Бізнес-спільнота пропонує скасувати військовий облік на підприємствах

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Бізнес підтримав запуск додатку Резерв+ та е-бронювання, а також пропонує подальші кроки для реформування системи взаємодії військовозобов’язаних, бізнесу та держави

Бізнес-спільнота пропонує скасувати військовий облік на підприємствах

Упродовж останніх місяців Міноборони разом з іншими центральними органами виконавчої влади запустили низку реформ у галузі взаємодії військовозобов’язаних, бізнесу та держави. Зокрема,, йдеться про запуск:

  • електронного кабінету військовозобов’язаного за допомогою додатку Резерв+;
  • електронного бронювання за допомогою порталу Дія.

Європейська Бізнес Асоціація вважає дані реформи надзвичайно вдалими та корисними.

Як пропозиції подальших кроків в контексті реформування та диджиталізації, бізнес пропонує ідеї для покращення взаємодії військовозобов’язаних, бізнесу та держави.

Так, бізнес-спільнота має 3 блоки пропозицій.

1. Із загальних пріоритетних речей, важливо скасувати військовий облік на підприємствах. Враховуючи той факт, що на сьогодні реєстр військовозобов’язаних «Оберіг» отримує інформацію щодо військовозобов’язаних з усіх ключових реєстрів держави, ведення військового обліку на підприємстві є фактично дублюванням цього процесу. Відповідно, обов’язок ведення військового обліку та звірки списків з ТЦК та СП створює велике бюрократичне та адміністративне навантаження як на бізнес, так і на державу.

2. Пропозиції щодо подальшого розширення додатку Резерв+. Зокрема пропонують створити функцію:

  • комунікації з представниками ТЦК та СП через додаток Резерв+ (чат-бот);
  • постановки на військовий облік та отримання первинного військово-облікового документу (далі – ВОД) в електронній формі через додаток Резерв+. Так, пропускна здатність ТЦК та СП залишається низькою і в умовах створення цифрової держави запуск базового функціоналу «створення облікового запису» має бути в пріоритеті.
  • заміни приписного посвідчення на ВОД в електронній формі та первинного отримання військово-облікової спеціальності через додаток Резерв+.
  • зміну адреси проживання та надання інформації про освіту та сімейний стан в додатку Резерв+.

3. Пропозиції щодо процедури еБронювання через портал Дія. Зокрема пропонують:

  • запустити функцію генерації витягів про бронювання на порталі Дія. Оскільки органи влади, зокрема Держприкордонслужба, вимагають надання витягів про бронювання військовозобов’язаних, дана опція є вкрай потрібно та нагальною для представників бізнесу;
  • внести до бази даних порталу Дія всіх наказів про бронювання та автоматичні продовження бронювань, оскільки не поодинокі випадки, коли інформація про бронювання, які надавалися не через портал Дія, не відображаються в додатку Резерв+;
  • щоб системою бронювання на порталі Дія використовувала чисельність військовозобов’язаних працівників критичних підприємств станом на 18.05.2024. Наразі портал Дія автоматично визначає кількість військовозобов’язаних працівників підприємств, використовуючи алгоритми, які не повною мірою зрозумілі для бізнесу. Через це часто виникає розбіжність між даними порталу Дія та фактичною кількістю військовозобов’язаних працівників. Унаслідок чого, на практиці, виникають проблеми з розумінням конкретної кількісті військовозобов’язаних, що підлягають бронюванню, і неможливості забронювати 50% від реальної кількості військовозобов’язаних на підприємстві.
  • запровадити можливість анулювання відстрочок військовозобов’язаних працівників через портал Дія. Згідно з чинним порядком бронювання, анулювання відстрочки здійснюється окремим рішенням (тобто наказом) Мінекономіки. Водночас, як зазначають компанії-члени Асоціації, на практиці, отримати зазначені рішення Мінекономіки досить складно. Більш того, після постановки працівника на спеціальний облік у ТЦК та СП, фактично, не можливо скасувати його бронювання через ТЦК та СП, наприклад, у випадку його звільнення. Відповідно, в таких випадках унеможливлюється звільнення квоти для інших працівників підприємства, а портал Дія відображає неповну квоту для бронювання.

За інформацією Європейської Бізнес Асоціації

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image60

Статті за темою

Усі статті за темою

12 років із вами: «Експертус Головбух» у новому форматі

12 років тому ми створили «Експертус Головбух», аби допомагати бухгалтерам працювати впевнено й без помилок. Сьогодні ми святкуємо день народження продукту й дякуємо кожному з вас за довіру 🙌 Ми підготували для вас оновлену систему — сучасну, швидку й інтуїтивну. Попереду ще більше інструментів, сервісів і знань, які зроблять вашу роботу простішою. І ми дякуємо, що ви й надалі з нами
1249

Статистична звітність підприємства 2025: форми, строки, поради

Щороку форми статистичної звітності зазнають змін. Подають статистичну звітність усі суб’єкти господарювання, як і ФОПи. Статистична звітність 2025, строки подання статистичної звітності 2025, форми статистичної звітності 2025 — у цьому огляді
56890

Перенесення відпустки: як оформити правильно + зразки заяви та наказу

Перенесення відпустки може знадобитися з різних причин — за ініціативою працівника, роботодавця або через непередбачувані обставини. У статті пояснюємо, як правильно оформити перенесення щорічної відпустки, даємо зразки заяви та наказу й розбираємося, що робити з виплатами
5263

Декларація про майновий стан і доходи 2025: як і коли подати

Декларація про майновий стан, декларація про доходи — це назви однієї і тієї ж декларації, яку подають фізособи в податкову. Розповімо, коли й кому подати декларацію про доходи. Також розглянемо приклад, як заповнити декларацію про доходи фізичної особи та фізичних осіб-підприємців за оновленою формою
481014

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді