Кошти від НСЗУ для КНП у 2022 році

UA RU
2021 року НСЗУ уклала договори із понад трьома тисячами закладів охорони здоров’я. За перші три квартали вони отримали на рахунки понад 87 млрд грн. Як отримати фінансування наступного року — розкажемо у статті. Будьте уважні: правила змінилися.

 

НСЗУ додала ще один крок на шляху до укладення договорів за Програмою медичних гарантій. Тепер заклади мають пройти попередню перевірку на відповідність вимогам. Однак якщо пройдуть її успішно, менше документів збиратимуть на етапі самого контрактування.

Змінилися вимоги й до інклюзивності закладів. Із 2022 року потрібно буде підтверджувати не лише доступність будівель для маломобільних груп населення, а й забезпечення перекладу на українську жестову мову. Але про все по порядку. Почнемо з основ.

⚡️ Фінансовий план КНП на 2022 рік

Договір з НСЗУ: умови

Крок 1. Відповідати установленим вимогам

Щоб укласти договір з НСЗУ, заклад має відповідати установленим вимогам. Їх визначає постанова КМУ від 28.03.2018 № 391. Нині таких вимог п’ять:

  1. мати ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та інші дозвільні документи, передбачені законом;
  2. забезпечити необхідну для надання медичних послуг за договором матеріально-технічну базу, яка відповідає вимогам галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я, примірні табелі матеріально-технічного оснащення, затверджені МОЗ;
  3. створити умови для медичного обслуговування та вільного доступу до будівель і приміщень надавача медичних послуг осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
  4. зареєструвати надавача як юридичну особу (крім державної або комунальної установи) або як фізичну особу — підприємця;
  5. відповідати критеріям, установленим у порядку використання коштів відповідної бюджетної програми, на виконання якої укладаєте договір про медичне обслуговування населення.

Увага: найбільше запитань викликає зазвичай третій пункт вимог. Адже багато закладів збудовані давно. Вони мають високі сходи, вузькі коридори і вбиральні, оснащені замалими для візка ліфтами або й не оснащені взагалі тощо. Тож підігнати такі заклади під сучасні вимоги інклюзивності зазвичай доволі складно.

Ще до 30 вересня 2021 року законодавство дозволяло зробити доступними для маломобільних груп населення лише входи, виходи і шляхи руху до будівлі та приміщення. Однак із 1 жовтня 2021-го вже має бути забезпечена доступність усієї будівлі та приміщень.

Відповідно, щоб укласти договори на 2022 рік, заклад має подати скановану копію документа, що підтверджує доступність будівлі та приміщення (п. 2 Постанови КМУ «Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій» від 25.04.2018 № 410; далі — Постанова № 410).

Увага: правило має два винятки. Доступність будівлі та приміщення не підтверджують заклади, які планують надавати:

  1. екстрену медичну допомогу;
  2. послуги з вакцинації від COVID-19.

Документ, який засвідчує доступність, — кваліфікаційний сертифікат. Його видає фахівець із питань технічного обстеження будівель та споруд.

 

Крок 2. Стежити за повідомленнями й оголошеннями НСЗУ

НСЗУ на своєму сайті розміщує:

  • повідомлення про приймання звернень щодо проведення аналізу —
    • наявного у суб’єктів господарювання медичного обладнання, персоналу
    • ліцензій, дозвільних документів, необхідних для надання медичних послуг
    • також можливості залучення до надання медичних послуг підрядників
  • оголошення про укладання договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій.

Повідомлення

Повідомлення про приймання звернень щодо проведення аналізу — цьогорічна новація. Відповідні зміни у Порядок укладення, зміни та припинення договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затверджений Постановою № 410, КМУ вніс постановою від 10.11.2021 № 1168.

Повідомлення про приймання звернень містить:

  • особливості подання звернень та їх розгляду;
  • умови закупівлі медичних послуг, на відповідність яких буде проводитися аналіз;
  • обсяг медичних послуг, (специфікація) щодо можливості надання яких проводиться аналіз;
  • перелік додатків до звернення.

Перші такі повідомлення НСЗУ розмістила на своєму сайті 24 листопада.

Оголошення

За оголошеннями заклади стежили й раніше, коли укладали договори. Так, в оголошенні НСЗУ зазначає інформацію, як-от:

  1. умови закупівлі — це умови щодо надання відповідних медичних послуг або груп медичних послуг, а також —
    • наявності необхідного медичного обладнання та персоналу;
    • можливості залучити до надання медичних послуг підрядників;
  1. специфікації — опис медичних послуг або груп медичних послуг, зокрема їх склад, кількісні та якісні характеристики;
  2. адреса, за якою заклад повинен надавати медичні послуги, — за потреби;
  3. дані, які потрібно буде зазначити у заяві про укладення договору та внести до електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ);
  4. перелік та форма додатків до заяви;
  5. строк і спосіб подання пропозицій та строк їх розгляду НСЗУ;
  6. залучення інших суб’єктів господарювання до надання частини медичних послуг за договором.

Увага: умови закупівлі та специфікації — невід’ємна частина майбутніх договорів.

Із моменту, коли НСЗУ розміщує оголошення, заклади охорони здоров’я можуть подавати відповідні пропозиції.

 

Крок 3. Пройти попередню перевірку

Коли на сайті НСЗУ з’явилося повідомлення про приймання звернень щодо проведення аналізу за певними медичними послугами чи групами (пакетами) медичних послуг, заклад має подати відповідне звернення. Форму документа та додатків до нього НСЗУ наводить у самому повідомленні. Там само вказує й умови та порядок, за яким приймає звернення.

НСЗУ перевірятиме наявність медичного обладнання, персоналу, ліцензій, дозвільних документів, необхідних для надання медичних послуг, а також можливості залучення підрядників за відповідними напрямами.

Увага: станом на 29 листопада 2021 року НСЗУ опублікувала повідомлення за 18 напрямами медично допомоги. Звернення за ними треба подати до 18:00 15 грудня. НСЗУ обіцяє розглянути звернення про проведення відповідного аналізу до 24 грудня 2021 року включно.

Заклад подає звернення через платформу SmartTender. Для цього заповніть електронну форму за відповідним напрямом. Звернення, зокрема з усунутими недоліками (повторні), які подасте із запізненням, НСЗУ не розглядатиме.

НСЗУ може повідомити заклад про необхідність виправити помилки у зверненні вже після граничної дати його подання. У такому разі маєте право подати оновлене звернення упродовж двох робочих днів.

Увага: перш ніж подати звернення, заклади спочатку мають внести до ЕСОЗ дані про дозвільні документи:

  • первинна допомога — за напрямом «Внесення інформації щодо ліцензій та інших дозвільних документів (закладки первинної медичної допомоги)»;
  • спеціалізована допомога — за напрямом «Внесення інформації щодо ліцензій та інших дозвільних документів (закладки спеціалізованої медичної допомоги)».

Актуалізуйте інформацію про:

  • суб’єкт господарювання, місця надання ним медичних послуг та медичне обладнання, зазначене в повідомленні;
  • ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (дата, строк дії, номер наказу, номер ліцензії та вид господарської діяльності, на право здійснення якого видано ліцензію);
  • суб’єкти господарювання, які будуть залучені до виконання договору (підрядники);
  • уповноважених осіб та медичних працівників, які будуть залучені до укладення або виконання договору.

Якщо ви вже подали звернення, а інформація змінилася, у той же день внесіть відповідні зміни в ЕСОЗ.

Документи, подані у зверненні, НСЗУ використає під час укладення договорів про медичне обслуговування населення у 2022 році.

 

НСЗУ оголошення про укладання договорів

Крок 4. Подати пропозицію до НСЗУ

Після аналізу НСЗУ розмістить оголошення про укладання договорів про медичне обслуговування населення за Програмою медичних гарантій. Заяву для укладення договору і додатки до неї оформлюйте через ЕСОЗ.

Увага: документообіг, пов’язаний з укладенням, зміною та припиненням договору про надання медичної допомоги пацієнтам з COVID-19, можна здійснювати за допомогою засобів телекомунікації відповідно до законодавства.

Перш ніж подати пропозицію, ще раз перевірте, чи вся інформація про суб’єкта господарювання, місця надання ним медичних послуг, медичне обладнання, підрядників, персонал тощо в ЕСОЗ актуальна. Відтак подавайте:

  • заяву — для цього заповніть відповідні поля через автоматизоване робоче місце;
  • додатки до заяви — їх прикріпіть у вигляді сканованих копій підписаних документів у форматі PDF.

Увага: оскільки заклад подає в НСЗУ необхідні документи для попереднього аналізу, то повторно надсилати додатки відтепер не потрібно. Виняток — якщо в них змінилася інформація й вони потребують оновлення.

Якщо ви вже подали пропозицію, а щось із переліченого змінилося, в той же день внесіть відповідні зміни до ЕСОЗ. А якщо подали неповну інформацію чи наробили в ній помилок — подайте нову пропозицію.

Устигніть зробити це до дати, указаної в оголошенні. Інакше вашу пропозицію НСЗУ не розглядатиме.

Заява

У заяві вкажіть таку інформацію:

  1. Прізвище, ім’я та по батькові заявника зі сторони надавача та документ, на підставі якого діє заявник —
  • для юридичних осіб — зазначте «Статут»;
  • для фізичних осіб-підприємців — «запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № __ (зазначити номер запису) від ___ (зазначити дату запису)».
  • Місця надання послуг та перелік лікарів, які надають медичну допомогу у відповідному місці надання медичних послуг.
  • Банківські реквізити заявника.
  • Строк дії договору:
  • початок строку дії договору — не раніше дати подання заяви
  • закінчення строку дії договору — 31 грудня 2022 року або інша дата, на розсуд заявника в межах 2022 року.
  • Перелік залучених осіб (підрядників) заявника.

 

Додатки

Перелік необхідних додатків до заяви НСЗУ вказує в оголошенні. Наприклад, для закладів, що надають медичну допомогу за напрямом «Профілактика, діагностика, спостереження, лікування та реабілітація в амбулаторних умовах», це документи, як-от:

  • документ, що підтверджує повноваження представника, якщо заяву підписує представник закладу;
  • кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує доступність будівлі та приміщення або входів, виходів і шляхів руху до будівлі та приміщення;
  • чинна ліцензія на провадження господарської діяльності з медичної практики та внесених змін, за їх наявності.

Із 1 січня 2022 року закладам охорони здоров’я також доведеться подавати документи, що підтверджують забезпечення перекладу на українську жестову мову (з української жестової мови).

Увага: якщо заклад подавав кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує доступність будівлі, у 2021 році, то подавати його знову не потрібно. Лише якщо змінилися умов отримання документа — місцезнаходження юридичної особи, адреси розташування будівлі, будівельних норм і стандартів тощо.

Нагадаємо, що надсилати до НСЗУ треба не оригінали документів, а їх скановані копії, або відомості (посилання) щодо наявності такої інформації в державному реєстрі, базі даних або інших інформаційних ресурсах.

І ще раз, для закріплення: із пропозицією подавайте лише ті додатки, які потребують оновлення.

Укладання договору з НСЗУ

Крок 5. Укласти договір

Якщо заява та додані до неї документи відповідають визначеним в оголошенні умовам, НСЗУ надсилає через ЕСОЗ повідомлення про намір укласти із закладом договір. При цьому зазначає медичні послуги, які збирається замовити. Таке повідомлення від НСЗУ має надійти упродовж 30 календарних днів після закінчення строку подання пропозицій, визначеного в оголошенні (п. 8 Постанови № 410).

Якщо під час оформлення заяви чи доданих до неї документів заявник припустився помилок, то НСЗУ протягом трьох робочих днів від дати встановлення недоліків надсилає закладу пропозицію виправити помилки в заяві або подати необхідну інформацію та документи. У такому випадку заклад за визначений строк має:

  • усунути недоліки;
  • подати необхідні документи.

 

Якщо ж на цьому етапі представників НСЗУ все влаштовує, вони надсилають договір на підпис до закладу.

Увага: Типову форму договору та порядок його укладання регламентує Постанова № 410.

Договір, який підписала уповноважена особа НСЗУ, діє десять календарних днів. За цей час його має підписати й уповноважена особа закладу, інакше договір втрачає свою силу.

Договір вважається укладеним та набирає чинності із дати, коли його підписали уповноважені особи НСЗУ та закладу, якщо інше не передбачене договором, але не раніше дати встановлення в кошторисі відповідного бюджетного призначення для НСЗУ.

На підставі підписаного договору та наданих у закладі медичних послуг НСЗУ перераховує на рахунок закладу відповідну плату. Важливо лише правильно фіксувати послуги в системі.

Тож якщо усі п’ять кроків, описаних у статті, ви пройшли успішно — вуаля! — матимете гроші від НСЗУ. Принаймні так обіцяє сама НСЗУ.

 

 

Знижки на передплату бухгалтерських виданьСкористайтеся нагодою та отримайте знижки на передплату професійних е-журналів «Головбух», «Головбух Агро», «Головбух Медицина», а також експертно-правової системи «Експертус Головбух»!

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді