Державна регуляторна служба пояснила як діяти суб’єкту господарюванню якщо:
1. Держпраці вийшла на інспекційне відвідування та закінчила його до 13.05.2019 (включно).
До 13.05.2019 постанова КМУ від 26.04.2017 № 295 (далі — постанова № 295) була чинною. Держпраці діяла на її виконання. У разі дотримання Держпраці приписів Порядку здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю та положень Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V (далі — Закон 877), встановлених частиною четвертою статті 2 цього Закону, підстави для реагування у суб’єкта господарювання відсутні.
2. Держпраці вийшла на інспекційне відвідування до 13.05.2019 (включно) та не закінчила його до 14.05.2019.
Держпраці почала інспекційне відвідування коли постанова № 295 була чинною, проте під час проведення перевірки до її закінчення постанова втратила чинність.
Пускати інспектора чи ні — вирішуйте самі. Однак попереджаємо: якщо інспектор матиме інформацію про...
Чинним законодавством така ситуація напряму не передбачена.
Проте, ДРС вважає: для захисту своїх інтересів суб’єкт господарювання може письмово (листом) звернутися до Держпраці з вимогою припинити інспекційне відвідування, мотивуючи свої дії правом, наданим йому статтею 10 Закону №877: суб’єкт господарювання має право вимагати припинити здійснення заходу державного нагляду (контролю) у разі використання посадовими особами органу державного нагляду (контролю) неуніфікованих форм актів, зважаючи, що Держпраці уніфікована форма акту у сфері дотримання законодавства про працю, яка містить перелік питань залежно від ступеня ризику, не розроблена та не оприлюднена на своєму офіційному сайті.
3. Держпраці вийшла на інспекційне відвідування після 14.05.2019 (включно).
Держпраці почала інспекційне відвідування коли постанова № 295 вже втратила чинність.
У такій ситуації суб’єкт господарювання на підставі статті 10 Закону № 877 має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення державного нагляду (контролю), оскільки органом державного нагляду (контролю) не була затверджена та оприлюднена на власному офіційному веб-сайті уніфікована форма акта, в якій передбачається перелік питань залежно від ступеня ризику.