Робоча ситуація дня

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Чи можна включити до складу витрат суми, сплачені за рекламу в ЗМІ

Чи можна включити до складу витрат суми, сплачені за рекламу в ЗМІ

Чи має право підприємство включити до складу витрат суми коштів, спрямовані на рекламу своєї діяльності у засобах масової інформації?

Пунктом 139.1.1 Податкового кодексу України (ПК) визначено, що не включаються до складу витрат витрати, не пов’язані з провадженням господарської діяльності, крім благодійних внесків та пожертвувань неприбутковим організаціям та витрат платника податку на провадження рекламної діяльності, які згідно з підпунктом 140.1.5 ПК належать до витрат подвійного призначення.

Крім того, до складу інших витрат у складі витрат на збут включаються витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку товарів, які включають витрати, пов’язані з реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг (п. «г» пп. 138.10.3 ПК).

У статті 1 Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 №270/96-ВР (далі — Закон №270) під терміном «реклама» розуміється інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес до такої особи чи товару.

Згідно з частиною 2 статті 157 Господарського кодексу України (ГК) застосування торговельної марки, зокрема на товарах та при наданні послуг, для яких її зареєстровано, на упаковці товарів, у рекламі, друкованих виданнях, у проспектах, рахунках, на бланках та в іншій документації, пов’язаній з впровадженням зазначених товарів, послуг в обіг у сфері господарювання, визнається використанням її у господарській діяльності.

Таким чином, витрати підприємства, спрямовані на рекламу своєї господарської діяльності у засобах масової інформації, у податковому обліку включаються до складу інших витрат, якщо вони:

  • відповідають визначенню реклами згідно зі статтею 1 Закону №270 та статтею 157 ГК;
  • є витратами на збут — на рекламу та дослідження ринку (маркетинг) згідно з підпунктом 140.1.5 ПК;
  • спрямовані на передпродажну підготовку товарів (пп. 138.10.3 ПК);
  • пов’язані з господарською діяльністю;
  • належним чином документально підтверджені.
додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Як ЗОЗ списувати майно до та після перетворення на КНТ

З’ясуємо, чи можуть комунальні ЗОЗ списувати майно протягом перехідного періоду — після скасування Господарського кодексу та до перетворення на КНТ. Обговоримо, як відбуватиметься ліквідація майна після перетворення та чи можна буде списувати майно, що отримали на праві узуфрукта
4

Інтернет-торгівля і РРО: коли потрібен касовий апарат при онлайн-продажах

Сучасну торгівлю уже не можна уявити без електронних технологій. Інтернет-магазини, мобільні застосунки, оплата банківською карткою, використання для розрахунку Інтернет-банкінгу. А ще є електронні гроші та криптовалюти. Коли тут треба РРО/пРРО і фіскальний чек? У чому відмінність використання РРО/пРРО для накладеного платежу (післяплати) через Укрпошту та Нову пошту, кур’єра. Відповіді на ці питання з урахуванням позиції ДПС — у консультації
21867

Допомога по частковому безробіттю 2025: хто має право та як оформити

Скорочення чи повна зупинка виробництва, зменшення обсягів замовлень — все це може бути причиною зниження розміру зарплат працівників, а у підприємців — скорочення доходу. Є спосіб компенсувати такі втрати — це допомога по частковому безробіттю. На яких умовах її надають, як її розрахувати та отримати, облікувати та оподаткувати — у консультації
11361

РРО для ФОП у 2025 році: коли обов’язковий і що перевірятиме податкова

РРО для ФОПів — одна з найгарячіших тем 2025 року. Помилки тут коштують дорого: штрафи сягають десятків тисяч гривень. Розбираємось, коли касовий апарат обов’язковий, кого перевірятиме податкова і хто має право працювати без нього
135161

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді