Оформлюємо повернення працівників на роботу після карантину

UA RU

Деякі організації починають повертатися до звичного ритму роботи. Головне завдання роботодавців зараз — правильно організувати процеси, визначити, які працівники необхідні на своїх робочих місцях, а які можуть продовжити працювати віддалено або в умовах гнучкого робочого часу.

Як організувати віддалене робоче місце бухгалтеру

Оформлюємо повернення працівників на роботу після карантину

Автоматичний вихід працівників з «карантинних відпусток» законодавство не передбачає. Виняток: працівник одразу в заяві на відпустку без збереження заробітної плати вказав дату виходу на роботу, наприклад 26.05.2020 року.

Переривання відпустки (основної або додаткової) можливе лише в крайніх випадках, передбачених ст. 79 КЗпП, наприклад, у разі виробничої аварії або для усунення наслідків виробничої аварії, відвернення нещасних випадків, простою, загибелі або псування майна підприємства. У решті випадків вихід з відпустки має відбуватися зі згоди самого працівника. У такому випадку роботодавець може вчинити так:

  1. зв’язатися з працівниками та поінформувати їх про можливість виходу на роботу у зв’язку із закінченням карантину;
  2. працівник повинен написати заяву з проханням перервати відпустку та стати до роботи;
  3. на підставі заяви працівника видати наказ про переривання відпустки без збереження заробітної плати, яку надавали на час карантину;
  4. у наказі вказати дату, коли працівнику слід стати до роботи. Примушувати працівника виходити з відпустки неправомірно.

Якщо роботодавець запроваджував дистанційну роботу під час карантину, то до виходу працівників на свої робочі місця в офісі слід підготуватись. Для цього треба:

  1. визначитися з датою повернення працівників;
  2. з’ясувати, чи всі працівники мають можливість працювати в офісі;
  3. підготувати наказ (розпорядження) про припинення дистанційної роботи.

Необхідно видати наказ про припинення дистанційної роботи та відновлення звичайного режиму роботи, в якому зазначити: причину зміни режиму роботи з дистанційного на звичайний, а саме – у зв’язку із закінченням карантину та скасуванням обмежувальних заходів, відновленням роботи транспорту; дату припинення дистанційної форми роботи; дату виходу працівника на робоче місце; перелік працівників, які повертаються до звичного режиму, та їхні посади; порядок ознайомлення працівників з наказом та зміною режиму роботи.

Якщо частина працівників залишається вдома, то про це слід вказати в наказі або окремим наказом продовжити режим дистанційної роботи для певних працівників, але для цього такі працівники мають написати відповідні заяви. Оскільки, Кодекс законів про працю України дозволяє встановити режим дистанційної роботи наказом лише на час загрози поширення пандемії (ч. 2 ст. 60 КЗпП).

Повертаєте працівників до офісів — дотримуйтеся санітарних та епідеміологічних вимог, визначених, Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб». Серед них обов’язкові заходи:

  • проведення дезінфекції приміщень,
  • забезпечення працівників антисептиками для обробки рук,
  • дотримання відстані між столами працівників тощо.

За правильної організації роботи на підприємстві все це можливо зробити одночасно. Обов’язок роботодавця — створити належні та безпечні умови праці (ст. 141, 153 КЗпП). При цьому роботодавець не має права вимагати від працівника виконання роботи, поєднаної з явною небезпекою для життя, а також в умовах, які не відповідають законодавству про охорону праці.

За матеріалами Управління Держпраці у Рівненській області


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Держбюджет 2025

19 листопада ВРУ ухвалила Закон України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (проєкт закону від 14.09.2024 № 12000). Це вже третій бюджет країни за час повномасштабного вторгнення рф із найбільшими видатками та дефіцитом бюджету за всю історію країни. Проте Уряд запевняє, що бюджет є збалансованим. На які показники він спирається та що очікує українців в умовах воєнного стану — в огляді
645

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2024 році з огляду на воєнний стан
82358

Бухгалтерська довідка: коли та як складати

Консультація допоможе оформити бухдовідку якщо затримуються документи від контрагента, треба виправити помилку або задокументувати госпоперацію, коли немає типової форми первинки. Як застосовувати бухдовідку — вчергове роз’яснив Мінфін, а експерт підготувала колекцію зразків бухдовідок для різноманітних ситуацій
88083

Послуги кейтерингу: облік та організація

Одне з віянь сьогоднішнього часу – спрощення та передача несуттєвих для підприємства, закладу, установи процесів іншим, більш професійним у цьому виконавцям. Кейтеринг – що це, навіщо він потрібен та як вести облік кейтерингу
3144

Облікова політика підприємства

В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій. Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів
90682

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді