Які витрати можна врахувати арбітражному керуючому при визначенні чистого доходу

Податковий кодекс не передбачає будь-якого переліку витрат для самозайнятих осіб, у тому числі для фізосіб-незалежників-арбітражних керуючих

Які витрати можна врахувати арбітражному керуючому при визначенні чистого доходу

Арбітражний керуючий — фізична особа, яка отримала відповідне свідоцтво та інформацію про яку внесли до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України (ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства)

Арбітражний керуючий є суб’єктом незалежної професійної діяльності (ч. 4 ст. 10 Податкового кодексу України; далі — ПК).

Оподаткування доходів фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється відповідно до положень статті 178 ПК.

Оподатковуваним доходом вважають сукупний чистий дохід, тобто різницю між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності (п. 178.3 ПК).

У разі неотримання довідки про взяття на облік особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, об’єктом оподаткування є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат.

При визначені сукупного чистого доходу арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) доцільно враховувати витрати, які пов’язані з організацією такої діяльності та обумовлені вимогами ПК, однак, які не пов’язані з виконанням арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора у конкретній справі про банкрутство.

До витрат фізичної особи, яка провадить незалежну діяльність арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), можна віднести документально підтверджені витрати. Зокрема:

  • орендну плату за користування орендованим приміщенням, або оплату за комунальні послуги, у разі використання власного нежитлового приміщення, де знаходиться контора (офіс) арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), у тому числі його поточний ремонт обладнання пандусу для під’їзду інвалідів;
  • витрати на технічне забезпечення діяльності робочого місця такої особи та його обслуговування (охоронна та пожежна сигналізація, вогнестійкий сейф, інформаційна вивіска, металеві двері або металеві ролети);
  • витрати на ремонт та технічне обслуговування обладнання (комп’ютерів, у тому числі їх програмного забезпечення, принтерів, сканерів, ксероксів, факсів, телефонів тощо);
  • витрати на виготовлення печаток, а також їх заміну;
  • витрати на відкриття рахунків у банках та їх розрахунково-касове обслуговування;
  • витрати на оплату праці та обов’язкові нарахування на фонд оплати праці помічників (найманих працівників);
  • витрати на проходження підвищення кваліфікації. Придбання та передплата нормативної літератури (книг, журналів, дисків, програм тощо);
  • витрати на користування електронною базою законодавства;
  • витрати на підключення та користування мережею Інтернет;
  • придбання канцелярського приладдя;
  • суми сплаченого ЄСВ;
  • витрати на страхування професійних ризиків арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) за шкоду, заподіяну внаслідок неумисних дій або помилки під час здійснення повноважень арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора);
  • поштові та кур’єрські послуги, необхідні для виконання діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора);
  • витрати на послуги телекомунікаційного зв’язку для ведення податкового обліку та подання податкової та іншої звітності.

За інформацією ДПС в Івано-Франківській області


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Декларація про майновий стан

Декларація про майновий стан, декларація про доходи – це назви однієї і тієї ж декларації, яку подають фізособи в податкову. У консультації розповімо, коли й кому подавати декларацію про майновий стан та доходи. Також розглянемо приклад як заповнити декларацію про майновий стан і доходи для звичайних громадян та фізичних осіб-підприємців за оновленою формою
418563

Допомога по частковому безробіттю: умови, розрахунок

Скорочення чи повна зупинка виробництва, зменшення обсягів замовлень — все це може бути причиною зниження розміру зарплат працівників, а у підприємців — скорочення доходу. Є спосіб компенсувати такі втрати — це допомога по частковому безробіттю. На яких умовах її надають, як її розрахувати та отримати, облікувати та оподаткувати — у консультації
9029

Єдиний податок 3 група: умови, ставки, види діяльності, бухгалтерський облік

Платники, які перебувають на єдиному податку, мають можливість сплачувати менше податків, аніж на загальній системі. Групу 3 єдиного податку можуть обирати і фізособи, і юрособи. У консультації розповімо про особливості єдиного податку для групи 3 зі ставками 3% та 5% у 2024 році
579918

Спрощена система оподаткування: переваги та недоліки

Як позбутися податкового тягаря, що тисне бізнес та платити менше? Очевидно, що обрання системи оподаткування – це вкрай важливе рішення. Спрощена чи загальна? Про спрощену систему оподаткування, її переваги та нюанси — у статті
107662

Історичне збільшення податків: коментар експерта щодо законопроєкту № 11416-д

Доопрацьований законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» від 30.08.2024 № 11416-д ухвалила ВРУ. Розглянемо, що для платників податків наразі відомо
2095

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді