Про узгодження цін у контрольованих операціях

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Великий платник податків має право звернутися до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, із заявою про узгодження цін у контрольованих операціях

Порядок узгодження цін у контрольованих операціях визначено пунктом 39.6 Податкового кодексу України (ПК). Відповідно до нього, великий платник податків має право звернутися до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, із заявою про узгодження цін у контрольованих операціях.

Під час процедури узгодження цін погоджується порядок визначення цін у контрольованих операціях на обмежений строк на підставі договору.

Предметом узгодження можуть бути:

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

  • види та/або перелік товарів (робіт, послуг), що є предметом контрольованих операцій;
  • ціни товарів (робіт, послуг) у контрольованих операціях та/або перелік методів визначення ціни у контрольованих операціях;
  • перелік джерел інформації, які передбачається використати для визначення цін у контрольованих операціях;
  • строк, на який узгоджуються ціни у контрольованих операціях;
  • допустиме відхилення від встановленого рівня економічних умов здійснення контрольованих операцій;
  • порядок, строки подання та перелік документів, які підтверджують дотримання узгоджених цін у контрольованих операціях.

Інші умови узгодження цін у контрольованих операціях визначаються за згодою сторін.

За результатами узгодження цін у контрольованих операціях укладається договір. Відповідно до підпункту 39.6.2 ПК договір може мати односторонній, двосторонній чи багатосторонній характер.

Договір, укладений за результатами узгодження цін у контрольованих операціях між великими платниками та Міндоходів України, має односторонній характер.

Якщо предметом узгодження є порядок визначення ціни у контрольованій зовнішньоекономічній операції, великі платники чи Міндоходів України мають право залучати до процедури узгодження цін державний орган, уповноважений справляти податки і збори в державі, яка є стороною контрольованої зовнішньоекономічної операції (за умови наявності міжнародного договору (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування між Україною і такою державою). Договір, укладений за результатами такого взаємного узгодження, має двосторонній характер.

У разі залучення до процедури узгодження цін двох і більше державних органів, уповноважених справляти податки і збори в державах, які є сторонами контрольованої зовнішньоекономічної операції (за умови наявності міжнародних договорів (конвенцій) про уникнення подвійного оподаткування між Україною і такими державами), договір, укладений за результатами такого узгодження, має багатосторонній характер.

Порядок і процедура узгодження цін у контрольованих операціях, за результатами якої укладаються договори, що мають двосторонній та багатосторонній характер, затверджено Постановою Кабміну від 17.10.2013 № 764.

Нагадуємо, що платники, які протягом звітного періоду здійснювали контрольовані операції, зобов'язані подавати Звіт про контрольовані операції до 1 травня року, наступного за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису (пп. 39.4.2 ПК).

За неподання платником податків звіту та/або обов'язкової документації про проведені ним протягом року контрольовані операції тягне за собою накладання штрафу в розмірі (п.120.3 ПК):

  • 5 відсотків загальної суми контрольованих операцій — у разі неподання звіту про контрольовані операції;
  • 100 розмірів мінімальної заробітної плати — у разі неподання документації, визначеної підпунктом 39.4.8 ПК.

Подання Звіту із запізненням прирівнюється до неподання Звіту і тягне за собою штрафні санкції, передбачені пунктом 120.3 ПК (наказ МДЗ «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення» від 22.11.2013 № 699).


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Середня зарплата для відпускних: як розрахувати у нестандартних ситуаціях + приклади

Як розрахувати середню зарплату для відпускних у складних ситуаціях? У цій статті пояснюємо, як враховувати місячні, квартальні та річні премії, як діяти, якщо у розрахунковому періоді був простій, відпустка за власний рахунок, неповний робочий тиждень або призупинення дії трудового договору. Також розглядаємо, як обчислити середню зарплату для відпускних, якщо втрачено облікові дані через війну
57

Положення про преміювання у 2025 році: зразок, структура, обов’язкові пункти

У положенні про преміювання фіксують, за які досягнення й у якому порядку працівники отримують премії. Такий документ захищає роботодавця і пояснює працівнику, коли чекати додаткової оплати. У статті — структура положення, обов’язкові формулювання, типові помилки та зразок на 2025 рік
39398

Нарахування розрахункових при звільненні у 2025 році: як і що виплатити працівнику

У день звільнення роботодавець повинен провести остаточний розрахунок із працівником та виплатити йому всі належні суми. Цей матеріал — покроковий гід для бухгалтера: як підготувати наказ, розрахувати всі виплати й правильно оформити розрахунковий листок
126515

Відрядження за кордон 2025: як оформити, провести в обліку та не порушити правила виїзду

У 2025 році відрядження за кордон потребує особливої уваги: і через воєнний стан, і через нові обмеження на виїзд. У цьому матеріалі — як правильно оформити закордонне відрядження, які документи підготувати, як обліковувати витрати та добові, а також які обмеження і дозволи діють під час війни. Усе — з прикладами й поясненнями для бухгалтера
301022

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді