Власник земельної ділянки або землекористувач має бути зацікавлений у тому, щоб відомості в Держземкадастрі були повними і достовірними: судове рішення

Верховний суд підтримав позицію податківців щодо правомірності прийнятого податкового повідомлення-рішення, яким платнику-позивачу збільшили суму грошового зобов’язання за платежем «орендна плата з юридичних осіб»

Власник земельної ділянки або землекористувач має бути зацікавлений у тому, щоб відомості в Держземкадастрі були повними і достовірними: судове рішення

Спір між сторонами виник щодо визначення коефіцієнту функціонального використання земельних ділянок, який має застосовуватися при розрахунку нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки. Спору між сторонами щодо об`єкта оподаткування та суб`єкта, який є платником орендної плати, між сторонами немає.

Колегія суддів зазначила, що відомості щодо коду цільового призначення земельних ділянок, який існував станом на момент укладання договору оренди земельної ділянки та до 2017 року відповідав Українському класифікатору цільового використання землі, затвердженому листом Держкомзему України від 24.04.1998 № 14-1-7/1205. Це дає підстави для висновку, що відомості про земельні ділянки в частині коду УКЦВЗ 1998 року були перенесені до Державного земельного кадастру, а тому посилання сторони позивача про невиконання цих приписів законодавства є необґрунтованими.

ВС засвідчив, що Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений наказом Мінагрополітики від 25.11.2016 № 489, повинен застосовуватися до процедур нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, які проводитимуться з 1 січня 2017 року, і не передбачає жодних коригувань раніше проведених нормативно грошових оцінок земель.

Суд касаційної інстанції вважає, що саме власник земельної ділянки або землекористувач має бути зацікавлений у тому, щоб відомості в Державному земельному кадастрі були повними і достовірними. Для чого таким суб`єктам надали право на отримання витягів (без обмеження кількості звернень за ними) та внесення змін до відомостей про земельну ділянку. Тому саме позивач, як землекористувач, мав бути зацікавлений у тому, щоб у Державному земельному кадастрі були наявні відомості щодо цільового призначення земельних ділянок за кодами КЦВПЗ 2010. У справі відсутні докази про те, що у спірний період позивач вніс до Державного земельного кадастру про види цільового призначення земельних ділянок за КЦВПЗ 2010.

Оцінивши правову природу та порядок формування витягів про нормативну грошову оцінку конкретної земельної ділянки, колегія суддів дійшла висновку, що видача цього документа є способом відображення вартісного показника грошової оцінки цієї земельної ділянки на підставі існуючої у Державному земельному кадастрі інформації щодо неї та із використанням законодавчо встановлених показників, зокрема і показника Кф, який характеризує її функціональне використання.

ВС погоджується з висновками судів попередніх інстанцій стосовно того, що при розрахунку орендної плати за земельну ділянку необхідно застосовувати коефіцієнт, що характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) зі значенням 2,0 за 2017 рік та зі значенням 3,0 за 2018 та 2019 роки, замість помилково застосованого позивачем коефіцієнту, що характеризує функціональне використання земельної ділянки 0,5.

Крім того, ВС наголошує на тому, що правомірність формування показників Витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, на підставі яких податковий орган донарахував податкове зобов`язання, оспорював позивач в судовому порядку у справі № 160/13919/20, проте рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.04.2021, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 23.11.2021, в задоволенні позову відмовили. Протиправності дій ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області із застосування під час формування Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки не встановили. Відтак правомірність зазначених Витягів з його показниками не спростували та протиправними не визнавались.

Відтак, КАС у складі ВС від 29.07.2024 у справі № 160/9289/20:

  • касаційну скаргу позивача залишив без задоволення;
  • рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.06. 2022 та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 11.01.2023 залишив без змін.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Стратегії захисту під час податкових перевірок: судові кейси

За оглядом судової практики досвідченого адвоката зможете ґрунтовно підготуватися до податкових перевірок. Дізнаєтесь, як правильно поводитись під час заходів контролю та зменшити ризики податкових нарахувань
3027

Поновлення пропущеного строку для подання апеляційної скарги у податкових спорах: розбираємо судову практику

Чи може бути несплата судового збору підставою поновлення строку на апеляційне оскарження? Дослідимо постанову Верховного Суду (далі – ВС) від 01.02.2024 у справі № 160/18073/21 (касаційне провадження № К/990/39417/23)
423

Як зареєструватися в Електронному суді

Розглядаємо категорії суб’єктів, які зобов’язані зареєструватися в електронному суді, яка гранична дата реєстрації в електронному суді, яка вже скоро, та які наслідки відсутності електронного кабінету
1577

Пеня за період адміністративного та судового оскарження податкового повідомлення-рішення

Судова палата відступила від висновків Верховного Суду, викладених у постановах від 19.06.2018 у справі № 820/3878/17, від 27.11.2018 у справі № 822/2591/17, від 20.11.2019 у справі № 280/411/19, від 14.05.2020 у справі № 822/3190/17, відповідно до яких статтею 129 Податкового кодексу України, в редакції, чинній з 01 січня 2017 року, не встановлено нарахування пені у разі виявлення контролюючим органом заниження податкових зобов`язань на суму такого заниження та за весь період заниження
1463

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді