Робоча ситуація дня

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Облік придбаних кондиціонерів

Облік придбаних кондиціонерів

Як обліковувати придбані кондиціонери?


Враховуючи, що строк використання кондиціонерів перевищує один рік, то вони відносяться до необоротних активів. Залежно від вартості необоротного активу (кондиціонера) його можна віднести або до складу основних засобів (ОЗ) (якщо вартість кондиціонера більше 2500 грн.), або до складу малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА). Незалежно від того, до складу ОЗ чи МНМА буде відноситись кондиціонер, на його вартість нараховується амортизація.

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Тобто у даному випадку можливі 2 варіанти:

1) вартість кондиціонера становить понад 2500 грн. У такому разі його потрібно відносити до групи 6 ОЗ, термін корисного використання яких не може бути меншим за 4 роки, та й амортизація нараховується протягом цього періоду (п. 145.1 Податкового кодексу України; ПК);

2) вартість кондиціонера є меншою за 2500 грн. У такому випадку його потрібно амортизувати згідно з підпунктом 145.1.6 ПК. При цьому можна обрати два варіанти нарахування амортизації кондиціонера:

1) 50% вартості кондиціонера без ПДВ амортизується у перший місяць введення його в експлуатацію, а інші 50% — у момент вибуття;

2) більш зручно і просто — 100% вартості кондиціонера без ПДВ списується під час його введення в експлуатацію.

Що стосується бухгалтерського обліку, то у випадку, якщо кондиціонер є ОЗ (вартість становить, наприклад, 3000 грн. з ПДВ), проводки бухгалтерського обліку будуть такими:

№ п/п

Зміст господарської операції

Проводки бухгалтерського обліку

Сума

Податковий облік

Д-т

К-т

Доходи

Витрати

1

Отримано кондиціонер

152

631

2500

—

—

2

Відображена сума податкового кредиту з ПДВ

644

631

500

—

—

3

Оплачено повну вартість кондиціонера по безготівковому розрахунку

631

311

3000

—

—

4

Введено в експлуатацію об’єкт

104

152

2500

—

—

5

Нараховано амортизацію за 1-й місяць введення в експлуатацію ОЗ

91, 92

131

50 (умовно)

—

50

Якщо кондиціонер все ж відноситься до МНМА (наприклад вартість його 2400 грн. з ПДВ), проводки бухгалтерського обліку будуть мати такий вигляд:

№ п/п

Зміст господарської операції

Проводки бухгалтерського обліку

Сума

Податковий облік

Д-т

К-т

Доходи

Витрати

1

Отримано кондиціонер

153

631

2000

—

—

2

Віднесено до податкового кредиту суму ПДВ

641

631

400

—

—

3

Оплачено повну вартість кондиціонера по безготівковому розрахунку

631

311

2400

—

—

4

Введено в експлуатацію об’єкт

112

153

2000

—

—

5

Віднесено на витрати знос

91, 92, 93

132

2000

—

2000

6

Списано кондиціонер з балансу (100% вартості в момент введення в експлуатацію)

132

112

2000

—

—

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50536

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75813

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13252

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67094

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді