ПФУ визначить порядок оскарження рішень про повернення страхових коштів та застосування санкцій

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
На офіційному сайті ПФУ оприлюднили проєкт Порядку розгляду органами ПФУ скарг на рішення, прийняті за результатами проведених перевірок правильності використання страхувальниками коштів загальнообов’язкового державного соціального страхування

ПФУ визначить порядок оскарження рішень про повернення страхових коштів та застосування санкцій

Проєктом акта пропонують з урахуванням норм Законів України «Про адміністративну процедуру» від 17.02.2022 № 2073-IX та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів у зв’язку з прийняттям Закону України «Про адміністративну процедуру» від 10.10.2024 № 4017-IX визначити процедуру та порядок дій органів ПФУ під час розгляду скарг страхувальників на рішення про повернення страхових коштів та застосування фінансових санкцій за порушення порядку використання коштів загальнообов’язкового державного соціального страхування, про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів, передбачених частиною шостою статті 8 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV.

Відмова в прийнятті скарги страхувальника забороняється (окрім визначених Порядком випадків).

У скарзі зазначають:

1) найменування, адресу місцезнаходження юрособи або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), адреса задекларованого / зареєстрованого місця проживання (перебування) ФОП, особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, номер засобу зв’язку та адреса електронної пошти (за наявності);

2) код за ЄДРПОУ юрособи або для ФОП, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, — реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія (за наявності) та номер паспорта / унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності) (для фізосіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника та повідомили про це відповідний орган ДПС і мають відмітку у паспорті);

3) найменування органу Пенсійного фонду, який прийняв рішення, що оскаржується, дату його прийняття і реєстраційний номер;

4) суть порушеного питання, прохання чи вимога;

5) дата складення скарги.

Скаргу викладають у письмовій формі та подають шляхом:

  • особистого звернення,
  • поштового відправлення,
  • в електронній формі, у тому числі з використанням вебпорталу е-послуг ПФУ.

Не підлягає розгляду:

  • повторна скарга, подана до того самого органу Пенсійного фонду / ПФУ тим самим скаржником з того самого питання, за умови, що попередню скаргу вирішили по суті, крім випадку зміни істотних для вирішення справи обставин (умов);
  • скарга, в якій порушили питання, яке станом на день подання скарги розглядає суд або щодо якого ухвалили судове рішення про відмову в задоволенні вимог скаржника, крім випадків зміни істотних для вирішення справи обставин (умов);
  • скарга, подана з порушенням строку подання без поважних причин, установлених для її подання.

У разі затвердження постанова набере чинності з дня її офіційного опублікування.

За інформацією ПФУ

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Штрафи за порушення трудового законодавства 2025: таблиця

У період воєнного стану інспектори Держпраці можуть завітати для перевірки лише в особливій ситуації. Підстави для такого раптового візиту обмежені, як і питання для перевірки. Експерт нагадує випадки, коли Держпраці може провести позапланову перевірку, і розміри трудових штрафів у 2025 році
80852

Правила поведінки платників податків під час виїзної перевірки

Будь-яка перевірка — стрес для працівників підприємства. Важливо морально до неї підготуватися, знати свої права та, якщо можливо, убезпечитися від проблем, які можуть виникнути після перевірки
3020

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді