Податківці вкотре нагадали, що платники податків мають право оскаржити рішення податкового органу, подавши скаргу протягом десяти календарних днів після отримання платником податкового повідомлення-рішення (ППР) або будь-якого іншого рішення податкового органу, що оскаржується.
При розгляді скарги платників податків орган ДПС перевіряє правомірність нарахування зобов’язань та приймає одне з таких рішень:
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
- залишає ППР без змін, а скаргу без задоволення;
- скасовує у певній частині ППР і не задовольняє скаргу частково;
- скасовує ППР про визначення суми грошового зобов’язання платника податків або будь-яке інше рішення органу ДПС, яке оскаржується, і задовольняє скаргу платника податків повністю;
- збільшує суму грошового зобов’язання або податкового боргу;
- залишає у випадках, передбачених статтею 8 Закону України «Про звернення громадян», скаргу без розгляду та повертає її автору.
У разі коли норми Податкового кодексу України чи іншого нормативно-правового акта припускають неоднозначне (множинне) трактування прав, унаслідок чого є можливість прийняти рішення як на користь платника, так і на користь контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.
При розгляді скарги платників під час адміністративного оскарження можуть враховуватись податкові консультації, надані такому платнику податків органами ДПС.