Чи буде відповідальність за втрату Типової форми обліку доходів та втрат
Запитання
Як діяти у випадку втрати, пошкодження або дострокового знищення Типової форми обліку доходів і витрат?
Відповідь
ДПС нагадує, що фізичні особи — підприємці, які діють на загальній системі оподаткування, повинні бути уважні до обліку своїх доходів і витрат, зокрема через Типову форму, встановлену Порядком № 261, затвердженим Мінфіном.
Згідно з вимогами, Типову форму необхідно зберігати протягом трьох років після закінчення звітного періоду. Проте, у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення цього документа, ФОП зобов'язаний повідомити орган контролю протягом п'яти днів та відновити його протягом 90 календарних днів.
Невиконання цих вимог може призвести до адміністративної та фінансової відповідальності, у т.ч. штрафу у розмірі 1020 гривень за порушення строків зберігання документів та неналежного подання податкової звітності.
Окрім цього, неведення обліку або неналежне ведення його може призвести до штрафу у розмірі від 3 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Повторні такі порушення можуть призвести до ще більших штрафів.
Отже, ФОПам слід бути уважними і дотримуватися вимог щодо обліку та зберігання документації, щоб уникнути неприємних наслідків з боку податкових органів.