Днями в ДПІ у Дарницькому районі ГУ Міндоходів у м. Києві було проведено сеанс телефонного зв’язку «Гаряча лінія» на тему: «Отримання електронного ключа» за участі заступника начальника ДПІ у Дарницькому районі Романа Валерійовича Косинського.
Пропонуємо вашій увазі деякі запитання та коментарі до них, що можуть стати в пригоді й вам, шановні мешканці Дарницького району.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Романе Валерійовичу, які послуги надає Акредитований центр сертифікації ключів ІДД?
Відповідь: Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту надає такі послуги електронного цифрового підпису:
- реєстрація заявників;
- надання у користування надійних засобів електронного цифрового підпису;
- допомога при генерації відкритих та особистих ключів;
- обслуговування посилених сертифікатів ключів заявника (сертифікація відкритих ключів заявників, розповсюдження та зберігання посилених сертифікатів ключів, управління статусом посилених сертифікатів ключів та розповсюдження інформації про статус сертифікатів ключів);
- надання послуг фіксування часу;
- консультативні послуги за зверненнями підписувачів.
Що робити, коли при підписанні документа виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено»?
Відповідь: Необхідно перевірити:
1) який ключ ЕЦП використовується першим (вірна послідовність підписів Бухгалтер-директор-електронна печатка);
2) якщо ключ обрано вірно, слід звернути увагу на правильність введення пароля, а саме регістр вводу пароля, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи, які відрізняються за розташуванням на клавіатурі);
3) чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа (у разі зміни ім’я файлу особистий ключ буде пошкоджено, тому необхідно звернутися до представництва АЦСК ІДД Міндоходів, в якому отримували послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідний йому посилений сертифікат відкритого ключа).
Як завантажити власний посилений сертифікат відкритого ключа?
Відповідь: Посилені сертифікати відкритих ключів необхідно завантажити з офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД Міндоходів www.acskidd.gov.ua (Розділ «Пошук сертифікатів») та зберегти їх на локальний диск у каталог «My Certificates and CRLs» або іншу папку обрану в якості файлового сховища. Для пошуку посиленого сертифіката відкритого ключа слід використовувати поля «Код ЄДРПОУ»/ «Код платника податків».
Який строк дії посилених сертифікатів відкритих ключів від АЦСК ІДД Міндоходів?
Відповідь: Строк дії посилених сертифікатів відкритих ключів, отриманих від АЦСК ІДД Міндоходів, не перевищує двох років з моменту їх формування.
На яку електронну адресу необхідно відправляти договір «Про визнання електронних документів» з Міндоходів?
Відповідь: Централізоване подання звітності та договору «Про визнання електронних документів» засобами телекомунікаційного зв’язку здійснюється на електронну адресу [email protected].
Як укласти договір «Про визнання електронних документів» з податковою інспекцією в електронному вигляді?
Відповідь: Для укладення договору «Про визнання електронних документів» з податковою інспекцією в електронному вигляді використовуються безкоштовні онлайн сервіси, надані компаніями-учасниками Меморандуму щодо поліпшення процесу подання звітності, впровадження електронних сервісів та розвитку електронного документообігу, які доступні за посиланням http://acskidd.gov.ua/program_obespech інформаційного ресурсу АЦСК ІДД Міндоходів.
Який термін розгляду договору «Про визнання електронних документів»?
Відповідь: Термін розгляду договору «Про визнання електронних документів» зі сторони органів Міндоходів — до 5 робочих днів. Нагадуємо, що квитанції мають розширення «.rpl» та відкриваються за допомогою ключа електронної печатки, а у разі її відсутності, підписом фізичної особи — підприємця (для фізичної особи — підприємця). Інші файли, що мають розширення «.xml» не потребують розшифрування. Електронні звіти можна відправляти лише після отримання квитанції про успішне підписання договору зі сторони органів Міндоходів.
Які дії підписувача, якщо він втратив (пошкодив) особистий ключ або забув пароль захисту особистого ключа?
Відповідь: Якщо підписувач втратив (пошкодив) особистий ключ або забув пароль захисту особистого ключа, то він повинен звернутись до представництва АЦСК ІДД Міндоходів в якому отримував послугу електронного цифрового підпису та повторно пройти процедуру реєстрації з одночасним поданням заяви на скасування посиленого сертифіката та пакету реєстраційних документів перелік яких визначено у пункті 5.3 або 5.4 розділу 5 Регламенту АЦСК ІДД Міндоходів, затвердженого Міністерством доходів і зборів України від 17.09.2013.