Бізнес-спільнота пропонує скасувати військовий облік на підприємствах

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Бізнес підтримав запуск додатку Резерв+ та е-бронювання, а також пропонує подальші кроки для реформування системи взаємодії військовозобов’язаних, бізнесу та держави

Бізнес-спільнота пропонує скасувати військовий облік на підприємствах

Упродовж останніх місяців Міноборони разом з іншими центральними органами виконавчої влади запустили низку реформ у галузі взаємодії військовозобов’язаних, бізнесу та держави. Зокрема,, йдеться про запуск:

  • електронного кабінету військовозобов’язаного за допомогою додатку Резерв+;
  • електронного бронювання за допомогою порталу Дія.

Європейська Бізнес Асоціація вважає дані реформи надзвичайно вдалими та корисними.

Як пропозиції подальших кроків в контексті реформування та диджиталізації, бізнес пропонує ідеї для покращення взаємодії військовозобов’язаних, бізнесу та держави.

Так, бізнес-спільнота має 3 блоки пропозицій.

1. Із загальних пріоритетних речей, важливо скасувати військовий облік на підприємствах. Враховуючи той факт, що на сьогодні реєстр військовозобов’язаних «Оберіг» отримує інформацію щодо військовозобов’язаних з усіх ключових реєстрів держави, ведення військового обліку на підприємстві є фактично дублюванням цього процесу. Відповідно, обов’язок ведення військового обліку та звірки списків з ТЦК та СП створює велике бюрократичне та адміністративне навантаження як на бізнес, так і на державу.

2. Пропозиції щодо подальшого розширення додатку Резерв+. Зокрема пропонують створити функцію:

  • комунікації з представниками ТЦК та СП через додаток Резерв+ (чат-бот);
  • постановки на військовий облік та отримання первинного військово-облікового документу (далі – ВОД) в електронній формі через додаток Резерв+. Так, пропускна здатність ТЦК та СП залишається низькою і в умовах створення цифрової держави запуск базового функціоналу «створення облікового запису» має бути в пріоритеті.
  • заміни приписного посвідчення на ВОД в електронній формі та первинного отримання військово-облікової спеціальності через додаток Резерв+.
  • зміну адреси проживання та надання інформації про освіту та сімейний стан в додатку Резерв+.

3. Пропозиції щодо процедури еБронювання через портал Дія. Зокрема пропонують:

  • запустити функцію генерації витягів про бронювання на порталі Дія. Оскільки органи влади, зокрема Держприкордонслужба, вимагають надання витягів про бронювання військовозобов’язаних, дана опція є вкрай потрібно та нагальною для представників бізнесу;
  • внести до бази даних порталу Дія всіх наказів про бронювання та автоматичні продовження бронювань, оскільки не поодинокі випадки, коли інформація про бронювання, які надавалися не через портал Дія, не відображаються в додатку Резерв+;
  • щоб системою бронювання на порталі Дія використовувала чисельність військовозобов’язаних працівників критичних підприємств станом на 18.05.2024. Наразі портал Дія автоматично визначає кількість військовозобов’язаних працівників підприємств, використовуючи алгоритми, які не повною мірою зрозумілі для бізнесу. Через це часто виникає розбіжність між даними порталу Дія та фактичною кількістю військовозобов’язаних працівників. Унаслідок чого, на практиці, виникають проблеми з розумінням конкретної кількісті військовозобов’язаних, що підлягають бронюванню, і неможливості забронювати 50% від реальної кількості військовозобов’язаних на підприємстві.
  • запровадити можливість анулювання відстрочок військовозобов’язаних працівників через портал Дія. Згідно з чинним порядком бронювання, анулювання відстрочки здійснюється окремим рішенням (тобто наказом) Мінекономіки. Водночас, як зазначають компанії-члени Асоціації, на практиці, отримати зазначені рішення Мінекономіки досить складно. Більш того, після постановки працівника на спеціальний облік у ТЦК та СП, фактично, не можливо скасувати його бронювання через ТЦК та СП, наприклад, у випадку його звільнення. Відповідно, в таких випадках унеможливлюється звільнення квоти для інших працівників підприємства, а портал Дія відображає неповну квоту для бронювання.

За інформацією Європейської Бізнес Асоціації

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата 2026: скільки платитимуть, як зміняться податки й «чисті» виплати

22 жовтня Верховна Рада прийняла за основу проект Держбюджету на 2026 рік. Мінфін підготував проект Бюджетної декларації на 2026-2028 рік, яка передбачає збільшення деяких соціальних стандартів. Яка мінімальна заробітна плата очікується в 2026 році та на які показники вона вплине — розповімо
15810

Форма № 1-ОПП: зразок заповнення

Облік платника податку в ДПС вимагає від нього подати про себе актуальну інформацію, наприклад, про зміну головного бухгалтера. У такому разі знадобиться форма 1-ОПП. Коли подавати таку форму, алгоритм її заповнення та зразок форми 1-ОПП при зміні бухгалтера — у консультації
152255

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
58698

Реєстрація податкової накладної в ЄРПН: порядок і строки

Реєстрація податкових накладних обов’язкова, адже без неї вони фактично недійсні. А ще —загрожує штрафом несвоєчасна реєстрація податкових накладних. Однак в умовах воєнного стану правила дещо змінилися. В огляді експерт розбирає строки реєстрації податкових накладних, порядок реєстрації податкових накладних та граничний термін реєстрації податкових накладних
334460

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді