Робоча ситуація дня

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Податкова накладна з неправильним податковим номером контрагента була зареєстрована у єдиному реєстрі податкових накладних та включена у податкову звітність. Як виправити помилку?

Виправлення «технічної» помилки у податковій накладній

Податкова накладна з неправильним податковим номером контрагента була зареєстрована у єдиному реєстрі податкових накладних та включена у податкову звітність. Як виправити помилку?

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Порядок коригування та вичерпний перелік випадків, при яких виникає необхідність коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту викладений у статті 192 Податкового кодексу України (ПК).

Податкова накладна (ПН), яка зареєстрована в ЄРПН, що виписана із невірно зазначеним індивідуальним податковим номером контрагента, не підлягає коригуванню у зв'язку з відсутністю підстав у відповідності з нормами статті 192 ПК.

На жаль, механізм видалення помилково виписаних ПН та розрахунків коригувань з ЄРПН відсутній. У разі припущення в ПН будь-яких помилок «технічного» характеру при складанні та реєстрації в ЄРПН можна скласти нову, вірну ПН та зареєструвати її в ЄРПН. При цьому встигнути це зробити у встановлений ПК строк - 15 календарних днів, наступних за днем її складання. Для того, щоб орган ДПС не відмовив у реєстрації такої ПН потрібно одночасно подати в органи ДПС лист, в якому проінформувати податковий орган про можливість наявності розбіжностей у відповідному податковому періоді та вказати причину такої розбіжності.

Також підприємство повинно повідомити контрагента про факт наявності реєстрації в ЄРПН помилкової ПН, з метою недопущення позбавлення в результаті такої помилки - його податкового кредиту, шляхом подання останнім скарги у відповідності з нормами пункту 201.10 ПК.

Якщо вже час на реєстрацію вірної ПН в ЄРПН вичерпаний, то виправити «технічну» помилку можна лише шляхом подачі розрахунку коригування.

Якщо невірно зазначений індивідуальний податковий номер контрагента також зазначений в додатку 5 декларації з ПДВ, то потрібно подати Уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, до якого додається додаток 5. Для виправлення невірно зазначеного індивідуального податкового номера контрагента в додатку 5 записується помилковий запис індивідуального податкового номера, при цьому вартісний показник вказується зі знаком мінус (сторнується) та наводиться правильний запис контрагента, включаючи вартісні показники. У підсумковому рядку «Усього за місяць (квартал)» наводиться нульова сума.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13235

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67071

Як архівувати бухгалтерські документи за 2020–2022 роки

Чи можна у 2026 році позбутися документів за 2020–2022 роки? Не поспішайте звільняти архівні стелажі. Після змін до статті 44 Податкового кодексу звичне правило «зберігати три роки» стосується не всіх документів. Розберімося, які бухгалтерські, податкові, кадрові та архівні документи вже можна знищити, а які ще потрібно зберігати, і від якої дати правильно відлічувати строк
73

Трансфертне ціноутворення в Україні

Трансфертне ціноутворення — це важливий напрям податкового планування та контролю, який стосується підприємств, які мають операції з нерезидентами на значні суми, особливо з країнами, які мають статус офшорів. Коли й який із наявних п’яти методів трансфертного ціноутворення використовувати, їхні переваги і недоліки, особливості сировинних контрольованих операцій, пропорційне коригування, а також практика податкових перевірок трансфертного ціноутворення — в огляді
52177

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді