Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої — третьої груп здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1 — 298.1.4 Податкового кодексу України; далі — ПК.
Для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування госпсуб’єкт подає до контролюючого органу за місцем податкової адреси заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (далі — Заява).
Заяву подає за вибором платник, якщо інше не передбачив ПК, зокрема, засобами електронного зв’язку в електронній формі.
До поданої Заяви додає розрахунок доходу за попередній календарний рік (абз. 3 пп. 298.1.4 ПК).
Для обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для четвертої групи, зареєстровані в установленому порядку ФОП, подають Заяву до закінчення місяця, в якому відбулася їх держреєстрація.
Форми Заяви та Розрахунку доходу за попередній календарний рiк, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування (далі — Розрахунок) затвердив Мінфін наказом від 16.07.2019 № 308.
Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, затверджений наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557; далі — Порядок № 557
Для надіслання Заяви ФОП в меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету обирає рік та місяць, в якому створює Заяву, та з переліку електронних форм обирає Заяву за формою F0102003. При цьому за замовчуванням встановлюється орган ДПС за місцем основної реєстрації.
У запропонованій формі Заяви необхідно заповнити відповідні поля електронного документу, підписати та надіслати. Реєстраційні дані платника заповнюються автоматично.
У разі переходу ФОП на спрощену систему оподаткування (перша-третя група платників єдиного податку) додатково до Заяви подайте Розрахунок. Для цього у вкладці «Додатки» оберіть опцію «Додати» Розрахунок за формою F0102103 та заповніть обов’язкові поля.
Першу квитанцію надсилають протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі — протягом перших двох годин наступного операційного дня (абз.1 п. 8 розд. ІІ Порядку № 557).
Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції формують другу квитанцію (п. 9 розд. ІІ Порядку № 557).
Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначають реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції.
За наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції (п. 11 розд. ІІ Порядку № 557).
Вкладка «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанції № 2 щодо приймання та обробки Заяви, яку надіслали користувачу Електронного кабінету.