Якщо первинний документ допущено до обробки, за операцію відповідає керівник

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Відповідальним за організацію бухобліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах є власник або керівник

Мінфін повідомив, що за операції, які підтверджено первинними документами, відповідає саме власник або керівник, який надав дозвіл на здійснення такої операції.

Адже відповідно до статті 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV відповідальний за організацію бухобліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах саме власник або керівник.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Проте згідно з Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Мінфіну від 24.05.1995 № 88, обов’язок з перевірки первинних документів за формою і змістом покладено на бухгалтера (в межах компетенції). У разі виявлення невідповідності первинного документа вимогам законодавства їх із письмовим обгрунтуванням передають керівнику підприємства. До окремого письмового рішення керівника такі документи не приймаються до виконання. Тож остаточне рішення про обробку первинного документа приймає саме керівник.

До того ж, засади цивільно-правової відповідальності, діяння, які є злочинами, адміністративними або дисциплінарними правопорушеннями, та відповідальність за них визначається виключно Законами (п. 22 ч. 1 ст. 92 Конституції України) та не можуть бути предметом регулювання підзаконними нормативно-правовими актами (Рішення Конституційного Суду України від 30.05.2001 № 7-рп/2001).

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image65

Статті за темою

Усі статті за темою

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
217706

Рентна плата: як розрахувати, кому та коли сплачувати

Рентна плата — це плата за використання природних ресурсів. Надра, вода, лісові ресурси, радіочастотний ресурс — усе це об’єкти рентної плати. У консультації знайдете відповіді на запитання, хто й коли має звітувати, а також дізнаєтеся, з чого складається рентна плата
10181

Як проводять перевірки упродовж воєнного стану

У статті поговоримо про проведення перевірок під час воєнного стану в Україні. Розберемося, які перевірки проводять держоргани під час воєнного стану та кого може чекати штраф після перевірок.
28889

Підвищення кваліфікації бухгалтерів: нові вимоги та можливості

Якщо у вашому to-do list є пункти «підвищити свій професійний рівень», «стати більш цінним фахівцем», «розвиватися професійно», Вища школа Головбуха допоможе втілити все задумане. Ваші колеги вже встигли оцінити переваги нашої школи підвищення кваліфікації для бухгалтера, спробуйте і ви!
21338

Як перевірити контрагента перед співпрацею: інструкція для бухгалтера

Перевірка контрагента зумовлена реаліями ведення бізнесу в Україні. Адже якщо проводите операції із сумнівними контрагентами, ризикуєте, бо податківці можуть визнати ці операції нереальними і донарахувати податків. Аби не потрапити в халепу, упевніться в надійності потенційного контрагента. Підкажемо, на що зважати
32314

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді