«Стара» процедура оскарження платниками податків податкових рішень за новим порядком

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Міндоходів затвердило власний Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду органами доходів і зборів.

Міндоходів затвердило власний Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду органами доходів і зборів (далі — Порядок). При цьому визнано таким, що втратив чинність, Порядок оформлення, подання платниками податків скарг на грошові зобов’язання, визначені митними органами, та їх розгляду Державною митною службою України, затверджений наказом ДМС від 18.04.2011 № 315.

Нагадаємо, що це пов’язано з адмінреформою і реорганізацією Державної податкової служби України і Державної митної служби України та утворенням Міндоходів, яке є їх правонаступником.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Новим Порядком не внесено особливих змін у процедуру оскарження платниками податків податкових повідомлень-рішень або інших рішень органів доходів і зборів. Так, не підлягають адміноскарженню грошові зобов’язання, самостійно визначені платником податків, та рішення органів доходів і зборів, оскаржені платником податків у судовому порядку.

Водночас, дещо уточнено підвідомчість та строки розгляду скарг.

Зокрема, як і раніше така скарга подається до органу доходів і зборів вищого рівня:

- протягом десяти календарних днів після отримання платником податків рішення органу доходів і зборів, що оскаржується;

- протягом тридцяти календарних днів після надходження рішення про самостійно визначене податківцями грошове зобов’язання платника податків з причин, не пов’язаних із порушенням податкового законодавства

Але тепер передбачено, що зазначений тридцятиденний строк для оскарження рішень поширюється також на:

1) суми грошових зобов’язань з плати за землю чи з податку на нерухомість, нарахованих органами доходів і зборів фізичним особам;

2) рішення про:

  • розподіл суми грошових зобов’язань або податкового боргу між платниками податків, що виникають у результаті реорганізації;
  • погашення грошових зобов’язань або податкового боргу, забезпечених податковою заставою, до проведення такої реорганізації;
  • встановлення солідарної відповідальності за сплату грошових зобов’язань платника податків, який реорганізується, щодо всіх осіб, утворених у процесі реорганізації, що тягне за собою застосування режиму податкової застави щодо всього майна таких осіб;
  • поширення права податкової застави на майно платника податків, який створюється шляхом об’єднання інших платників податків, якщо один або більше з них мали грошові зобов’язання або податковий борг, забезпечений податковою заставою.

Новий Порядок також доповнено правами самого скаржника.

Довідково: на сьогодні питання порядку подання та розгляду скарг платників податків на податкові повідомлення-рішення, винесені органами доходів і зборів, регулюється ще одним нормативно-правовим актом, а саме: Положенням про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби, затвердженим наказом Мінфіну від 19.11.2012 № 1203. І зазначений Порядок також скасовується згідно з наказом Мінфіну від 27.12.2013 № 1178.

Накази наберуть чинності з дня їх офіційного опублікування.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18709

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98467

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1042

Лікарняні: як правильно розрахувати та виплатити

Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
446162

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
217762

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді