Бізнес-спільнота пропонує скасувати військовий облік на підприємствах

Бізнес підтримав запуск додатку Резерв+ та е-бронювання, а також пропонує подальші кроки для реформування системи взаємодії військовозобов’язаних, бізнесу та держави

Бізнес-спільнота пропонує скасувати військовий облік на підприємствах

Упродовж останніх місяців Міноборони разом з іншими центральними органами виконавчої влади запустили низку реформ у галузі взаємодії військовозобов’язаних, бізнесу та держави. Зокрема,, йдеться про запуск:

  • електронного кабінету військовозобов’язаного за допомогою додатку Резерв+;
  • електронного бронювання за допомогою порталу Дія.

Європейська Бізнес Асоціація вважає дані реформи надзвичайно вдалими та корисними.

Як пропозиції подальших кроків в контексті реформування та диджиталізації, бізнес пропонує ідеї для покращення взаємодії військовозобов’язаних, бізнесу та держави.

Так, бізнес-спільнота має 3 блоки пропозицій.

1. Із загальних пріоритетних речей, важливо скасувати військовий облік на підприємствах. Враховуючи той факт, що на сьогодні реєстр військовозобов’язаних «Оберіг» отримує інформацію щодо військовозобов’язаних з усіх ключових реєстрів держави, ведення військового обліку на підприємстві є фактично дублюванням цього процесу. Відповідно, обов’язок ведення військового обліку та звірки списків з ТЦК та СП створює велике бюрократичне та адміністративне навантаження як на бізнес, так і на державу.

2. Пропозиції щодо подальшого розширення додатку Резерв+. Зокрема пропонують створити функцію:

  • комунікації з представниками ТЦК та СП через додаток Резерв+ (чат-бот);
  • постановки на військовий облік та отримання первинного військово-облікового документу (далі – ВОД) в електронній формі через додаток Резерв+. Так, пропускна здатність ТЦК та СП залишається низькою і в умовах створення цифрової держави запуск базового функціоналу «створення облікового запису» має бути в пріоритеті.
  • заміни приписного посвідчення на ВОД в електронній формі та первинного отримання військово-облікової спеціальності через додаток Резерв+.
  • зміну адреси проживання та надання інформації про освіту та сімейний стан в додатку Резерв+.

3. Пропозиції щодо процедури еБронювання через портал Дія. Зокрема пропонують:

  • запустити функцію генерації витягів про бронювання на порталі Дія. Оскільки органи влади, зокрема Держприкордонслужба, вимагають надання витягів про бронювання військовозобов’язаних, дана опція є вкрай потрібно та нагальною для представників бізнесу;
  • внести до бази даних порталу Дія всіх наказів про бронювання та автоматичні продовження бронювань, оскільки не поодинокі випадки, коли інформація про бронювання, які надавалися не через портал Дія, не відображаються в додатку Резерв+;
  • щоб системою бронювання на порталі Дія використовувала чисельність військовозобов’язаних працівників критичних підприємств станом на 18.05.2024. Наразі портал Дія автоматично визначає кількість військовозобов’язаних працівників підприємств, використовуючи алгоритми, які не повною мірою зрозумілі для бізнесу. Через це часто виникає розбіжність між даними порталу Дія та фактичною кількістю військовозобов’язаних працівників. Унаслідок чого, на практиці, виникають проблеми з розумінням конкретної кількісті військовозобов’язаних, що підлягають бронюванню, і неможливості забронювати 50% від реальної кількості військовозобов’язаних на підприємстві.
  • запровадити можливість анулювання відстрочок військовозобов’язаних працівників через портал Дія. Згідно з чинним порядком бронювання, анулювання відстрочки здійснюється окремим рішенням (тобто наказом) Мінекономіки. Водночас, як зазначають компанії-члени Асоціації, на практиці, отримати зазначені рішення Мінекономіки досить складно. Більш того, після постановки працівника на спеціальний облік у ТЦК та СП, фактично, не можливо скасувати його бронювання через ТЦК та СП, наприклад, у випадку його звільнення. Відповідно, в таких випадках унеможливлюється звільнення квоти для інших працівників підприємства, а портал Дія відображає неповну квоту для бронювання.

За інформацією Європейської Бізнес Асоціації


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Держбюджет 2025

19 листопада ВРУ ухвалила Закон України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (проєкт закону від 14.09.2024 № 12000). Це вже третій бюджет країни за час повномасштабного вторгнення рф із найбільшими видатками та дефіцитом бюджету за всю історію країни. Проте Уряд запевняє, що бюджет є збалансованим. На які показники він спирається та що очікує українців в умовах воєнного стану — в огляді
643

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2024 році з огляду на воєнний стан
82348

Бухгалтерська довідка: коли та як складати

Консультація допоможе оформити бухдовідку якщо затримуються документи від контрагента, треба виправити помилку або задокументувати госпоперацію, коли немає типової форми первинки. Як застосовувати бухдовідку — вчергове роз’яснив Мінфін, а експерт підготувала колекцію зразків бухдовідок для різноманітних ситуацій
88014

Послуги кейтерингу: облік та організація

Одне з віянь сьогоднішнього часу – спрощення та передача несуттєвих для підприємства, закладу, установи процесів іншим, більш професійним у цьому виконавцям. Кейтеринг – що це, навіщо він потрібен та як вести облік кейтерингу
3133

Облікова політика підприємства

В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій. Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів
90666

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді