У Верховній Раді зареєстрували законопроєкт № 3623, який скасовує трудові книжки в паперовому вигляді із перенесенням усієї інформації про трудову діяльність в електронний вигляд.
Згідно з документом облік трудової діяльності працівника працівника здійснюватимуть в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (Держреєстрі). Трудовий стаж визначатимуть за даними, що містить Держреєстр.
Із цією метою роботодавців зобов’язали протягом п’яти років передати скан-копії трудових книжок на портал ПФУ та повернути трудові книжки працівникам. Надалі працівник сам зберігатиме свою трудову книжку. Утім на вимогу працівника, роботодавець зобов’язаний буде вносити до трудових книжок записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення. Записи про нагородження та заохочення в трудову книжку більше не вноситимуть. Тобто якщо особа і надалі хоче, щоб в трудовій книжці були записи про роботу, то надаватиме роботодавцю трудову книжку:
- під час працевлаштування. Роботодавець вносить в трудову запис про прийняття на роботу і повертає трудову книжку працівнику;
- у разі переведення на іншу посаду. В трудову книжку вносять запис про переведення і знову повертають її працівнику;
- у день звільнення для внесення запису про звільнення.
Під час укладення трудового договору громадянин подаватиме паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку (за наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Держреєстру.
У разі звільнення роботодавець зобов’язаний у день звільнення видати працівникові копію наказу (розпорядження) (наразі — повернути трудову книжку) про звільнення і провести з ним розрахунок. Утім, допоки трудові книжки не відсканують і не повернуть працівникам, залишається обов’язок видати в день звільнення належно оформлену трудову книжку.