Нюанси розміщення та утримання тимчасової споруди для провадження господарської діяльності

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Держпідприємництво роз’яснило деякі проблемні питання розміщення та функціонування тимчасових споруд для провадження господарської діяльності

Держпідприємництво роз’яснило деякі проблемні питання розміщення та функціонування тимчасових споруд для провадження господарської діяльності.

Зокрема, тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності — це одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Наприклад, кіоски, палатки, лотки, павільйони для сезонного продажу товарів, торговельні та розважальні автомати, автомагазини, автокафе тощо.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому та затвердженому наказом Мінрегіону від 21.10.2011 № 244. І тільки розміщення тимчасових споруд під час проведення ярмарок, державних та місцевих святкових, урочистих масових заходів на строк проведення таких заходів здійснюється у порядку, встановленому органами місцевого самоврядування.

Тобто законодавством, на сьогодні, не передбачено інших, окрім зазначених, повноважень органів місцевого самоврядування щодо встановлення порядків та правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.

Підставою для розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності (далі — ТС) є паспорт прив’язки ТС.

Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС.

До заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив’язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування, П.І.Б., адреса, контактна інформація). Але цей перелік документів є вичерпним.

Відомство також нагадало про обов’язок власника тимчасової споруди, розташованої на території об’єкта благоустрою державної та комунальної власності, забезпечити належне утримання прилеглої до тимчасової споруди території. При цьому власник може безпосередньо брати пайову участь в утриманні такого об’єкта благоустрою на умовах договору, укладеного з підприємством або балансоутримувачем. А саме — фінансувати утримання прилеглої до тимчасової споруди території шляхом оплати пайової участі з утримання в належному стані об’єкта благоустрою.

Водночас Держпідприємництво наголосило, що брати пайову участь в утриманні відповідного об’єкта благоустрою на умовах договору є правом, а не обов’язком власника тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18723

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98499

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1050

Лікарняні: як правильно розрахувати та виплатити

Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
446684

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
217820

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді