Чи може Держпраці завітати з перевіркою після 14 травня

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Державна регуляторна служба пояснила як діяти суб’єкту господарюванню якщо:

1. Держпраці вийшла на інспекційне відвідування та закінчила його до 13.05.2019 (включно).

 

Перевірки Держпраці 2019

До 13.05.2019 постанова КМУ від 26.04.2017 № 295 (далі — постанова № 295) була чинною. Держпраці діяла на її виконання. У разі дотримання Держпраці приписів Порядку здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю та положень Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V (далі — Закон 877), встановлених частиною четвертою статті 2 цього Закону, підстави для реагування у суб’єкта господарювання відсутні.

2. Держпраці вийшла на інспекційне відвідування до 13.05.2019 (включно) та не закінчила його до 14.05.2019.

Держпраці почала інспекційне відвідування коли постанова № 295 була чинною, проте під час проведення перевірки до її закінчення постанова втратила чинність.

 

Чинним законодавством така ситуація напряму не передбачена.

Проте, ДРС вважає: для захисту своїх інтересів суб’єкт господарювання може письмово (листом) звернутися до Держпраці з вимогою припинити інспекційне відвідування, мотивуючи свої дії правом, наданим йому статтею 10 Закону №877: суб’єкт господарювання має право вимагати припинити здійснення заходу державного нагляду (контролю) у разі використання посадовими особами органу державного нагляду (контролю) неуніфікованих форм актів, зважаючи, що Держпраці уніфікована форма акту у сфері дотримання законодавства про працю, яка містить  перелік питань залежно від ступеня ризику, не розроблена та не оприлюднена на своєму офіційному сайті.

 

3. Держпраці вийшла на інспекційне відвідування після 14.05.2019 (включно).

Держпраці почала інспекційне відвідування коли постанова № 295 вже втратила чинність.

У такій ситуації суб’єкт господарювання на підставі статті 10 Закону № 877 має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення державного нагляду (контролю), оскільки органом державного нагляду (контролю) не була затверджена та оприлюднена на власному офіційному веб-сайті уніфікована форма акта, в якій передбачається перелік питань залежно від ступеня ризику.

 

Державна регуляторна служба України

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Податкові перевірки 2025: кого, коли і за що перевіряє ДПС

До перевірки краще підготуватися заздалегідь. У консультації — особливості податкових перевірок у 2025 році, рекомендації для платників податків, план перевірок ДПС 2025, а також про ситуацію з податковими перевірками під час воєнного стану, сплату штрафів, пені та можливе звільнення від такої сплати
66242

Фінансовий моніторинг у 2025 році: порогові операції, підозрілі платежі, нові правила

Що слід знати про фінансовий моніторинг при здійсненні своїх платежів, що таке порогові та підозрілі операції, як бути у ситуації відмови банку у проведенні платежу з вимогою довести законність коштів? Які обмеження на перекази між картками фізосіб? Яку інформацію про клієнта бухгалтери-підприємці та аудитори мають передавати до Держфінмоніторингу? Кінцеві бенефіціари — хто це та що буде, якщо про них не повідомити. Ці та пов’язані питання — в огляді експерта
92819

Як проводять перевірки упродовж воєнного стану

У статті поговоримо про проведення перевірок під час воєнного стану в Україні. Розберемося, які перевірки проводять держоргани під час воєнного стану та кого може чекати штраф після перевірок.
29729

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді