Робоча ситуація дня: Відповідальність за неправильний електронний цифровий підпис в декларації

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

На підприємстві відбулась зміна директора, але ЕЦП попереднього директора вчасно не змінили. У зв’язку з цим декларацію в електронному вигляді подали до податкового органу з ЕЦП попереднього директора. Чи вважається це порушенням? Який штраф податковий орган може виписати при перевірці?

На підприємстві відбулась зміна директора, але ЕЦП попереднього директора вчасно не змінили. У зв’язку з цим декларацію в електронному вигляді подали до податкового органу з ЕЦП попереднього директора. Чи вважається це порушенням? Який штраф податковий орган може виписати при перевірці?

Так, вважається.

Пунктом 48.3 Податкового кодексу України (ПК) встановлено обов’язкові реквізити податкової декларації.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

До них належать, зокрема ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток посадових осіб платника податків, підписи посадових осіб платника податку, засвідчені печаткою (за наявності). Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису вповноваженої особи на документі в паперовій формі або наявність в електронному документі електронного цифрового підпису платника податку (пп. 48.5.1 ПК).

Обробка поданих до податкового органу декларацій та звітів проходить відповідно до Методичних рекомендацій щодо приймання та комп’ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, затверджених наказом ДПС від 14.06.2012 № 516 (далі — Методрекомендації № 516).

У разі подання платником податків звітності в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку центр обробки електронних звітів перевіряє, зокрема, чинність та достовірність накладених на звіт ЕЦП (пп. 4.13.6 Методрекомендації № 516).

Підприємства зобов’язані подати податковому органу заяву за формою № 1-ОПП з позначкою «Зміни» стосовно посадових осіб підприємства у 10-денний строк з дня виникнення змін в облікових даних платників податків (ст. 66 ПК та розд. ІХ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588).

Якщо податковий орган виявить вчасно невідповідність даних електронної декларації та даних форми № 1-ОПП на звітну дату, то таку декларацію буде визнано недійсною.

Пунктом 120.1 ПК встановлено штраф у розмірі 170 грн. за кожне неподання або несвоєчасне подання податкової декларації. Правомірність накладення фінансової санкції на підприємство має строк давності — 1095 днів.

Ще більше робочих ситуацій ви знайдете в системі актуальних консультацій «Експертус Податки»

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18729

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98516

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1052

Лікарняні: як правильно розрахувати та виплатити

Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
446767

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
217837

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді