Заява-розрахунок для лікарняних: як подати підприємцю
Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму
Із 01.01.2023 розпорядником страхових коштів є Пенсійний фонд України (ПФУ). Заяву-розрахунок для отримання страхових коштів від ПФУ можна подати:
- у паперовій формі — особисто;
- у електронній формі — дистанційно із застосуванням електронного цифрового підпису через особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ. Звертаємо увагу, що для фізичної особи – підприємця особистий кабінет працює як для фізичної особи (застрахованої) та як страхувальника.
⚡ Лікарняні: нарахування і оплата
Щоб подати заяву необхідно:
- увійти на вебпортал ПФУ;
- натиснути кнопку «Вхід»;
- авторизуватися як юридична особа, із використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП);
- в особистому кабінеті страхувальника (у меню зліва) відкрити розділ «Заяви-розрахунки» та обрати «Створити нову».
На екрані з’явиться форма заяви-розрахунку, в якій потрібно додати інформацію в зазначені поля. Деякі з них система заповнює автоматично, інші надаються на редагування. Усі обов’язкові поля для заповнення позначені червоною зірочкою «*». Якщо пропустити рядок, який є обов’язковим для заповнення, програма позначить поле червоним кольором. Під час заповнення заяви-розрахунку не слід використовувати певні символи, наприклад, лапки. При використанні некоректних знаків надається технологічне повідомлення «Поле містить заборонені символи» та рядок позначається червоним кольором. Система автоматично включить до заяви-розрахунку е-лікарняні в статусі «Готовий до сплати» за календарний проміжок зазначений в рядках «Дата початку періоду, за який включати ЛН (З)» та «Дата закінчення періоду, за який включати ЛН (ПО)». Після заповнення усіх необхідних рядків необхідно натиснути «Продовжити».
Попри діджиталізацію листків непрацездатності всі етапи, які е-лікарняний проходить на підприємстві, мають бути документально оформлені. Аби не витрачати час на пошуки потрібних зразків – скористайтеся готовими зразками
Після того, як система завантажить листки непрацездатності, на екрані з’являються два додаткових поля:
- «Додаток про тимчасову непрацездатність».
- «Додаток про тимчасову непрацездатність внаслідок нещасного випадку або профзахворювання».
В них відображені дані лікарняних підприємця, що відповідають страховому випадку. У Додатки потрапляють лише ті лікарняні, виплати / частину виплат за якими відшкодовує ПФУ.
Для того щоб ввести необхідну інформацію по конкретному лікарняному, необхідно натиснути на піктограму «олівець» у полі з прізвищем підприємця. У додатковому вікні, яке відкривається, деякі рядки будуть заповнені автоматично. Зокрема, автоматично підтягується інформація про страховий стаж підприємця (загальний) та про стаж за останні 12 місяців. Поле надається для редагування.
Аналогічно опрацьовуються всі листки непрацездатності, включені до заяви-розрахунку, та будуть надіслані до ПФУ. Коли обов’язкові поля заповнені, натисніть «Зберегти». Після цього до заяви-розрахунку можна вносити зміни. В останню чергу додайте (за необхідності) підтвердні документи, та після цього необхідно «Сформувати заяву-розрахунок». Документ відкриється у новому вікні, його можна завантажити та роздрукувати. Заяву-розрахунок необхідно підписати та відправити до ПФУ.