Уряд упорядкував ведення Єдиного реєстру товарно-транспортних накладних на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв (далі — Реєстр накладних) та Єдиного державного реєстру витратомірів — лічильників обсягу виробленого спирту етилового (далі — Реєстр лічильників).
Створення та ведення Реєстру накладних покладено на Мінагрополітики, а Реєстру лічильників — на Міндоходів.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Зокрема, до Реєстру накладних вноситимуться:
- ТТН у вигляді електронного документа з реєстраційним номером;
- відмітка представника контролюючого органу на акцизному складі про відправлення з такого складу (доставляння до нього) спирту етилового та алкогольних напоїв;
- інформація про осіб, які мають доступ до Реєстру накладних.
ТТН заповнюються суб’єктами господарювання незалежно від форми власності, що мають ліцензії на виробництво та/або торгівлю спиртом етиловим та алкогольними напоями, під час відвантаження спирту етилового та алкогольних напоїв з акцизного складу.
Підтвердженням факту реєстрації ТТН у Реєстрі накладних є присвоєння ним унікального реєстраційного номера.
При цьому внесена до Реєстру накладних ТТН не підлягає коригуванню суб’єктом господарювання після її подання представникові контролюючого органу на акцизному складі.
Право доступу до даних Реєстру накладних та користування ними безоплатно надаватиметься:
- представникам контролюючого органу на акцизному складі, посадовим особам Міндоходів, правоохоронним органам відповідно до укладених договорів про інформаційне співробітництво;
- суб’єктам господарювання виключно до внесеної ними інформації.
Що ж до Реєстру лічильників, то він діятиме як спеціалізована електронна база даних, яка містить інформацію про наявність у суб’єктів господарювання витратомірів — лічильників обсягу виробленого спирту етилового, їх серійні (ідентифікаційні) номери, а також облікові дані щодо обсягу виробленого спирту етилового.
Облікові дані витратомірів щодо обсягу виробленого спирту етилового вносяться до Реєстру лічильників щоденно. А у разі встановлення, заміни, техобслуговування, повірки або державної метрологічної атестації витратомірів — протягом 24 годин з моменту закінчення таких операцій (робіт).
Встановлення, заміна та технічне обслуговування витратомірів здійснюються у присутності представника територіального органу Міндоходів, який опломбовує місця можливого доступу до спирту.
Внесена до Реєстру лічильників інформація не видаляється. Коригування такої інформації здійснюється за згодою керівника (його заступника) територіального органу Міндоходів за місцем розташування акцизного складу.
Внесена інформація в обох реєстрах зберігатиметься безстроково.
Постанова набере чинності з дня опублікування, крім затверджених нею порядків, які наберуть чинності через 45 днів після її опублікування.