці та інші питання у огляді
24568

Коли виникає податкова застава та як її позбутися

Несплата, прострочення податкових платежів. Що далі? Звичайно, це вже та ситуація, яку краще не допускати. Однак у господарському житті все можливо, як свідомо, так і через необачність. А далі — податкова застава, з першого ж дня податкового боргу. Що це значить? Які обмеження на операції з майном підприємства виникають та як позбутися податкової застави? Відповіді на питання — у цьому огляді
28061

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді