Європейський Союз створив Аудиторську раду Українського фонду, яка контролюватиме фінансування ЄС для запобігання корупції, шахрайству, конфліктам інтересів та іншим порушенням
Відповідне рішення від 12 червня 2024 року опублікували в офіційному віснику ЄС.
Зазначають, що Аудиторську/Ревізійну раду створюють на період до 30 червня 2028 року.
Вона складається з трьох членів і базується в Брюсселі, її Секретаріат – у Києві.
Повноваження Аудиторської ради:
- постійний моніторинг систем управління та контролю в Україні щодо використання фінансування Союзу;
- має право вимагати інформацію та звертатися до компетентних органів і здійснювати, у тому числі через свій Секретаріат, власні перевірки та виїзні перевірки системи управління та контролю в Україні, а також щодо процедур і витрат.
- звіти до Європейської Комісії подаються раз на 3 місяці (при цьому інформація про будь-які виявлені випадки або серйозні занепокоєння щодо неправильного управління витратами, фінансованими в рамках Механізму, має бути негайно передана Комісії).
- приймає рекомендації Україні у всіх випадках, коли, на її думку, компетентні українські органи не вжили необхідних заходів.
Податкова готує «чорний список» несумлінних платників, щоб управляти податковими ризиками і впливати на сплату податків. Хто і як готуватиме цей список і чим це загрожує платникам, розповімо у цьому матеріалі
Також передбачили, що виконання рекомендацій українською стороною контролюватиме Аудиторська рада на постійній основі.
Отже, свою частину Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility ЄС виконав.
Інші кроки для належного контролю за використанням фінансової допомоги від партнерів, має виконати Україна.
Зокрема, очікуємо підписання законопроєкту «Про ратифікацію Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility» від 04.06.2024 № 0276, який з 7 червня знаходиться на підписі Президента.
За інформацією Ніни Южаніної
19 листопада ВРУ ухвалила Закон України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (проєкт закону від 14.09.2024 № 12000). Це вже третій бюджет країни за час повномасштабного вторгнення рф із найбільшими видатками та дефіцитом бюджету за всю історію країни. Проте Уряд запевняє, що бюджет є збалансованим. На які показники він спирається та що очікує українців в умовах воєнного стану — в огляді
Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2024 році з огляду на воєнний стан
Консультація допоможе оформити бухдовідку якщо затримуються документи від контрагента, треба виправити помилку або задокументувати госпоперацію, коли немає типової форми первинки. Як застосовувати бухдовідку — вчергове роз’яснив Мінфін, а експерт підготувала колекцію зразків бухдовідок для різноманітних ситуацій
Одне з віянь сьогоднішнього часу – спрощення та передача несуттєвих для підприємства, закладу, установи процесів іншим, більш професійним у цьому виконавцям. Кейтеринг – що це, навіщо він потрібен та як вести облік кейтерингу
В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій.
Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів