Скільки податку на нерухомість треба заплатити

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Житлова нерухомість, що перебуває у власності громадян, оподатковуватиметься відповідно до ставок податку, встановлених сільською, селищною або міською радою

З 1 січня 2014 року вступив у дію новий порядок оподаткування нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки, згідно з яким житлова нерухомість, що перебуває у власності громадян, оподатковуватиметься відповідно до ставок податку, встановлених сільською, селищною або міською радою. Для квартир, незалежно від їх кількості, сумарна житлова площа яких становить 240 і менше квадратних метрів, та житлових будинків, також незалежно від кількості, із житловою площею не більше 500 квадратних метрів ставка податку не перевищуватиме 1 відсотка від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на перше січня звітного року, тобто не більше 11,47 грн за 1 м2.

Якщо ж житлова площа перевищує згадані показники, ставка податку становитиме 2,7 відсотка від розміру вказаної мінімальної заробітної плати (30,97 грн).

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Крім цього, якщо у власності громадянина є різні види об’єктів житлової нерухомості, тобто і квартира, і будинок, а сумарна житлова площа такої нерухомості не перевищує 740 квадратних метрів, ставка податку становитиме 1 відсоток від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на перше січня звітного року, та 2,7 відсотка — в разі перевищення такої площі.

Також для громадян при нарахуванні податку на нерухомість враховується пільга для квартир, незалежно від їх кількості, площею до 120 квадратних метрів, для житлових будинків, незалежно від їх кількості, — до 250 квадратних метрів та для різних видів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток — до 370 квадратних метрів.

Наприклад: фізична особа має у власності квартиру житловою площею 80 м2, якою володіє рік, квартиру житловою площею 100 м2, якою володіє 5 місяців, та будинок житловою площею 510 м2, яким володіє 9 місяців.

Для початку визначається житлова площа всіх об’єктів нерухомості: 80м2+100м2+510м2=690м2. База оподаткування: 690м2-370м2=320м2.

Далі визначаємо питому вагу кожного об’єкта оподаткування в сумарній житловій площі об’єктів нерухомості:

  • для квартири площею 80м2 питома вага дорівнює: 80м2 / 690м2=0,116;
  • для квартири площею 100м2 питома вага дорівнює: 100м2/ 690м2=0,145;
  • для житлового будинку площею 510м2 питома вага дорівнює: 510м2/690м2=0,739.

Сума податку розраховується пропорційно питомій вазі житлової площі кожного об’єкта нерухомості:

  • сума податку за квартиру площею 80м2 становить 320м2 х 0,116 х 11,47 грн = 425,77грн;
  • сума податку за квартиру площею 100м2 становить ((320м2 х 0,145 х 11,47 грн)/12 міс.) х 5 міс. = 221,75грн;
  • сума податку за будинок площею 510м2 становить ((320м2 х 0,739 х 11,47 грн)/12 міс.) х 9 міс. = 2034,32 грн.

Сплатити податок слід протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, яке буде надіслано органами доходів і зборів до 1 липня поточного року.

Детальніше про це можна дізнатись у журналі «Вісник Міністерства доходів і зборів України», №1 за січень 2014 року.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18709

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98466

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1042

Лікарняні: як правильно розрахувати та виплатити

Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
446122

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
217761

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді