Робоча ситуація дня: Податкова накладна виписана не за першою подією: податковий кредит

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Якщо постачальник виписав податкову накладну не за першою подією (оплата за послугу), а за другою (за датою акта наданих послуг), чи вплине це на право покупця включити сплачені суми ПДВ до податкового кредиту?

Якщо постачальник виписав податкову накладну не за першою подією (оплата за послугу), а за другою (за датою акта наданих послуг), чи вплине це на право покупця включити сплачені суми ПДВ до податкового кредиту?

Згідно з пунктом 201.4 Податкового кодексу України (ПК) податкова накладна складається в день виникнення податкових зобов’язань продавця та видається таким продавцем товарів (послуг) на вимогу покупця.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, або дата відвантаження товарів, а для послуг — дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку (п. 187.1 ПК).

Крім того, податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається в податкових зобов’язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Пунктом 1.1 розділу ІІІ Порядку ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 17.12.2012 № 1340, визначено, що облік виданих податкових накладних проводиться в день виникнення податкових зобов’язань.

А згідно з пунктом 201.10 ПК податкова накладна, заповнена з порушеннями, не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту.

Скористатися правом на податковий кредит на підставі такої податкової накладної можна лише у разі надання разом з декларацією за звітний податковий період заяви зі скаргою на такого постачальника.

До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, що підтверджують факт отримання товарів/послуг (п. 201.10 ПК).

Ще більше робочих ситуацій ви знайдете в системі актуальних консультацій «Експертус Податки»


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як відобразити в обліку та оподаткувати спецодяг

Безплатно забезпечити працівника спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту (ЗІЗ) на роботі — це обов’язок роботодавця. Правильно відобразити це в обліку — обов’язок бухгалтера. У консультації — як придбати та оформити ЗІЗ, як їх облікувати і списати з різними варіантами оподаткування
65177

Малоцінні необоротні матеріальні активи: відображаємо в обліку

Малоцінні, але необхідні, особливо в офісі. Хто відмовиться в спеку від кондиціонера чи в холод від обігрівача? Принтери, сканери, ксерокси, меблі, кондиціонери — більшість офісного обладнання належить до малоцінних необоротних матеріальних активів. Сьогодні про основні нюанси обліку малоцінних необоротних матеріальних активів
275165

Малоцінні швидкозношувані предмети (МШП)

Малоцінний в обліку не означає не потрібний у господарстві. Без цих дрібниць взагалі може зупинитися виробничий процес, оскільки без спецодягу та інструментів робітники не будуть працювати. Такі об’єкти, як правило, відображаються в обліку як малоцінні швидкозношувані предмети (МШП). У консультації — про визначення, облік та списання МШП
311171

Нарахування авансу зарплати

Заробітну плату за першу половину місяця називають «авансом». Як його розрахувати, показати в обліку та оподаткувати — розкажемо у статті
138328

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді