ТОП-7 запитань про послуги для ФОП на порталі «Дія»

UA RU

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Що потрібно для того, щоб отримати послуги на порталі

У першу чергу, щоб отримати послуги на порталі Дія, потрібен електронний підпис (КЕП). Його можна отримати онлайн у ПриватБанку, або у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. Без цього зареєструвати, закрити або внести зміни ФОП буде неможливо.

Скільки часу займає подання заяви на порталі? Чи безоплатні послуги

Заяву на відкриття або внесення змін до ФОП можна подати протягом 10 хвилин. Подання заяви про закриття займає 2 хвилини. Послуги можливо отримати так швидко, тому що процес автоматизували та спростили. Наприклад, дані, які громадянин уже раніше вводив на порталі Дія автоматично підтягують до заяви, так само, як і дані з електронного підпису. Користувачу не доведеться вводити їх ще раз, а лише перевірити їх на достовірність. Усі послуги на порталі Дія можна отримати безоплатно.

Як зрозуміти, який потрібен КВЕД

На порталі є тест та підказки для вибору видів діяльності. Також є зручний пошук за номером КВЕДу та за ключовими словами. Під час реєстрації варто звернути увагу, що КВЕД, який записали першим, вважатимуть основним. Тому варто уважно перевірити цей момент.

ТОП-7 запитань про послуги для ФОП на порталі Дія

Як самостійно обрати тип оподаткування

Під час відкриття ФОП також потрібно обрати систему оподаткування: загальну чи спрощену. Розібратися яка група підходить досить легко, оскільки система містить багато підказок щодо обсягу оподаткування і тих податків, які необхідно буде сплачувати. Наприклад, під час реєстрації система запитує чи вели ви підприємницьку діяльність минулого року. Це запитання прописали для того, щоб допомогти правильно обрати систему оподаткування. Якщо протягом року громадянин вів підприємницьку діяльність і повторно відкриває ФОП, то спрощена система оподаткування буде недоступна. Загалом, група оподаткування також залежить від обраного КВЕДу. Система росто заблокує вибір тих груп оподаткування, які є недоступними для обраного типу діяльності. Це зручно, адже користувач просто не зможе помилитися на цьому кроці.

Коли вже можна починати підприємницьку діяльність? Подання заяви на порталі — це весь процес реєстрації?

Після подачі заяви на реєстрацію ФОП, реєстратор розглядає заяву та вносить дані в ЄДР. Реєстрація відбувається протягом одного дня. Після цього можна працювати ФОП. Також після реєстрації ФОП потрібно обов’язково зареєструвати книгу обліку доходів. Це можна швидко зробити у податковій за місцем реєстрації. Книга ведеться за вибором у паперовому або електронному вигляді. Але, на жаль, зареєструвати книгу наразі ще неможливо онлайн.

На порталі можна внести будь-які зміни до ФОП?

На порталі доступні зміни 3 видів даних – громадянство, види економічної діяльності та контактні дані. Що робити, якщо потрібно внести інші зміни? Звернутися до найближчого ЦНАП. Наприклад, змінити ПІБ, місце проживання, серію номер паспорту, податковий номер наразі можна лише офлайн. Важливо зауважити, що якщо користувач змінив КВЕД, то необхідно повідомити про це податкову. Це можна також зробити онлайн, але через електронний кабінет платника податків. Або ж звернутися особисто до податкової за місцем реєстрації.

Як закрити ФОП? Чому не можна це зробити лише за поданням заяви на порталі?

Подати заяву на закриття ФОП можна за 2 хвилини. За цією послугою ви можете припинити підприємницьку діяльність відповідно до даних ЄДР. Однак окремо необхідно також звернутися до податкової, сплатити податки та подати податкову звітність. За наявності ліцензій, необхідно буде їх припинити. А також закрити банківський рахунок.

За інформацією Мінцифри

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

ЄСВ для ФОПів у 2026 році: хто сплачує, хто звільнений і який розмір внеску

Питання сплати ЄСВ для ФОПів у 2026 році знову стає актуальним. Воєнна пільга, яка звільняла підприємців від внеску за себе, не діятиме. Тож ФОПам доведеться повернутися до повних нарахувань — окрім тих, хто має законні підстави для звільнення. Розбираємо, хто у 2026 році сплачуватиме ЄСВ, кого звільнять, і який буде мінімальний внесок
2196

Допомога по частковому безробіттю 2025: хто має право та як оформити

Скорочення чи повна зупинка виробництва, зменшення обсягів замовлень — все це може бути причиною зниження розміру зарплат працівників, а у підприємців — скорочення доходу. Є спосіб компенсувати такі втрати — це допомога по частковому безробіттю. На яких умовах її надають, як її розрахувати та отримати, облікувати та оподаткувати — у консультації
11475

РРО для ФОП у 2025 році: коли обов’язковий і що перевірятиме податкова

РРО для ФОПів — одна з найгарячіших тем 2025 року. Помилки тут коштують дорого: штрафи сягають десятків тисяч гривень. Розбираємось, коли касовий апарат обов’язковий, кого перевірятиме податкова і хто має право працювати без нього
135494

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді