Внесено зміни щодо вдосконалення та спрощення процедури державної реєстрації земельних ділянок та речових прав на нерухоме майно.
Дозволено подавати документи на державну реєстрацію прав як у паперовій, так і в електронній формі, детально розписано саму процедуру такого подання.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Впорядковано надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, визначено перелік документів, необхідних для її отримання, права та обов’язки суб’єктів, що є учасниками зазначеної процедури. Проте цей порядок не стосується процедури надання витягу з Державного реєстру прав під час проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також під час взяття на облік безхазяйного нерухомого майна.
Передбачено також можливість отримання витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно особам, які мають речові права на чуже нерухоме майно, а також інформації про наявність іпотеки та обтяжень речових прав на нерухоме майно.
Врегульовано порядок державної реєстрації земельної ділянки.
Перелічено права органу державної реєстрації вчиняти:
- державну реєстрацію права власності та інших речових прав на нерухоме майно за місцем розташування такого майна;
- державну реєстрацію обтяжень речових прав на нерухоме майно незалежно від місця розташування такого майна;
- облік безхазяйного нерухомого майна.
Нотаріусів, як спеціальних суб’єктів, наділено повноваженнями державного реєстратора прав на нерухоме майно, які виникають у результаті вчинення нотаріальних дій. Тепер вони вправі здійснювати державну реєстрацію прав власності:
- реєстрація яких була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення;
- у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва.
Такі зміни мають впорядкувати норми законодавчих актів, які регулюють суспільні відносини у сфері обороту нерухомості, зокрема, щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.
Постанова набере чинності з 01.01.2013.