Робоча ситуація дня

Підприємство займається оптовою торгівлею та не має торгівельного пункту. За товари покупці розраховуються у безготівковій формі через установи банку, а також планується здійснення розрахунку платіжними картками з використанням POS-терміналу. Як зареєструвати РРО у даному випадку?

Як зареєструвати касовий апарат при здійсненні розрахунків платіжними картками

Підприємство займається оптовою торгівлею та не має торгівельного пункту. За товари покупці розраховуються у безготівковій формі через установи банку, а також планується здійснення розрахунку платіжними картками з використанням POS-терміналу. Як зареєструвати РРО у даному випадку?

Правові засади щодо застосування реєстратора розрахункових операцій (далі — РРО) у сфері торгівлі визначено Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-ВР, відповідно до вимог якого, якщо підприємство реалізує товари у безготівковій формі (розрахунки проводяться через установи банку), то РРО застосовувати не потрібно. У разі, якщо таке підприємство реалізує товари у безготівковій формі із застосуванням платіжних карток (з використанням POS-терміналу), то незалежно від типу торгівлі (оптова чи роздрібна), РРО потрібно застосовувати.

При цьому, у разі застосування при розрахунках платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з РРО, касовий чек повинен додатково містити обов’язкові реквізити, визначені у підпункті 3.6 пункту З Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000 №614 (далі — Положення №614):

  • реквізити платіжної картки;
  • напис «Код авт.» та код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі;
  • підпис касира та підпис держателя платіжної картки.

Порядок реєстрації РРО та взяття його на облік в органі ДПС здійснюється відповідно до Положення №614.

Згідно з нормами Положення №614 реєстрація РРО здійснюється в органі ДПС за місцезнаходженням (місцем проживання) суб’єкта господарювання (далі — СГ), а якщо СГ обслуговується в інспекції по роботі з великими платниками податків, — то за місцем податкового обліку. У разі використання РРО на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, його необхідно до початку використання взяти на облік в органі ДПС за місцем використання.

Реєстрація РРО здійснюється на підставі письмової заяви СГ довільної форми, у якій зазначені сфера застосування та реквізити РРО (модифікація, заводський номер, версія програмного забезпечення, виробник або постачальник, дата виготовлення), а також надання ним таких документів та їх копій, завірених підписом керівника і печаткою СГ — юридичної особи або особистим підписом СГ — фізичної особи:

  • копії свідоцтва про державну реєстрацію СГ (якщо СГ має зареєстровані в даному органі ДПС РРО чи книги обліку розрахункових операцій, то копію свідоцтва надавати не треба);
  • документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;
  • паспорта (формуляру) на РРО;
  • дозволу місцевого органу виконавчої влади на розміщення господарської одиниці (договору оренди, іншого документа на право власності або користування господарською одиницею); для реєстрації резервного РРО слід надати такі документи на кожну господарську одиницю, де буде використовуватися РРО;
  • для СГ, що надають послуги з перевезень пасажирів і багажу — ліцензії на право здійснення зазначеного виду діяльності;
  • у разі реєстрації РРО, що був раніше зареєстрований іншим СГ, — довідки про скасування реєстрації.

Оригінали документів повертаються СГ, копії залишаються в органі ДПС.

Реєстрація та взяття на облік здійснюються безоплатно, реєстрація — не пізніше двох робочих днів з моменту подання, а взяття на облік — у день подання СГ усіх необхідних документів.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата 2025: на які виплати впливає

Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
15396

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8229

Підакцизні товари в Україні 2025

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
65850

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
101

Компенсація комуналки від орендарів і підрядників: ПДВ наслідки для ЗОЗ

Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних
1559

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді