Які витрати можна врахувати арбітражному керуючому при визначенні чистого доходу

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Податковий кодекс не передбачає будь-якого переліку витрат для самозайнятих осіб, у тому числі для фізосіб-незалежників-арбітражних керуючих

Які витрати можна врахувати арбітражному керуючому при визначенні чистого доходу

Арбітражний керуючий — фізична особа, яка отримала відповідне свідоцтво та інформацію про яку внесли до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України (ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства)

Арбітражний керуючий є суб’єктом незалежної професійної діяльності (ч. 4 ст. 10 Податкового кодексу України; далі — ПК).

Оподаткування доходів фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється відповідно до положень статті 178 ПК.

Оподатковуваним доходом вважають сукупний чистий дохід, тобто різницю між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності (п. 178.3 ПК).

У разі неотримання довідки про взяття на облік особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, об’єктом оподаткування є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат.

При визначені сукупного чистого доходу арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) доцільно враховувати витрати, які пов’язані з організацією такої діяльності та обумовлені вимогами ПК, однак, які не пов’язані з виконанням арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора у конкретній справі про банкрутство.

До витрат фізичної особи, яка провадить незалежну діяльність арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), можна віднести документально підтверджені витрати. Зокрема:

  • орендну плату за користування орендованим приміщенням, або оплату за комунальні послуги, у разі використання власного нежитлового приміщення, де знаходиться контора (офіс) арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), у тому числі його поточний ремонт обладнання пандусу для під’їзду інвалідів;
  • витрати на технічне забезпечення діяльності робочого місця такої особи та його обслуговування (охоронна та пожежна сигналізація, вогнестійкий сейф, інформаційна вивіска, металеві двері або металеві ролети);
  • витрати на ремонт та технічне обслуговування обладнання (комп’ютерів, у тому числі їх програмного забезпечення, принтерів, сканерів, ксероксів, факсів, телефонів тощо);
  • витрати на виготовлення печаток, а також їх заміну;
  • витрати на відкриття рахунків у банках та їх розрахунково-касове обслуговування;
  • витрати на оплату праці та обов’язкові нарахування на фонд оплати праці помічників (найманих працівників);
  • витрати на проходження підвищення кваліфікації. Придбання та передплата нормативної літератури (книг, журналів, дисків, програм тощо);
  • витрати на користування електронною базою законодавства;
  • витрати на підключення та користування мережею Інтернет;
  • придбання канцелярського приладдя;
  • суми сплаченого ЄСВ;
  • витрати на страхування професійних ризиків арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) за шкоду, заподіяну внаслідок неумисних дій або помилки під час здійснення повноважень арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора);
  • поштові та кур’єрські послуги, необхідні для виконання діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора);
  • витрати на послуги телекомунікаційного зв’язку для ведення податкового обліку та подання податкової та іншої звітності.

За інформацією ДПС в Івано-Франківській області

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Бронювання ФОП 2025: чи можуть підприємці отримати відстрочку від мобілізації

Чи можливе бронювання фізичних осіб-підприємців в Україні? Це питання активно обговорюють, адже багато ФОПів хочуть отримати для себе і своїх працівників відстрочку від мобілізації. Хоча на сьогодні такої можливості офіційно немає, у ВРУ розглядають кілька законопроєктів, які можуть змінити ситуацію. Розберімо, що пропонує законодавець
20285

ФОП на загальній системі 2025: умови перебування та податки

Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2025 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між ІII та IV кварталом, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2025 році? Відповіді — в огляді
722111

Військовий збір для ФОП 2 групи у 2025 році: ставки, строки сплати, пільги

З 1 січня 2025 року ФОПи другої групи на єдиному податку стали платниками військового збору. Це новий обов’язок, який торкнеться і тих, хто раніше ніколи не сплачував цей платіж за себе. Розповідаємо, скільки і коли сплачувати, хто має пільги та в яких випадках можна не платити військовий збір
209

Податки ФОП на загальній системі у 2025 році: перелік та ставки

Податки на загальній системі оподаткування у 2025 році для фізичних осіб-підприємців мають свої особливості. Розглянемо, які збори сплачує ФОП, з якої бази, у які строки та за якими ставками, а також що змінилося у 2025 році
180

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді