Які витрати можна врахувати арбітражному керуючому при визначенні чистого доходу

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Податковий кодекс не передбачає будь-якого переліку витрат для самозайнятих осіб, у тому числі для фізосіб-незалежників-арбітражних керуючих

Які витрати можна врахувати арбітражному керуючому при визначенні чистого доходу

Арбітражний керуючий — фізична особа, яка отримала відповідне свідоцтво та інформацію про яку внесли до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України (ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства)

Арбітражний керуючий є суб’єктом незалежної професійної діяльності (ч. 4 ст. 10 Податкового кодексу України; далі — ПК).

Оподаткування доходів фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється відповідно до положень статті 178 ПК.

Оподатковуваним доходом вважають сукупний чистий дохід, тобто різницю між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності (п. 178.3 ПК).

У разі неотримання довідки про взяття на облік особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, об’єктом оподаткування є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат.

При визначені сукупного чистого доходу арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) доцільно враховувати витрати, які пов’язані з організацією такої діяльності та обумовлені вимогами ПК, однак, які не пов’язані з виконанням арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора у конкретній справі про банкрутство.

До витрат фізичної особи, яка провадить незалежну діяльність арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), можна віднести документально підтверджені витрати. Зокрема:

  • орендну плату за користування орендованим приміщенням, або оплату за комунальні послуги, у разі використання власного нежитлового приміщення, де знаходиться контора (офіс) арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), у тому числі його поточний ремонт обладнання пандусу для під’їзду інвалідів;
  • витрати на технічне забезпечення діяльності робочого місця такої особи та його обслуговування (охоронна та пожежна сигналізація, вогнестійкий сейф, інформаційна вивіска, металеві двері або металеві ролети);
  • витрати на ремонт та технічне обслуговування обладнання (комп’ютерів, у тому числі їх програмного забезпечення, принтерів, сканерів, ксероксів, факсів, телефонів тощо);
  • витрати на виготовлення печаток, а також їх заміну;
  • витрати на відкриття рахунків у банках та їх розрахунково-касове обслуговування;
  • витрати на оплату праці та обов’язкові нарахування на фонд оплати праці помічників (найманих працівників);
  • витрати на проходження підвищення кваліфікації. Придбання та передплата нормативної літератури (книг, журналів, дисків, програм тощо);
  • витрати на користування електронною базою законодавства;
  • витрати на підключення та користування мережею Інтернет;
  • придбання канцелярського приладдя;
  • суми сплаченого ЄСВ;
  • витрати на страхування професійних ризиків арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) за шкоду, заподіяну внаслідок неумисних дій або помилки під час здійснення повноважень арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора);
  • поштові та кур’єрські послуги, необхідні для виконання діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора);
  • витрати на послуги телекомунікаційного зв’язку для ведення податкового обліку та подання податкової та іншої звітності.

За інформацією ДПС в Івано-Франківській області

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

КВЕДи для ФОП у сфері торгівлі: які і як обрати

Під час реєстрації ФОП, які і інші суб’єкти господарювання, мають зазначати ті види діяльності, якими вони збираються займатися. Обрати правильний код за Класифікатором видів економічної діяльності (КВЕД) від Держстату — не мати потім проблем з податковою. Роз’яснюємо про КВЕД, які потрібні підприємцям під час оптової та роздрібної торгівлі товарами
218

ФОП-єдинник перевищив ліміт: чи потрібно застосовувати РРО

Чи є зараз ліміт доходу для ФОП, який дозволяє не встановлювати РРО/пРРО? Чи можна ФОП не встановлювати РРО/пРРО, якщо клієнти розраховуються безготівково — платіжними картками, зокрема через систему WayForPay, LiqPay чи подібні?
4118

ЄСВ для ФОПів у 2026 році: хто сплачує, хто звільнений і який розмір внеску

Питання сплати ЄСВ для ФОПів у 2026 році знову стає актуальним. Воєнна пільга, яка звільняла підприємців від внеску за себе, не діятиме. Тож ФОПам доведеться повернутися до повних нарахувань — окрім тих, хто має законні підстави для звільнення. Розбираємо, хто у 2026 році сплачуватиме ЄСВ, кого звільнять, і який буде мінімальний внесок
3858

Допомога по частковому безробіттю 2025: хто має право та як оформити

Скорочення чи повна зупинка виробництва, зменшення обсягів замовлень — все це може бути причиною зниження розміру зарплат працівників, а у підприємців — скорочення доходу. Є спосіб компенсувати такі втрати — це допомога по частковому безробіттю. На яких умовах її надають, як її розрахувати та отримати, облікувати та оподаткувати — у консультації
12037

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді