Робоча ситуація дня

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Підприємство займається оптовою торгівлею та не має торгівельного пункту. За товари покупці розраховуються у безготівковій формі через установи банку, а також планується здійснення розрахунку платіжними картками з використанням POS-терміналу. Як зареєструвати РРО у даному випадку?

Як зареєструвати касовий апарат при здійсненні розрахунків платіжними картками

Підприємство займається оптовою торгівлею та не має торгівельного пункту. За товари покупці розраховуються у безготівковій формі через установи банку, а також планується здійснення розрахунку платіжними картками з використанням POS-терміналу. Як зареєструвати РРО у даному випадку?

Правові засади щодо застосування реєстратора розрахункових операцій (далі — РРО) у сфері торгівлі визначено Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-ВР, відповідно до вимог якого, якщо підприємство реалізує товари у безготівковій формі (розрахунки проводяться через установи банку), то РРО застосовувати не потрібно. У разі, якщо таке підприємство реалізує товари у безготівковій формі із застосуванням платіжних карток (з використанням POS-терміналу), то незалежно від типу торгівлі (оптова чи роздрібна), РРО потрібно застосовувати.

При цьому, у разі застосування при розрахунках платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з РРО, касовий чек повинен додатково містити обов’язкові реквізити, визначені у підпункті 3.6 пункту З Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000 №614 (далі — Положення №614):

  • реквізити платіжної картки;
  • напис «Код авт.» та код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі;
  • підпис касира та підпис держателя платіжної картки.

Порядок реєстрації РРО та взяття його на облік в органі ДПС здійснюється відповідно до Положення №614.

Згідно з нормами Положення №614 реєстрація РРО здійснюється в органі ДПС за місцезнаходженням (місцем проживання) суб’єкта господарювання (далі — СГ), а якщо СГ обслуговується в інспекції по роботі з великими платниками податків, — то за місцем податкового обліку. У разі використання РРО на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, його необхідно до початку використання взяти на облік в органі ДПС за місцем використання.

Реєстрація РРО здійснюється на підставі письмової заяви СГ довільної форми, у якій зазначені сфера застосування та реквізити РРО (модифікація, заводський номер, версія програмного забезпечення, виробник або постачальник, дата виготовлення), а також надання ним таких документів та їх копій, завірених підписом керівника і печаткою СГ — юридичної особи або особистим підписом СГ — фізичної особи:

  • копії свідоцтва про державну реєстрацію СГ (якщо СГ має зареєстровані в даному органі ДПС РРО чи книги обліку розрахункових операцій, то копію свідоцтва надавати не треба);
  • документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;
  • паспорта (формуляру) на РРО;
  • дозволу місцевого органу виконавчої влади на розміщення господарської одиниці (договору оренди, іншого документа на право власності або користування господарською одиницею); для реєстрації резервного РРО слід надати такі документи на кожну господарську одиницю, де буде використовуватися РРО;
  • для СГ, що надають послуги з перевезень пасажирів і багажу — ліцензії на право здійснення зазначеного виду діяльності;
  • у разі реєстрації РРО, що був раніше зареєстрований іншим СГ, — довідки про скасування реєстрації.

Оригінали документів повертаються СГ, копії залишаються в органі ДПС.

Реєстрація та взяття на облік здійснюються безоплатно, реєстрація — не пізніше двох робочих днів з моменту подання, а взяття на облік — у день подання СГ усіх необхідних документів.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Де знайти журнал «Головбух» і як читати його в системі

Журнал «Головбух» у 2025 році інтегрувався в систему «Експертус Головбух». Звичні матеріали та архівні номери тепер доступні на одній платформі із сервісами й калькуляторами. Покажемо, де знайти журнал і що ще допоможе бухгалтеру в щоденній роботі
29

ФОП на загальній системі 2026: умови перебування та податки

Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2026 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між минулорічним кварталом IV та цьогорічним кварталом І, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2026 році? Відповіді — в огляді
791349

Самозайняті особи: облік та оподаткування

Хто може бути самозайнятою особою, які податки сплачує самозайнята особа, можливості здійснення трудової діяльності, про умови оподаткування доходів та витрат самозайнятих осіб, до яких належить фізичні особи-підприємці та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність. Ці та інші питання — в цьому огляді
25443

Перевищення ліміту доходу ФОП у 2026-2027 роках

Платникам єдиного податку треба контролювати, аби їхній річний дохід не перевищив дозволений ліміт. Пояснимо, які наслідки чекають ФОП у 2026 році, як оподаткувати суму перевищення та коли перейти до іншої групи або на загальну систему — у консультації
6139

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50544

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді