Як та хто може отримати допомогу по частковому безробіттю з 6 червня

UA RU

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Уряд підкоригував порядок надання допомоги по частковому безробіттю на час карантину. Зміни набрали чинності з 06.06.2020.

Тож відтепер допомогу по частковому безробіттю на період карантину можуть отримати як роботодавці, так і ФОП, які не мають найманих працівників, але є застрахованими особами, тобто сплачували ЄСВ.

Як та хто може отримати допомогу по частковому безробіттю з 6 червня

Зокрема, допомогу по частковому безробіттю на період карантину, надають:

  • ФОПу, який є застрахованою особою — з розрахунку двох третин бази нарахування ЄСВ. Базу нарахування розраховують виходячи із середнього розміру місячної бази нарахування ЄСВ за рік, що передує року звернення, відповідно до звіту з ЄСВ (додаток 5);
  • ФОПу, який є застрахованою особою, та звільнений від сплати ЄСВ — із розрахунку двох третин розміру мінімальної зарплати.

УВАГА!

Розмір допомоги з часткового безробіття не може перевищувати розміру мінімальної заробітної плати.

Зазначену допомогу надають роботодавцям та наведеним вище ФОПам, які є суб’єктами малого та середнього підприємництва, на строк зупинення (скорочення) діяльності та протягом 30 календарних днів після завершення карантину в разі сплати ними ЄСВ протягом шести місяців, що передують даті зупинення (скорочення) діяльності.

Звернутися за отриманням допомоги по частковому безробіттю на період карантину можна протягом 90 календарних днів із дня зупинення (скорочення) діяльності.

Допомогу по частковому безробіттю на період карантину виплачує центр зайнятості.

Для отримання допомоги роботодавець або ФОП , який є застрахованою особою, має звернутися до центру зайнятості за місцем реєстрації його як платника ЄСВ та подати:

  • заяву у довільній формі. Зокрема, роботодавець у заяві зазначає інформацію про свою належність до суб’єктів малого або середнього підприємництва відповідно до Господарського кодексу та додає до заяви засвідчені ним копії підтвердних документів щодо середньої кількості працівників та доходу роботодавця за календарний рік, що передує року подання до центру зайнятості документів;
  • засвідчену копію наказу із зазначенням дати початку зупинення (скорочення) діяльності;
  • відомості щодо себе для ФОП згідно з додатком 2 до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 03.06.2020 № 453 (далі — Порядок № 453). Роботодавці подають відомості про працівників: ПІБ, РНОКП або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізосіб, які через релігійні переконання відмовляються від прийняття РНОКП та повідомили про це орган ДПС і мають відповідну відмітку в паспорті), в яких виникло право на допомогу по частковому безробіттю на період карантину за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 453. Якщо ФОП подає відомості як щодо себе, так і щодо своїх найманих працівників, він оформлює відомості за формами згідно з додатками 1 і 2 до Порядку № 453.
  • довідку про сплату ЄСВ за останні шість місяців, що передують даті зупинення (скорочення) діяльності, подану роботодавцем на підставі звітних відомостей, що надаються до ПФУ, крім ФОП, які є застрахованими особами та звільнені від сплати ЄСВ.

Протягом трьох робочих днів з дня подання роботодавцем або ФОПом, який є застрахованою особою, зазначених вище документів обласний або Київський міський центр зайнятості приймає рішення про надання або відмову в наданні допомоги по частковому безробіттю на період карантину.

Протягом трьох робочих днів з дати прийняття позитивного рішення центр зайнятості укладає з роботодавцем договір про надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину. У договорі визначають права та обов’язки сторін, порядок перерахування роботодавцю коштів Фонду та виплати працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину, гарантії зайнятості працівника, якому виплачують допомогу, відповідальність сторін, строк дії договору та порядок вирішення спорів. Примірний договір про надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину наведений у додатку 3 до Порядку № 453. Із підприємцем за позитивного рішення такий договір не укладають.

Надалі допомогу центр зайнятості перераховує роботодавцю, ФОПу щомісяця протягом трьох робочих днів після зарахування відповідних коштів на рахунок центру зайнятості на підставі поданих ними відомостей за формою згідно з додатком 1 та додатком 2 до Порядку № 453.

Постанова КМУ від 03.06.2020 № 453

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

ФОП на загальній системі 2025: умови перебування та податки

Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2025 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між ІII та IV кварталом, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2025 році? Відповіді — в огляді
721394

Військовий збір для ФОП 2 групи у 2025 році: ставки, строки сплати, пільги

З 1 січня 2025 року ФОПи другої групи на єдиному податку стали платниками військового збору. Це новий обов’язок, який торкнеться і тих, хто раніше ніколи не сплачував цей платіж за себе. Розповідаємо, скільки і коли сплачувати, хто має пільги та в яких випадках можна не платити військовий збір
159

Податки ФОП на загальній системі у 2025 році: перелік та ставки

Податки на загальній системі оподаткування у 2025 році для фізичних осіб-підприємців мають свої особливості. Розглянемо, які збори сплачує ФОП, з якої бази, у які строки та за якими ставками, а також що змінилося у 2025 році
156

Перехід ФОП на загальну систему оподаткування у 2025 році

У 2025 році перехід ФОП на загальну систему може бути як вимушеним, так і добровільним. Причини — перевищення ліміту доходу для 3-ї групи ЄП, заборонені види діяльності або негрошові розрахунки. Розглянемо, коли саме доведеться змінити систему оподаткування, як подати заяву та у яких випадках така зміна може бути вигідною
168

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді