Робоча ситуація дня

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Підприємство займається оптовою торгівлею та не має торгівельного пункту. За товари покупці розраховуються у безготівковій формі через установи банку, а також планується здійснення розрахунку платіжними картками з використанням POS-терміналу. Як зареєструвати РРО у даному випадку?

Як зареєструвати касовий апарат при здійсненні розрахунків платіжними картками

Підприємство займається оптовою торгівлею та не має торгівельного пункту. За товари покупці розраховуються у безготівковій формі через установи банку, а також планується здійснення розрахунку платіжними картками з використанням POS-терміналу. Як зареєструвати РРО у даному випадку?

Правові засади щодо застосування реєстратора розрахункових операцій (далі — РРО) у сфері торгівлі визначено Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-ВР, відповідно до вимог якого, якщо підприємство реалізує товари у безготівковій формі (розрахунки проводяться через установи банку), то РРО застосовувати не потрібно. У разі, якщо таке підприємство реалізує товари у безготівковій формі із застосуванням платіжних карток (з використанням POS-терміналу), то незалежно від типу торгівлі (оптова чи роздрібна), РРО потрібно застосовувати.

При цьому, у разі застосування при розрахунках платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з РРО, касовий чек повинен додатково містити обов’язкові реквізити, визначені у підпункті 3.6 пункту З Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000 №614 (далі — Положення №614):

  • реквізити платіжної картки;
  • напис «Код авт.» та код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі;
  • підпис касира та підпис держателя платіжної картки.

Порядок реєстрації РРО та взяття його на облік в органі ДПС здійснюється відповідно до Положення №614.

Згідно з нормами Положення №614 реєстрація РРО здійснюється в органі ДПС за місцезнаходженням (місцем проживання) суб’єкта господарювання (далі — СГ), а якщо СГ обслуговується в інспекції по роботі з великими платниками податків, — то за місцем податкового обліку. У разі використання РРО на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, його необхідно до початку використання взяти на облік в органі ДПС за місцем використання.

Реєстрація РРО здійснюється на підставі письмової заяви СГ довільної форми, у якій зазначені сфера застосування та реквізити РРО (модифікація, заводський номер, версія програмного забезпечення, виробник або постачальник, дата виготовлення), а також надання ним таких документів та їх копій, завірених підписом керівника і печаткою СГ — юридичної особи або особистим підписом СГ — фізичної особи:

  • копії свідоцтва про державну реєстрацію СГ (якщо СГ має зареєстровані в даному органі ДПС РРО чи книги обліку розрахункових операцій, то копію свідоцтва надавати не треба);
  • документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;
  • паспорта (формуляру) на РРО;
  • дозволу місцевого органу виконавчої влади на розміщення господарської одиниці (договору оренди, іншого документа на право власності або користування господарською одиницею); для реєстрації резервного РРО слід надати такі документи на кожну господарську одиницю, де буде використовуватися РРО;
  • для СГ, що надають послуги з перевезень пасажирів і багажу — ліцензії на право здійснення зазначеного виду діяльності;
  • у разі реєстрації РРО, що був раніше зареєстрований іншим СГ, — довідки про скасування реєстрації.

Оригінали документів повертаються СГ, копії залишаються в органі ДПС.

Реєстрація та взяття на облік здійснюються безоплатно, реєстрація — не пізніше двох робочих днів з моменту подання, а взяття на облік — у день подання СГ усіх необхідних документів.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій. Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів
114628

Договір про надання поворотної фінансової допомоги

Скачати бланк договору поворотної фінансової допомоги, а також дізнатися про вимоги до договору поворотної фінансової допомоги, та на який максимальний строк можна укласти договір про поворотну фінансову допомогу зможете — у консультації
48367

Розрахунок заробітної плати у 2025 році: як провести без помилок

Обов’язок роботодавця — виплачувати працівникам зарплату. Та перш за все бухгалтер має провести розрахунок та нарахування зарплати. Про особливості оплати праці під час війни, загальні правила нарахування та утримання податків із зарплати — у консультації
1695272

Семінари та вебінари для бухгалтерів 2025

Бухгалтерські семінари та вебінари ― це можливість для бухгалтера швидко опанувати новації законодавства, дізнатися рішення для специфічних робочих ситуації, а також обмінятися досвідом в бухгалтерській спільноті. Які семінари для бухгалтерів невдовзі відбудуться ― в огляді
29553

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді