Бізнес вважає неприпустимим без розрахунків соціальних наслідків збільшувати ставки акцизного податку на пальне

Збільшення акцизів на пальне призведе до стрибка роздрібних цін на бензин, дизельне пальне та скраплений газ, а це, своєю чергою, збільшить собівартість товарів та послуг

Бізнес вважає неприпустимим без розрахунків соціальних наслідків збільшувати ставки акцизного податку на пальне

Члени Української Ради Бізнесу, до складу якої входить 116 бізнес-асоціацій різних галузей економіки, проаналізували урядовий законопроєкт щодо внесення змін до Податкового кодексу України про наближення законодавства України до законодавства Європейського Союзу в частині акцизного податку від 13.05.2024 № 11256 та зазначає наступне.

Проєктом заплановано встановити нові розміри ставок акцизного податку на пальне з огляду на їх мінімальний рівень, передбачений Директивою № 2003/96/ЄС, які набиратимуть чинності з 2028 року. Зокрема, на основні види пального запропоновано встановити такі ставки акцизного податку: на бензини — 359 євро за 1 000 л, на дизельне пальне — 330 євро за 1 000 л, на скраплений газ — 277 євро за 1000 літрів

На попередніх зустрічах в Комітеті ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики робоча група, на якій обговорювалось це питання, дійшла висновку, що збільшення акцизного податку можливе тільки після вагомої аргументації, з детальними розрахунками експертів та міністерствами й відомствами.

Бізнес-асоціації вважають неприпустимим без економічного обґрунтування, без розрахунків соціальних наслідків, — пропонувати збільшення ставок акцизного податку на пальне. Збільшення акцизів на пальне призведе до стрибка роздрібних цін бензин, дизельне пальне та скраплений газ, це, своєю чергою, збільшить собівартість товарів та послуг.

Представники бізнес-асоціацій, громадськості, експерти аналітичних компаній вважають контрпродуктивними шокові заходи для енергетичного сектору та споживачів, в той час, коли енергосистему України системно знищує рф.

Український бізнес закликає Кабмін та Парламент:

  • зважено підходити до формування податкової політики
  • впроваджувати зміни на основі якісного аналізу витрат-вигід. А саме з урахуванням впливу на громадян, бізнес, держбюджет та з проведенням повноцінних публічних обговорень.

Тож, бізнес вимагає провести щодо проєкту фахові розрахунки та експертне обговорення за участі народних депутатів, представників КМУ, науковців, бізнесу. За підсумками обговорення напрацювати збалансовану модель поступового зростання акцизів.

За інформацією Української Ради бізнесу


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Історичне збільшення податків: коментар експерта щодо законопроєкту № 11416-д

Доопрацьований законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» від 30.08.2024 № 11416-д ухвалила ВРУ. Розглянемо, що для платників податків наразі відомо
2095

Ставки акцизного податку на пальне, акцизний склад, проміжні продукти: вересневі зміни

Тримайте інформацію про ставки акцизного податку на пальне, що діють із 1 вересня, та новий критерій, коли не виникає акцизний склад. Про всі нововведення за Законом № 3878 читайте в огляді експерта
586

Акцизний податок 2024

Про акциз, особливості його нарахування за основними групами підакцизних товарів (алкоголь, тютюнові вироби, паливо, легкові автомобілі), оновлення щодо підакцизних товарів, акциз у роздрібних торговців тютюновими виробами, втрату підакцизних товарів в умовах воєнного стану – у цьому огляді
93733

Підакцизні товари в Україні 2024

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2024 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
56913

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді