«Гаряча лінія» з питань застосування положень Податкового кодексу в обчисленні та адмініструванні податків, подання звітності в електронному вигляді, відшкодування ПДВ

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Днями проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» за участі в. о. начальника ДПІ у м. Рівне Солохи Валерія Тимофійовича.

Днями проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань застосування положень Податкового кодексу в обчисленні та адмініструванні податків, подання звітності в електронному вигляді, відшкодування ПДВ, в тому числі в автоматичному режимі, за участі в. о. начальника ДПІ у м. Рівному Солохи Валерія Тимофійовича.

Пропонуємо вашій увазі відповіді на запитання, поставлені під час проведення телефонної лінії.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Чи дозволяється зміна напряму відшкодування ПДВ шляхом надання уточнюючого розрахунку?

Ні, не дозволяється. Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків встановлено статтею 200 розділу V Податкового кодексу України.

Платники ПДВ не мають права на складання уточнюючих розрахунків з метою зміни напряму відшкодування, оскільки зміна напряму відшкодування не може розцінюватися як виправлення помилки.

Чи є необхідність в отриманні ключів електронного цифрового підпису громадянину, який має намір подати Декларацію про майновий стан і доходи, з метою отримання податкової знижки, якщо такий громадянин не є суб’єктом господарювання і немає зобов’язань з подачі звітності?

Громадяни мають змогу подавати декларацію про майновий стан і доходи не тільки завітавши до територіальних органів Міндоходів, а й скориставшись послугою, що розміщена на веб-порталі Міндоходів. У режимі on-line заповнити таку декларацію і, за умови наявності електронних ключів, подати її в електронному форматі. Переваги подання звітності в електронному вигляді очевидні: економія часу, гарантія автоматичної перевірки документів на наявність помилок, оперативність обробки отриманої інформації.

Чи має право особа при анулюванні реєстрації платника ПДВ на повернення суми ПДВ, що задекларована в рахунок зменшення податкових зобов’язань наступних податкових періодів?

Повернення суми ПДВ, яка задекларована платником податку в рахунок зменшення податкових зобов’язань наступних податкових періодів та яка залишається непогашеною податковими зобов’язаннями, що нараховані ним при анулюванні реєстрації платника ПДВ, нормами Податкового кодексу України не передбачено.

За яких умов продавець — платник ПДВ може виписати зведену податкову накладну?

Згідно з пунктом 15 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 01.11.2011 № 1379, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 за № 1333/20071, у разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер при постійних зв’язках із покупцем, покупцю може бути виписана зведена податкова накладна, виходячи із визначеної у договорі періодичності оплати поставлених товарів/послуг (один раз на п’ять днів; один раз на десять днів тощо), але не рідше одного разу на місяць і не пізніше останнього дня місяця. При цьому до зведеної податкової накладної обов’язково додається реєстр товарно-транспортних накладних чи інших відповідних супровідних документів, згідно з якими здійснено постачання товарів.

Як відображаються виявлені під час інвентаризації надлишки товарів?

Платник податку, який під час проведення інвентаризації у звітному періоді виявив необліковані раніше товари, придбання яких підтверджується відповідними первинними документами, має право врахувати вартість таких товарів у складі витрат при визначенні об’єкта оподаткування (з урахуванням термінів, передбачених законодавством для виправлення самостійно виявлених помилок) у разі їхнього використання в господарській діяльності.

Якщо придбання товарів не підтверджується відповідними первинними документами, такі товари вважаються безоплатно отриманими, а їхня вартість враховується у складі доходу при обчисленні податку на прибуток.

Чи необхідно суб’єктам господарювання, які подають до органів доходів і зборів дротовими або бездротовими каналами зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, подавати Звіт про використання реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій за формою № 3ВР-1 та роздруковувати фіскальні звітні чеки?

Суб’єкти господарювання, які подають до органів доходів і зборів дротовими або бездротовими каналами зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, не зобов’язані подавати Звіт про використання реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій за формою № 3ВР-1.

При цьому, такі суб’єкти господарювання не звільняються від щоденного друкування та зберігання фіскальних звітних чеків.

Чи має право орган доходів і зборів відмовити суб’єкту господарювання, який належить до великих або середніх (у тому числі, коли договору про визнання електронних документів не має), у прийнятті податкової звітності на паперових носіях у випадку, коли стосовно такого платника внесено запис до Єдиного державного реєстру про припинення платника податків та подано заяву за формою № 8-ОПП?

Податковим кодексом України передбачено, що великі та середні підприємства подають звітність тільки засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб. Винятків із такого правила немає. У зв’язку з цим, контролюючі органи мають право відмовити суб’єкту господарювання, який належить до великих або середніх підприємств, у тому числі коли договору про визнання електронних документів не має, у прийнятті податкової звітності на паперових носіях. Це стосується також платників податків, щодо яких внесено запис до Єдиного державного реєстру про припинення платника податків та подано заяву за формою № 8-ОПП.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняні: як правильно розрахувати та виплатити

Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
444466

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
217744

Рентна плата: як розрахувати, кому та коли сплачувати

Рентна плата — це плата за використання природних ресурсів. Надра, вода, лісові ресурси, радіочастотний ресурс — усе це об’єкти рентної плати. У консультації знайдете відповіді на запитання, хто й коли має звітувати, а також дізнаєтеся, з чого складається рентна плата
10192

Як проводять перевірки упродовж воєнного стану

У статті поговоримо про проведення перевірок під час воєнного стану в Україні. Розберемося, які перевірки проводять держоргани під час воєнного стану та кого може чекати штраф після перевірок.
28911

Підвищення кваліфікації бухгалтерів: нові вимоги та можливості

Якщо у вашому to-do list є пункти «підвищити свій професійний рівень», «стати більш цінним фахівцем», «розвиватися професійно», Вища школа Головбуха допоможе втілити все задумане. Ваші колеги вже встигли оцінити переваги нашої школи підвищення кваліфікації для бухгалтера, спробуйте і ви!
21349

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді