До кінця грудня цього року проєкт закону «Про систему страхування воєнних ризиків» планують передати до профільного комітету ВР з урахуванням зауважень бізнес-спільноти та представників страхового ринку

Втрата первинних документів через руйнування офісу
Проєкт закону розробив НБУ спільно з Мінекономіки та Мінфіном. Він впроваджує загальнодержавну систему страхування від воєнних ризиків для населення, бізнес-спільноти тощо.
Документ передбачає захист страхових інтересів фізичних та юридичних осіб та спрямований на забезпечення відшкодування збитків, заподіяних таким особам внаслідок реалізації воєнних ризиків в Україні.
Комплексна загальнодержавна система страхування воєнних ризиків фінансуватиметься як коштом акумульованих обов'язкових страхових платежів за договорами страхування, так і за фінансової допомоги донорів.
Проєкт закону передбачає створення Мінекономіки Державної агенції зі страхування воєнних ризиків. Її основними завданнями є:
- визначення спільної політики оцінки та прийняття ризиків для страховиків-учасників системи;
- розробка стандартизованих страхових продуктів;
- визначення централізованих підходів до ціноутворення;
- ведення Єдиної централізованої бази даних в системі страхування воєнних ризиків.
Система покриватиме ризики фізичної шкоди, спричинені війною. Зокрема передбачають, що обов’язковому страхуванню підлягатиме майно, передане в заставу, та об’єкти житлового будівництва.
Наразі тривають консультації щодо можливого уточнення переліку об’єктів обов’язкового страхування. На подальших етапах планують розширення покриття для більшого кола об'єктів.
За інформацією Мінекономіки
Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
Бухгалтер під час нарахування зарплати працює з чималою кількістю первинних документів, основним з яких є розрахунково-платіжна відомість. Якщо зарплатна відомість працівника містить помилки, це може призвести до штрафів. Як все правильно оформити та які форми документів краще використати читайте у консультації