Робоча ситуація дня

Якщо не вдається отримати акти звірки від контрагентів

Якщо не вдається отримати акти звірки від контрагентів

Не вдається отримати акти звірки від контрагентів. Що робити?

Статтею 10 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХIV (далі — Закон №996) встановлено, що інвентаризація проводиться з метою забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

Згідно з підпунктом «а» підпункту 11.11 Інструкції по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків, затвердженою наказом Мінфіну від 11.08.1994 №69 (далі — Інструкція №69) підприємство надсилає контрагентам виписки із регістрів аналітичного обліку про стан розрахунків із такими контрагентами. Останні, у свою чергу, мають протягом 10 днів підтвердити правильність стану розрахунків або заявити свої заперечення. На практиці досить часто суб’єктам господарювання не вдається отримати своєчасно від контрагентів підтвердження стану розрахунків. У такому разі підприємство продовжує відображати заборгованості контрагентів виходячи із сум, відображених в аналітичних регістрах бухгалтерського обліку, аж до отримання підтверджень від таких контрагентів. З подібною проблемою стикаються й аудитори під час здійснення аудиту фінансової звітності підприємств, коли з метою підтвердження даних бухгалтерського обліку звертаються за підтвердженням величини дебіторської (кредиторської) заборгованості до контрагентів підприємства. У разі відсутності відповідних відповідей від третіх осіб МСА (Міжнародний стандарт аудиту) 505 «Зовнішні підтвердження» рекомендує застосовувати альтернативні аудиторські процедури для отримання доказів достовірності даних обліку.

Такими процедурами, зокрема, можуть бути:

  • перевірка наступних надходжень коштів, документів, які підтверджують відпуск товарів (надання результатів робіт і послуг), а також операцій із продажу, що мали місце перед датою звіту і відразу після неї, — для підтвердження дебіторської заборгованості;
  • перевірка наступних виплат грошових коштів, документів, які підтверджують факт отримання товарів (результатів робіт, послуг), — для підтвердження кредиторської заборгованості.

Аби підвищити дисципліну проведення звірок, доцільно передбачати у договорах з контрагентами обов’язковість, періодичність і порядок проведення звірок.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата 2025: на які виплати впливає

Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
15408

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8231

Підакцизні товари в Україні 2025

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
65855

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
107

Компенсація комуналки від орендарів і підрядників: ПДВ наслідки для ЗОЗ

Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних
1561

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді