Пункт 1 постанови КМУ «Про встановлення строків, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги)» від 29.07.2022 № 894 (далі – Постанова № 894) визначає умови та строки, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків, зокрема, з використанням електронних платіжних засобів, за продані ними товари (надані послуги), включаючи товари (послуги), реалізація (надання) яких здійснюється дистанційно. Поетапне запровадження такого обов’язку передбачено з 01.01.2023 і складається з чотирьох етапів.
Тобто, чинне законодавство встановлює обов’язок торговців забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків, зокрема, з використанням електронних платіжних засобів, за продані ними товари (надані послуги) відповідно до положень Постанови № 894.
Порушення порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), у тому числі недотримання установлених законодавством вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів – тягне за собою накладення штрафу на фізичну особу – підприємця, посадових осіб юридичної особи від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (ст. 163 прим. 15 КпАП).
РРО-тема не знижує своїх охоплень. І це не дивно, бо тотальне впровадження РРО та платіжних терміналів — це вже не зовсім і міф. На вебінарі поговоримо про основні правила роботи з РРО, обговоримо особливості застосування РРО, РК та платіжних терміналів. Зупинимося на вимогах до фіскальних касових чеків та зачепимо тему інтернет-торгівлі. Звісно, не оминемо увагою перевірки та касові штрафи
Дія, передбачена у частині 1 статті 163 прим. 15 КпАП, вчинена особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке ж порушення, – тягне за собою накладення штрафу від п’ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Водночас, у разі виникнення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), як надзвичайних та невідворотних подій, які об’єктивно унеможливлюють виконання обов’язків, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, умови щодо настання відповідальності не виникають (п.п. 112.8.9 ПК). Обов’язок доведення існування таких форс-мажорних обставин покладається на платника податків.
Джерело: ЗІР Категорія 109.18