Робоча ситуація дня

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Підприємство займається оптовою торгівлею та не має торгівельного пункту. За товари покупці розраховуються у безготівковій формі через установи банку, а також планується здійснення розрахунку платіжними картками з використанням POS-терміналу. Як зареєструвати РРО у даному випадку?

Як зареєструвати касовий апарат при здійсненні розрахунків платіжними картками

Підприємство займається оптовою торгівлею та не має торгівельного пункту. За товари покупці розраховуються у безготівковій формі через установи банку, а також планується здійснення розрахунку платіжними картками з використанням POS-терміналу. Як зареєструвати РРО у даному випадку?

Правові засади щодо застосування реєстратора розрахункових операцій (далі — РРО) у сфері торгівлі визначено Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-ВР, відповідно до вимог якого, якщо підприємство реалізує товари у безготівковій формі (розрахунки проводяться через установи банку), то РРО застосовувати не потрібно. У разі, якщо таке підприємство реалізує товари у безготівковій формі із застосуванням платіжних карток (з використанням POS-терміналу), то незалежно від типу торгівлі (оптова чи роздрібна), РРО потрібно застосовувати.

При цьому, у разі застосування при розрахунках платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з РРО, касовий чек повинен додатково містити обов’язкові реквізити, визначені у підпункті 3.6 пункту З Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000 №614 (далі — Положення №614):

  • реквізити платіжної картки;
  • напис «Код авт.» та код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі;
  • підпис касира та підпис держателя платіжної картки.

Порядок реєстрації РРО та взяття його на облік в органі ДПС здійснюється відповідно до Положення №614.

Згідно з нормами Положення №614 реєстрація РРО здійснюється в органі ДПС за місцезнаходженням (місцем проживання) суб’єкта господарювання (далі — СГ), а якщо СГ обслуговується в інспекції по роботі з великими платниками податків, — то за місцем податкового обліку. У разі використання РРО на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, його необхідно до початку використання взяти на облік в органі ДПС за місцем використання.

Реєстрація РРО здійснюється на підставі письмової заяви СГ довільної форми, у якій зазначені сфера застосування та реквізити РРО (модифікація, заводський номер, версія програмного забезпечення, виробник або постачальник, дата виготовлення), а також надання ним таких документів та їх копій, завірених підписом керівника і печаткою СГ — юридичної особи або особистим підписом СГ — фізичної особи:

  • копії свідоцтва про державну реєстрацію СГ (якщо СГ має зареєстровані в даному органі ДПС РРО чи книги обліку розрахункових операцій, то копію свідоцтва надавати не треба);
  • документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;
  • паспорта (формуляру) на РРО;
  • дозволу місцевого органу виконавчої влади на розміщення господарської одиниці (договору оренди, іншого документа на право власності або користування господарською одиницею); для реєстрації резервного РРО слід надати такі документи на кожну господарську одиницю, де буде використовуватися РРО;
  • для СГ, що надають послуги з перевезень пасажирів і багажу — ліцензії на право здійснення зазначеного виду діяльності;
  • у разі реєстрації РРО, що був раніше зареєстрований іншим СГ, — довідки про скасування реєстрації.

Оригінали документів повертаються СГ, копії залишаються в органі ДПС.

Реєстрація та взяття на облік здійснюються безоплатно, реєстрація — не пізніше двох робочих днів з моменту подання, а взяття на облік — у день подання СГ усіх необхідних документів.

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронний лікарняний 2026: як оформити

Усе про електронні листки непрацездатності: як працює процес видачі електронних лікарняних, як оплачувати е-лікарняний, що робити зі ще все можливими паперовими листками непрацездатності. Отримаєте вичерпну інформацію про те, як взаємодіяти з електронними лікарняними та забезпечити права та інтереси як роботодавців, так і працівників
270142

Прожитковий мінімум 2026: нові суми з 1 січня

Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом. Цю гарантію закріплено у частини третій статті 46 Конституції України. Розглянемо, яким буде прожитковий мінімум у 2026 році, розмір якого визначає Держбюджет 2026
3190

Мінімальна зарплата 2026: скільки платитимуть, як зміняться податки й «чисті» виплати

12 грудня 2025 року Закон України «Про Державний бюджет України на 2026 рік» від 03.12.2025 № 4695-IX опублікували в «Голосі України». Держбюджет-2026 набирає чинності з 1 січня 2026 року. Яка мінімальна заробітна плата буде в 2026 році та на які показники вона вплине — розповімо
34754

Державний бюджет України 2026 року: мінімалка, прожитковий мінімум і ключові зміни

12 грудня 2025 року Закон України «Про Державний бюджет України на 2026 рік» від 03.12.2025 № 4695-IX опублікували в «Голосі України». Держбюджет-2026 набирає чинності з 1 січня 2026 року. На які показники він спирається та що очікує українців в умовах воєнного стану — в огляді
6726

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді