Робоча ситуація дня

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Чи можна включити до складу витрат суми, сплачені за рекламу в ЗМІ

Чи можна включити до складу витрат суми, сплачені за рекламу в ЗМІ

Чи має право підприємство включити до складу витрат суми коштів, спрямовані на рекламу своєї діяльності у засобах масової інформації?

Пунктом 139.1.1 Податкового кодексу України (ПК) визначено, що не включаються до складу витрат витрати, не пов’язані з провадженням господарської діяльності, крім благодійних внесків та пожертвувань неприбутковим організаціям та витрат платника податку на провадження рекламної діяльності, які згідно з підпунктом 140.1.5 ПК належать до витрат подвійного призначення.

Крім того, до складу інших витрат у складі витрат на збут включаються витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку товарів, які включають витрати, пов’язані з реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг (п. «г» пп. 138.10.3 ПК).

У статті 1 Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 №270/96-ВР (далі — Закон №270) під терміном «реклама» розуміється інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес до такої особи чи товару.

Згідно з частиною 2 статті 157 Господарського кодексу України (ГК) застосування торговельної марки, зокрема на товарах та при наданні послуг, для яких її зареєстровано, на упаковці товарів, у рекламі, друкованих виданнях, у проспектах, рахунках, на бланках та в іншій документації, пов’язаній з впровадженням зазначених товарів, послуг в обіг у сфері господарювання, визнається використанням її у господарській діяльності.

Таким чином, витрати підприємства, спрямовані на рекламу своєї господарської діяльності у засобах масової інформації, у податковому обліку включаються до складу інших витрат, якщо вони:

  • відповідають визначенню реклами згідно зі статтею 1 Закону №270 та статтею 157 ГК;
  • є витратами на збут — на рекламу та дослідження ринку (маркетинг) згідно з підпунктом 140.1.5 ПК;
  • спрямовані на передпродажну підготовку товарів (пп. 138.10.3 ПК);
  • пов’язані з господарською діяльністю;
  • належним чином документально підтверджені.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Розрахунок компенсації за невикористану відпустку 2025

Невикористану відпустку можна замінити грошима. Проте за певних умов. З’ясуємо, як та коли виплачується компенсація за невикористану відпустку, як її розрахувати за різних ситуацій. Розглянемо порядок оподаткування та обліку компенсації невикористаної відпустки
517199

Річна премія в агросекторі: як оподаткувати та врахувати в середній зарплаті

Професійні свята завжди мають особливе значення, адже це гарна нагода відзначити працю фахівців. А коли до таких подій додають ще й грошову подяку — вдвічі більша приємність. Дізнайтеся, як правильно оподаткувати та показати у звітності винагороду. На прикладах потренуєтеся враховувати премію до середньої зарплати для різних виплат
31

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій. Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів
114706

Договір про надання поворотної фінансової допомоги

Скачати бланк договору поворотної фінансової допомоги, а також дізнатися про вимоги до договору поворотної фінансової допомоги, та на який максимальний строк можна укласти договір про поворотну фінансову допомогу зможете — у консультації
48382

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді