Податкова накладна з помилковою датою: що з податковим кредитом

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Якщо помилки у реквізитах податкової накладної, визначених пунктом 201.1 Податкового кодексу України (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони і суму податкових зобов’язань, така податкова накладна є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.

Податкова накладна, у якій допущено помилку в даті складання, не дає змоги ідентифікувати період здійснення операції, а тому покупець не має права включити до податкового кредиту суму ПДВ, зазначену в такій податковій накладній.

Пояснюється це тим, що податкову накладну складають на дату виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг.

Водночас, якщо продавець товарів/послуг припустився помилок під час зазначення обов’язкових реквізитів податкової накладної, покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву зі скаргою на такого продавця. До заяви додають копії розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням товарів/послуг, або первинних документів, що підтверджують факт отримання товарів/послуг.

Скарга покупця є підставою для проведення контролюючим органом документальної перевірки продавця для з’ясування достовірності і повноти нарахування ним зобов’язань з ПДВ за такою операцією.

При цьому допущення продавцем помилок у зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної, виявлених контролюючим органом за результатами такої перевірки, — тягне за собою накладення на продавця штрафу у розмірі 170 грн. та зобов’язання виправити такі помилки.

Лист ГУ ДФС у Миколаївській області від 08.02.2017 № 549/10/14-29-12-01-10

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13267

Розрахунок коригування до податкової накладної: як скласти

У консультації про розрахунок коригування до податкової накладної та причини коригувань, які податкова визначила для його складання. Наведемо умовні коди в розрахунку коригування, їхнє призначення та приклади складання розрахунків коригування з різними кодами («101», «102», «103», «104» і «301»)
952147

Єдиний реєстр податкових накладних

Скласти та зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування – відповідальна ділянка сучасної бухгалтерії. У цьому огляді – про особливості функціонування ЄРПН та СЕА
35080

Податкова накладна 2026: приклад заповнення

Платники ПДВ мають вчасно реєструвати податкові накладні навіть під час воєнного стану. Як правильно скласти податкову накладну за новою формою 2026 — у консультації з прикладами та зразками для скачування
456222

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді