Бухоблік підприємства веде аудиторська фірма: як заповнити заяву № 1-ОПП

591

Запитання

Як заповнити розділ 10 «Головний бухгалтер» заяви за формою № 1-ОПП, якщо бухгалтерський облік підприємства веде аудиторська фірма на підставі договору про надання бухгалтерських послуг (аутсорсинг), у якому зазначені прізвище, ім’я, по батькові представника цієї фірми, як відповідального за ведення та подання фінансової та податкової звітності?

Відповідь

Платники податків — юридичні особи та їх відокремлені підрозділи зобов’язані подати відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юрособи, її відокремлених підрозділів контролюючому органу в 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників, шляхом подання заяви (для юридичних осіб та відокремлених підрозділів) за формою № 1-ОПП (далі — заява 1-ОПП). В ній ставлять позначку «Зміна відповідальних осіб: особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку». При цьому заповнюють розділи 1, 2, 4 та 10 заяви № 1-ОПП (п. 66.4 Податкового кодексу України та п. 9.3 розд. IX Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588).

Платники можуть подати заяву № 1-ОПП з позначкою «Зміна відповідальних осіб: особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» може бути подана технічними засобами електронних комунікацій в електронній формі.

Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів (ч. 3 ст. 8 розд. ІІІ Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV; далі — Закон про бухоблік).

Для забезпечення ведення бухобліку, підприємство самостійно обирає форми його організації. Зокрема, суб’єктом підприємницької діяльності, самозайнятою особою, що провадять діяльність у сфері бухобліку та/або аудиторської діяльності.

Так однією із форм ведення бухобліку є введення до штату підприємства посади бухгалтера, іншою формою є ведення бухобліку на договірних засадах.

Функції головного бухгалтера або особи, яка забезпечує ведення бухобліку підприємства визначили частиною сьомою статті 8 Закону про бухоблік. У розділі 10 заяви № 1-ОПП має зазначатись інформація саме про таку особу із зазначенням:

  • прізвища (за наявності), імені, по батькові (за наявності);
  • реєстраційного номера облікової картки платника або серії (за наявності) та номера паспорта (лише для фізичних осіб – платників податків, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);
  • дата призначення на посаду;
  • номера телефону, факсу.

Якщо таку особу на підприємстві не призначили, то лише керівник несе відповідальність за ведення бухобліку підприємства. Отже у розділі 10 заяви № 1-ОПП вказуйте дані про керівника підприємства, якщо бухоблік веде аудиторська фірма на договірних засадах із керівником.

ЗІР, категорія 116.01

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 5 листопада 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8780

Облікова ставка НБУ 2025

Облікова ставка НБУ — монетарний інструмент, за яким НБУ встановлює для суб'єктів грошово-кредитного ринку орієнтир щодо вартості залучених та розміщених грошових ресурсів. Із 25.07.2025 розмір облікової ставки НБУ залишився на рівні 15,5% річних
70708

Як звільнити бухгалтерію від чужої роботи

Ви не зобов’язані працювати за інших, а особливо в турбулентний період із підвищенням податків. Позбутися зайвої роботи допоможуть пам’ятки для інших відділів і перевірені прийоми, за допомогою яких вирішували проблему ваші колеги. У статті також є поради психолога з ефективного спілкування з кадровиками, менеджерами і юристами
6111

Акт виконаних робіт 2025: бланк, зразок і правила заповнення

Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
443152

Бухгалтерська довідка 2025: коли потрібна, як оформити + зразок

Бухгалтерська довідка виручає, коли бракує первинних документів, затримується контрагент або потрібно пояснити помилку. Мінфін уточнив, коли можна її складати, а ми зібрали готові зразки для типових ситуацій
104539